Vijf tips voor veilig Mobiel Bankieren

Met de Mobiel Bankieren app van RegioBank heeft u uw bank altijd in uw binnenzak. Handig als u snel uw saldo wilt bekijken of eenvoudig een betaling wilt doen. Natuurlijk doen wij er alles wij aan om u veilig mobiel te laten bankieren. Naast onze veiligheidsmaatregelen hebben we ook vijf belangrijke tips waarmee wij, samen met u, Mobiel Bankieren veilig houden.


1. Houd uw mobiele pincode geheim
De pincode waarmee u inlogt in de Mobiel Bankieren app van RegioBank is persoonlijk. Zorg er dus voor dat niemand anders de code weet. Kies daarom een code die niet makkelijk te raden is (geen geboortedatum of geboortejaar). En schrijf uw code niet op, ook niet in uw telefoon.

2. Beveilig uw telefoon met een andere code
Beveilig uw telefoon zodat alleen u de telefoon kunt ontgrendelen. Dit kan bijvoorbeeld met een cijfercode, een sleep-patroon of met een vingerafdrukscanner. De mogelijkheden verschillen per telefoon. Gebruikt u een cijfercode voor het ontgrendelen van uw telefoon? Zorg er dan voor dat dit een andere code is dan uw mobiele pincode voor de Mobiel Bankieren app van RegioBank.

3. Installeer alleen apps van de officiële kanalen
Zorg er voor dat u alleen apps installeert van de officiële kanalen.
• Google Play
• App Store
Welk kanaal u gebruikt kan verschillen per telefoon. Zorg er wel voor dat u controleert welke gegevens een app van u vraagt voordat u deze downloadt.

4. Maak alleen verbinding met netwerken die u vertrouwt
Met uw telefoon kunt u verbinding maken met internet via draadloze wifi-netwerken. Zorg ervoor dat u verbonden bent met een netwerk dat u kent en vertrouwt voordat u de Mobiel Bankieren app gebruikt. Gebruik de Mobiel Bankieren app niet als u verbonden bent met openbare netwerken. Dit zijn meestal netwerken waar u gratis kunt internetten in een café of in een winkel. U weet namelijk niet zeker of deze open netwerken goed beveiligd zijn.

5. Houd uw telefoon up-to-date
Installeer de nieuwste versie van de Mobiel Bankieren app en controleer regelmatig of er updates voor uw telefoon zijn. Meestal krijgt u hier automatisch een melding van op uw telefoon. Installeer alleen updates voor uw apps van de officiële kanalen, zie tip 3.

Meld incidenten direct

Met deze vijf tips verkleint u de kans dat iemand bij uw bankzaken kan. Maar het is ook belangrijk dat u uw saldo en overboekingen goed controleert. Ziet u iets vreemds of ongebruikelijks binnen uw Mobiel Bankieren app? Bijvoorbeeld een overboeking die u zelf niet heeft gedaan. Neem dan direct contact met ons op. Bel met de Helpdesk Internet Diensten op 030 - 291 42 90.

Lees meer over veilig mobiel bankieren

Twijfelt u?

Als u twijfelt, bel ons dan op 030 - 291 42 90.

Vreemde e-mail ontvangen?
Als u een mail heeft ontvangen die u niet vertrouwt, mail ons:
valse-email@regiobank.nl

Kwetsbaarheid melden?

Een (mogelijke) zwakke plek ontdekt in onze online dienstverlening?

Mail ons:
responsible-disclosure@regiobank.nl