RegioBank zet bescheiden ondernemer uit Betuwe in spotlight

RegioBank zet bescheiden ondernemer uit regio in spotlight om (corona-)succes te vieren. Meubelmaker Jan van de Scheur uit het Betuwse Ochten trapt portretserie van lokale ondernemers af: 'Handen in de zakken? Dat doen we hier eigenlijk niet.'
Ondernemer Jan van de Scheur, meubelmaker en eigenaar van Nostalgisch Wonen uit het Betuwse Ochten stralend in spotlight. (c) Marie Wanders voor RegioBank

De bescheiden meubelmaker, voorheen hovenier, is de eerste uit een serie van drie lokale ondernemers die het foto-podium op deze manier ontvangt van RegioBank. Afgelopen maandag werd hij in zijn werkplaats op 'glamoureuze wijze' gefotografeerd.

De nuchtere Van de Scheur had op enig moment tijdens de corona-crisis wel last van angsten, vertelt hij. Met name over de gezondheid van zijn naasten. Maar met zijn onderneming stond hij eerder wel voor heter vuren. Zo liet hij zich in korte tijd bijscholen tot online marketingexpert, om goed opdrachtgeverschap te bieden aan het bedrijf dat zijn webshop ontwierp en de vindbaarheid daarvan optimaliseerde. "Het gaat er vooral om dat je bereid bent mee te bewegen, je klant goed blijft kennen, met de beste mensen samenwerkt en vooruit blijft kijken. Wij hoeven niet enorm te groeien, we willen alleen de kwaliteit en het maatwerk blijven bieden zoals onze klanten van ons gewend zijn," vertelt hij met een tevreden glimlach.

Met een jaaromzet van om en nabij 650.000 euro gaat het van de Scheur en zijn vrouw, tevens mede-eigenaar van Nostalgisch Wonen, goed af.

Stille lokale kracht in het zonnetje

Uit onderzoek van RegioBank bleek eerder dat de ondernemer uit de regio het moeilijk vindt om successen te vieren. Ondanks velen van hen toch een goed corona-boekjaar hadden.

Daarom trekt RegioBank deze zomer het land door om de lokale ondernemers, diens bescheiden successen en de coronalessen het niet zo bescheiden podium te geven dat ze verdienen. 'Zo staan ze toch even in de spotlight dat ze verdienen, ook al vinden de meeste van hen het niet zo nodig. Wij vinden het wel hoog tijd voor deze lokale ondernemer, die juist zo belangrijk is voor de vitaliteit van de buurt en nationale economie, om zichzelf en de krachtige corona-lessen kenbaar te maken. Ook de positieve successen mogen gedeeld, daar hoeven zij zich niet voor te schamen,' aldus directeur van RegioBank, Rein Wispelweij.

RegioBank roept met deze campagne op vooral lokaal te blijven kopen, juist nu het land en de grenzen weer langzaam open gaan.

Glossy fotograaf vereeuwigt bescheiden ondernemer uit regio

Voor de portretserie vroeg RegioBank lifestyle fotograaf Marie Wanders (bekend van haar werk voor &C, Het Parool en De Volkskrant) om drie van deze nuchtere ondernemers op eigen maar stralende wijze op de plaat te zetten deze zomer. De kleurrijke 'glam' stijl van Wanders contrasteert doorgaans met de no-nonsense stijl van de lokale ondernemers die door haar nu worden vereeuwigd op beeld. De hele serie is met name te volgen op de sociale kanalen van RegioBank.

Over RegioBank

RegioBank, is al ruim 100 jaar actief in de buurt. In kleine dorpen en kleine steden zijn de Zelfstandig Adviseurs van RegioBank een vertrouwd gezicht. Zij kennen hun klanten en weten hoe belangrijk een leefbare buurt is waar iedereen zich thuis voelt: bewoners, ondernemers, verenigingen en stichtingen. Om het buurtgevoel te vergroten steunt RegioBank samen met het Oranje Fonds lokale projecten. En regelt de klant zijn bankzaken gewoon in de buurt. Dat is RegioBank, de buurtzame bank. RegioBank is onderdeel van de Volksbank, samen met SNS, ASN Bank en BLG Wonen.