Overstaphulp: veelgestelde vragen

Hier ziet u een overzicht van de meest gestelde vragen over de Overstaphulp.

1. Is het veilig om mijn transactiegegevens te downloaden?

Ja, maar zorg er wel voor dat u het bestand met de gegevens van uw andere bank na gebruik van uw computer afhaalt.

2. Hoe zorgen jullie dat het veilig is?

De gegevens die u uploadt worden alleen gebruikt om uw gegevens in uw adresboek bij ons te vullen en voor uw recente overzicht van bijschrijvingen en incasso’s. De gegevens worden 13 maanden bewaard. Verder gebruiken we ze nergens voor. We zorgen ervoor dat u veilig kunt internetbankieren en we gaan vertrouwelijk om met uw gegevens. Daarover leest u alles in de Voorwaarden Internetbankieren en in ons Privacy- en Cookiereglement. Kijk ook wat u zelf kunt doen om veilig om te gaan met uw gegevens. Lees onze veiligheidstips eens door.

3. Hoe werkt het?

U kunt alleen transactiegegevens downloaden van Rabobank, ABN AMRO en ING.

  • Download uw transactiegegevens bij uw oude bank.
  • Sla ze op uw computer op.
  • Upload het bestand met de gegevens van uw andere bank in Internetbankieren.
  • Kies in Internetbankieren welke rekeningnummers u wilt opslaan in uw adresboek bij ons.
  • Haal het bestand met de gegevens van uw andere bank weer van uw computer.

4. Mag het wel van de andere bank?

Ja, dat mag. De gegevens die u downloadt zijn van u, niet van de bank. Ook uw adresboek is van u. De andere bank biedt de service om uw gegevens te downloaden.

5. Hoe betrouwbaar zijn de transactiegegevens?

Een organisatie of persoon die u in uw adresboek heeft, kan natuurlijk op elk moment van rekeningnummer veranderen. Daarom is het verstandig om regelmatig te controleren of de adressen in uw adresboek nog kloppen. Nu u toch bezig bent met uw nieuwe adresboek bij ons, kunt u die check meteen even meenemen.

6. Waarom bieden jullie deze service?

We vinden dat het overstappen tussen banken makkelijker moet. Daarom zorgen we voor diensten die het mensen makkelijk maken om over te stappen.

7. Kan andersom ook? Dus mijn adresboek van RegioBank overzetten naar een andere bank?

Dat weten we niet. Dit is een service in Internetbankieren. Misschien bieden andere banken een vergelijkbare dienst aan. Vraag er eens naar bij uw andere bank.

8. Kan ik op ieder apparaat (tablet, pc, smartphone) mijn adresboek vullen?

Uw adresboek vullen kan alleen in uw online bankomgeving: Mijn RegioBank. Dat kan op uw tablet of pc. Het kan niet met de RegioBank Mobiel Bankieren app.

9. Moet ik hiervoor inloggen in Mijn RegioBank?

Ja, om uw adresboek te vullen moet u inloggen in uw online bankomgeving: Mijn RegioBank.

10. Hoe lang duurt het voordat ik mijn adresboek heb gemaakt? Is het niet veel gedoe?

Het scheelt u juist gedoe: u klikt aan welke rekeningen u aan uw adresboek wilt toevoegen en dan staan ze er in. U hoeft dus niets over te typen.

11. Wat levert het me op?

  • Van bank veranderen gaat soepeler.
  • U vult uw adresboek bij ons zonder gedoe. U hoeft niks over te typen.
  • U heeft minder kans op verkeerde of verouderde rekeningnummers in uw adresboek.
  • U heeft een handig overzicht van uw recente bij- en afschrijvingen.
  • U ziet meteen welke organisaties bij u automatisch incasseren en welke bedrijven en personen geld op uw rekening bijschrijven.

Snel naar

Overstaphulp

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina