Update coronavirus

Coronavirus

Op zondag 15 maart 2020 is door het kabinet een nieuw crisisoverleg gevoerd over het coronavirus in Nederland. Tijdens dit overleg is een aantal aanvullende maatregelen aangekondigd. Wat betekent dit voor uw bankzaken bij RegioBank?

Ook wij doen er alles aan om te voorkomen dat het coronavirus zich verder verspreidt. Het kan zijn dat het kantoor van uw adviseur dicht is, of beperkte openingstijden kent. De telefonische bereikbaarheid is echter onverminderd goed. Voor vragen kunt u daarom het beste (eerst) telefonisch contact opnemen met uw Zelfstandig Adviseur.

Een aantal tips

  • Informatie van het RIVM
  • Criminelen misbruiken de berichtgeving rondom het Coronavirus om geld te stelen. Lees hier hoe u dit kunt herkennen.
  • Voor betalingen adviseren wij u om dit zoveel mogelijk digitaal te doen door middel van een pinbetaling, Tikkie, betaalverzoek, mobiel of via internetbankieren.
  • Wilt u internetbankieren aanvragen, dat kunt u vanuit huis regelen.
  • Heeft u toch contant geld nodig, dan kunt u hiervoor terecht bij een geldautomaat.
  • Via internetbankieren en de app kunt u ook contactloos betalen aanzetten.
  • Verwacht u dat u uw hypotheek niet meer kunt betalen?

Tijdelijk een hogere limiet voor contactloos betalen

Om het verspreiden van het coronavirus tegen te gaan, is de limiet van contactloos betalen tijdelijk verhoogd van € 50 naar € 100. Deze verhoging geldt niet voor jeugdpassen. Heeft u contactloos betalen nog niet aanstaan? U zet het eenvoudig aan in Mijn RegioBank of de Mobiel Bankieren app. Lees hoe het werkt >>

Delen via