RegioBank ook last van DDoS-aanval

29-1-2018

Vandaag hebben we als RegioBank, net als andere banken, te maken gehad met DDoS-aanvallen. Bij een DDoS-aanval worden computernetwerken en -servers in korte tijd gebombardeerd met grote hoeveelheden dataverkeer. De servers raken dan overbelast. Deze aanvallen zijn erop gericht om de bank onbereikbaar te maken voor klanten. Persoonlijke gegevens worden bij zo'n aanval niet buitgemaakt. Er is snel ingegrepen en de dienstverlening is snel hersteld. We houden alles actief in de gaten om in te kunnen grijpen als het nodig is. Onze excuses voor het ongemak.

Criminelen kunnen het nieuws over DDoS aanvallen en verstoring van onze online dienstverlening proberen te misbruiken in phishing mails, smsjes of zelfs brieven. Trap er niet in. Na verstoringen hoeft u als klant geen enkele actie te ondernemen.

Lees meer over veilig bankieren

Blog Directievoorzitter RegioBank Alle acties

Samen zorgen voor een leefbare woonomgeving