Vervalste e-mails

Vervalste e-mails of 'phishing mails' zijn e-mails die vragen naar vertrouwelijke gegevens. Vraagt een organisatie in een e-mail naar uw creditcardnummer, pincode, wachtwoord of andere persoonlijke gegevens? Werk dan nooit mee. RegioBank zal deze gegevens nooit aan u vragen.

Hoe herkent u een phishing mail?

Een phishing mail lijkt van de bank afkomstig en vraagt u om persoonlijke gegevens in te vullen. Of de e-mail stuurt u via een link naar een onveilige nagemaakte RegioBank-website.

Zo kunt u een phishing mail onder andere herkennen:

  • Het is een onverwachte e-mail van RegioBank.
  • Controleer het afzender-adres. RegioBank mailt alleen met service@regiobank.nl.
  • De e-mail is slecht geschreven (Engels, spelfouten, rare zinnen).
  • De e-mail is niet aan u persoonlijk gericht.
  • In de e-mail vraagt de beveiligingsafdeling u om iets te doen.
  • Er wordt gedreigd met gevolgen (blokkeren) als u niet direct reageert.
  • Er wordt gevraagd op een link te klikken naar een vreemde website.
  • Er wordt gevraagd de e-mail te beantwoorden met persoonlijke gegevens.
  • Uw mailprovider of spamfilter heeft een indicatie van ‘spam’ gegeven.

Phishing mail ontvangen?

Denkt u dat u een phishing mail heeft ontvangen?
Log dan nooit in via de link in de e-mail. Houd uw toegangsnaam, wachtwoord en/of pincode van uw digipas altijd geheim. Zo voorkomt u misbruik van uw rekening.

Stuur door naar valse-email@regiobank.nl
Stuur de verdachte mail door naar valse-email@regiobank.nl. We vragen u om ook contact op te nemen met de Helpdesk Internet Diensten, telefoonnummer: 030 - 291 42 90.

Heeft u al geklikt op een link in een phishing mail?
Vul uw gegevens niet in op het inlogscherm. Sluit het scherm door op het kruisje rechtsboven te klikken. Of sluit het scherm door uw internetbrowser te sluiten. Verwijder de e-mail uit uw mailbox.

Heeft u al persoonlijke gegevens ingevuld?
Sluit het scherm door te klikken op het kruisje rechtsboven in het scherm. Of sluit het scherm door uw internetbrowser te sluiten. Neem direct contact op met de Helpdesk Internet Diensten.

Naar Beheer en hulp


Vals telefoontje uit naam van de RegioBank

Criminelen proberen uit naam van RegioBank via de telefoon persoonlijke gegevens van u te krijgen. Vaak bellen ze mensen die al eens eerder de dupe zijn geworden van een phishingmail. Deze phishingtelefoontjes worden gepleegd door iemand die zich voordoet als een medewerker van de RegioBank. Deze persoon vraagt naar de responscodes van de digipas.

Trap hier niet in en geef nooit dit soort informatie door aan iemand.
Wij vragen u nooit naar uw pincode, betaalpas, digipas, digicode of andere persoonlijke informatie.

Wat kunt u doen?
Denkt u dat u een phishingtelefoontje heeft gekregen? Neem dan contact met ons op via 030 - 291 42 90. Twijfelt u of de persoon die u aan de lijn heeft, echt bij de RegioBank werkt? Vraag dan of u deze persoon mag terugbellen op een voor u betrouwbaar telefoonnummer van RegioBank.

Op www.veiligbankieren.nl staan meer tips om veilig te bankieren.