Overstappen: eigenlijk heel simpel’

Overstappen naar RegioBank Het was eigenlijk heel simpel

Van een appartement in de grote stad naar een dijkhuisje tussen de weilanden. Begin dit jaar waagden Sven en Marleen de stap. Samen met hun dochtertje Fiene van drie wonen ze nu in hun droomhuisje met groene luiken. ‘Wel even wennen, die stilte’, vindt Sven. ‘Geen café of bioscoop meer op loopafstand. Toch voelt dit meer als thuis. En Fiene vindt de koeien en schapen in de wei nu al geweldig.’

Beter een goeie buur…

Contact met de nieuwe buren was snel gelegd, want hun hypotheekadviseur bleek óók hun buurman. ‘Puur toeval. Maar het contact bevalt goed en hij heeft ons prima geadviseerd. Hij doet natuurlijk extra zijn best, want we weten waar hij woont’, grapt Marleen. Uiteindelijk kozen Sven en Marleen op advies van hun buurman voor een hypotheek bij RegioBank. ‘Toen hij vroeg of we ook onze betaal- en spaarrekening daar wilden onderbrengen, moesten we wel even nadenken. Het leek ons veel gedoe, zo’n nieuw rekeningnummer.’

Toch maar doen, dat overstappen

Na een paar dagen wikken en wegen, besloten de twee om ook de stap naar een nieuw rekeningnummer gewoon maar te zetten. ‘Het leek ons toch wel fijn om alles onder één dak te hebben, en onze buurman gaf aan dat we voor hulp en advies altijd bij hem terecht konden. Onze zorgen waren trouwens voor niks, want het overstappen bleek heel simpel. Nederlandse banken zijn aangesloten bij de Overstapservice, dus je hoeft bijna niks te doen. Automatische incasso’s worden vanzelf omgezet en met een overstapkaart konden we onze werkgever op de hoogte stellen. Als er nog geld binnenkomt op onze oude rekening, dan wordt dat automatisch naar onze nieuwe rekening overgemaakt. En we konden het adresboek van onze vorige bank zo uploaden bij Internet Bankieren. Makkelijk, toch?’

Het ultieme dorpsgevoel

‘Inmiddels doen we ons bankzaken gewoon zoals we gewend zijn. We regelen eigenlijk alles online, via de app of de computer. We kunnen zelfs contactloos betalen met onze telefoon. Maar wat we het fijnst vinden, is het persoonlijke contact. Als we in het dorp zijn, lopen we zo even bij het kantoor van de buurman binnen. En als er écht nood aan de man is, dan woont hij gewoon een deurtje verder. Dat is wel het ultieme dorpsgevoel.’