Mobiel Betalen activeren

U kunt betalen met uw smartphone wanneer u:
- een betaalrekening bij RegioBank heeft.
- een smartphone heeft met een recente versie van Android mét NFC (Near Field Communication).
- de Mobiel Bankieren app heeft gedownload en geregistreerd.
Activeer de Mobiel Betalen app
Voordat u de Mobiel Betalen app kunt gebruiken, moet u deze activeren. Dat doet u als volgt:
1. Download de Mobiel Betalen app
Download de app via Google Play. De app is niet verkrijgbaar in de App Store van Apple.
2. Koppel de Mobiel Bankieren app en Mobiel Betalen app
Voer de pincode van uw Mobiel Bankieren app in om de apps aan elkaar te koppelen.
3. Selecteer een bankrekening
Selecteer in de Mobiel Bankieren app de bankrekening waarmee u wilt betalen.
4. Kies een eigen pincode
Kies een viercijferige pincode die u alleen gebruikt voor de Mobiel Betalen app. Voer de code nogmaals in om de pincode te bevestigen. U kunt ook kiezen voor uw vingerafdruk.
5. Accepteer de voorwaarden
U kunt de Mobiel Betalen App alleen gebruiken wanneer u de voorwaarden heeft geaccepteerd.
6. Bevestig met uw inlogmiddel
Log eenmalig in met de QR-code (Mobiel Bankieren app), browsercode of digipas om activatie van de Mobiel Bankieren app af te ronden.
De Mobiel Betalen app is nu klaar voor gebruik.
Zo zet u Mobiel Betalen uit
Om Mobiel Betalen uit te zetten gaat u in de Mobiel Betalen app naar Zelf regelen > Mobiel betalen > Uitzetten.
Let op: u zet Mobiel Betalen nu alleen uit voor de smartphone waarop u nu bent ingelogd.
Wilt u Mobiel Betalen uitzetten op een andere smartphone waarvoor u geen toegang heeft? Dan moet u de registratie van de Mobiel Betalen app ongedaan maken. Dat werkt zo.
- Ga naar regiobank.nl en log in op Mijn RegioBank.
- Ga naar Zelf regelen > Online bankieren > Inlogmiddelen beheren > verwijder de smartphone waarop u Mobiel Betalen wilt uitzetten.
Let op: u verwijdert hiermee de registratie van de Mobiel Betalen app. Wilt u later toch gebruik maken van Mobiel Bankieren? Dan moet u de Mobiel Betalen app opnieuw registreren.
Heeft u geen toegang tot de Mobiel Betalen app of Mijn RegioBank? Bel dan met de Helpdesk Internet Diensten 030-291 42 90. Zij helpen u met het verwijderen van de registratie.
Meer weten over Mobiel Betalen voor Android?
Bekijk onze video over Mobiel Betalen. Of download de pdf over Mobiel Betalen.