Nieuw in de app vanaf 23 mei: IBAN-Naam check

Nieuw in de app vanaf 22 mei: IBAN-Naam Check

Leestijd: 1 minuut.

Vanaf 23 mei is de IBAN-Naam Check onderdeel van de Mobiel Bankieren app van RegioBank. De app checkt dan bij elke individuele overboeking via de Mobiel Bankieren app of het Nederlandse IBAN-nummer en de naam overeenkomen.

Is dit niet het geval, dan krijgt u een melding in het scherm. U kunt dan zelf de naam en het IBAN nog een keer controleren. Dit voorkomt fraude en verkeerde overboekingen.

‘Met de IBAN-Naam Check kunnen onze klanten geen geld meer overmaken naar een verkeerd rekeningnummer of naar een oplichter. En dat is natuurlijk heel mooi, want zo voorkomen we dat het geld van onze klanten bij de verkeerde persoon terecht komt of dat ze worden opgelicht. Met de IBAN-Naam Check checken we of het opgegeven rekeningnummer wel overeenkomt met de naam. Hiermee komen we tegemoet aan een grote vraag van onze klanten.’, aldus Rein Wispelweij, directeur RegioBank.

Hoe werkt de IBAN-Naam Check?

Als u geld overmaakt in de Mobiel Bankieren app en de naam en het IBAN-nummer van de ontvanger invult, controleert RegioBank twee dingen.

  • Komt de naam overeen met het IBAN-nummer? Maakt u een klein foutje in de spelling van de naam en klopt het IBAN? Dan volgt een melding met de naam die bekend is bij de bank. Is de naam totaal anders? Dan krijgt u een melding dat de naam niet klopt.
  • Zijn de naam en het IBAN te controleren? Klopt de naam in combinatie met het IBAN-nummer niet? Dan kan het zijn dat de rekening niet bestaat of dat het gaat om een buitenlands IBAN-nummer.

In de zomer van 2018 zal de IBAN-Naam Check ook beschikbaar zijn voor Internet Bankieren van RegioBank.

Meer weten over de Mobiel Bankieren App?