NPS van +12: hoogst gemeten score ooit voor RegioBank

De NPS-score voor RegioBank is in het vierde kwartaal van 2018 gestegen naar +12. Dit is de hoogst gemeten score ooit voor RegioBank sinds 2010 (- 33). Hiermee behoort RegioBank tot het selecte gezelschap van drie banken in Nederland met een positieve NPS.

Het bewijst dat onze klanten de persoonlijke dienstverlening dichtbij huis waarderen. Daar zijn we erg blij mee!

Medewerker aan het woord: Linda Vervloet, Team lead communicatie RegioBank

Mening van klanten is heel belangrijk

RegioBank en haar Zelfstandig Adviseurs hechten veel waarde aan de mening van klanten. Het is belangrijk om te weten wat zij vinden van de bank en hun Adviseur. Daarom doet RegioBank hier regelmatig onderzoek naar. Uit het laatste onderzoek blijkt dat we een mijlpaal hebben bereikt, een NPS van + 12.

Wat is NPS?

Het halen van een goede score is altijd fijn nieuws, maar waarom is het halen van een goede NPS zo belangrijk? Omdat deze score aangeeft in welke mate onze klanten RegioBank zouden aanbevelen bij vrienden, familie of collega’s. Dit wordt bepaald op een schaal van 0 tot 10. Het aantal ontevreden klanten wordt van het aantal tevreden klanten afgetrokken. Wat overblijft is de NPS. De ‘gewoon’ tevreden klanten, die een 7 of 8 geven, worden niet meegeteld. De positieve NPS-score wil dus zeggen dat de zeer tevreden klanten in de meerderheid zijn, ten opzichte van de ontevreden klanten. Een heel mooi compliment voor ons merk en onze Adviseurs. En daar zijn we natuurlijk hartstikke trots op.