Contactloos betalen aan- en uitzetten

Met je betaalpas kun je bedragen tot en met € 50 contactloos zonder pincode afrekenen. Bij hogere bedragen toets je wel je pincode in.

Wil je de functie ‘contactloos betalen’ aan- of uitzetten? Of wil je de limiet verhogen of verlagen? Dit kun je eenvoudig zelf regelen via Mijn RegioBank of de RegioBank app.

1. Via het online formulier

Heb je Mijn RegioBank? Dan kun je eenvoudig contactloos betalen aan- of uitzetten en de limiet wijzigen via het online formulier.

  1. Ga naar het online formulier
  2. Log in
  3. Selecteer de betaalpas

2. Via Mijn RegioBank

Via Mijn RegioBank kun je contactloos betalen uitzetten of je limiet verlagen. Log in op Mijn RegioBank en ga naar Zelf regelen.

Heb je nog geen Mijn RegioBank?

Vraag Mijn RegioBank aan

3. Via de RegioBank app

Via de RegioBank app kun je contactloos betalen uitzetten of je limiet verlagen met je smartphone.

  1. Open de RegioBank app
  2. Kies 'Zelf regelen'
  3. Selecteer 'Betaalpas(sen)'
  4. Pas je instellingen aan

Heb je de RegioBank app nog niet?

Download de RegioBank app

4. Telefonisch

Om contactloos betalen uit te zetten of je limiet te verlagen kun je 24 uur per dag bellen met 030 – 219 68 70.

Hogere limiet contactloos betalen zonder pincode

Limiet voor contactloze betalingen verhoogd

RegioBank heeft de limiet voor contactloze betalingen zonder pincode verhoogd tot € 100. Zo kun je vaker betalen zonder dat je pincode nodig is. Je kunt de limiet zelf aanpassen. Had je de limiet juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, tot je de limiet aanpast in Mijn RegioBank of de app.

Bedrag zonder pincode contactloos betalen verhoogd

Het maximale bedrag per betaling dat zonder pincode contactloos afgerekend kan worden is verhoogd naar € 50. Tot nu toe moest bij een bedrag boven € 25 altijd de pincode op de betaalautomaat worden ingetoetst. Maar hoe minder deze hoeft te worden aangeraakt, hoe beter dat nu is.

Hiervoor hoef je niks te doen, dit wordt automatisch ingevoerd. De verhoging geldt niet voor jeugdpassen.

Veelgestelde vragen

Ik krijg bij contactloos betalen de melding: 'limiet bereikt'. Kan ik dan nog contactloos betalen?

Ja dat kan. Je moet alleen je pincode intoetsen om weer contactloos te kunnen betalen. De limiet voor meerdere contactloze betalingen achter elkaar zonder pincode is verhoogd. Deze zogenaamde ‘cumulatieve limiet’ was eerst € 50 en is nu € 100. Een voorbeeld: je betaalt eerst bij de supermarkt € 40 zonder je pincode in te toetsen. Daarna wil je bij de bakker ook nog € 25 contactloos betalen. Dan hoef je ook bij de bakker geen pincode in te toetsen, omdat je pas op €65 zit. Wil je daarna nog een keer € 40 contactloos betalen? Dan ga je opgeteld over de €100,- limiet heen en moet je wél je pincode intoetsen. Heb je dit gedaan, dan kun je weer €100,- pinnen zonder gebruik van de pincode.

Let op! Is een betaling (bijv. in de supermarkt) hoger dan €50,-, dan moet je wel je pincode gebruiken. Je kunt maximaal € 50 betaling contactloos afrekenen zonder dat je je pincode hoeft in te toetsen. Eerst was dit € 25.

Je hoeft dus bij een bedrag onder de €50,- geen pincode in te toetsen, zolang je met deze betaling niet over je cumulatieve limiet heengaat.

Kan ik nog terecht voor het opnemen en geld storten bij een RegioBank kantoor met kasfunctie?

Ja, dat kan. Probeer dit wel zo veel mogelijk te beperken. Hiervoor kun je een afspraak maken bij je eigen zelfstandig adviseur. Bij gezondheidsklachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts kan de afspraak niet doorgaan.

Kan ik contactloos betalen met een creditcard? En zijn de limieten voor het contactloos betalen zonder pincode ook aangepast, net zoals bij de betaalpas?

Ja, je kunt contactloos betalen met je creditcard. Contactloos betalen zonder pincode kan onder de volgende voorwaarden:

  • Het maximale bedrag per transactie is € 50,-.
  • Het totaalbedrag van contactloze betalingen achtereenvolgend zonder pincode is maximaal € 150,- (let op, bij betaalpassen is dit achtereenvolgend € 100,-).

Heb je een Maestro betaalpas en kun je niet meer contactloos betalen?

Je kunt betalen met je betaalpas in de betaalautomaat met pincode als de transactie is afgekeurd. Ook al vraagt de betaalautomaat hier niet om.

Werkt dit niet? Breek dan de betaling af met de ‘stop-knop’. Daarna kun je de transactie opnieuw doen met je betaalpas in de betaalautomaat met pincode. Je transactie wordt uitgevoerd en je kunt weer contactloos betalen zonder pincode tot limiet van € 100. Daarna moet je weer éénmalig je pincode invoeren.

Meer hulp

Bekijk de video: contactloos betalen aanzetten of aanpassen via de app

Zelfstandig adviseur Sanne legt uit hoe je contactloos betalen aanzet en aanpast via onze RegioBank app.

Oeps! Geen video

De video over dit onderwerp kan niet worden bekeken, omdat er een vereiste cookie is uitgeschakeld. Toch zien?
Kies een andere cookie-instelling
Of kijk deze video op vimeo.com