Overstappen naar RegioBank als u een betaalrekening heeft

Heeft u al een betaalrekening bij RegioBank en wilt u al uw bankzaken regelen met deze rekening? U kunt eenvoudig en snel overstappen.

Waarom overstappen makkelijk is?

De Overstapservice zorgt ervoor dat uw overstap soepel verloopt. Dit regelt de Overstapservice voor u:

  • Uw inkomen wordt dertien maanden lang automatisch doorgestuurd naar uw nieuwe rekening.
  • Nederlandse bedrijven die automatisch bij u afschrijven, krijgen een melding dat u een nieuw rekeningnummer heeft.
  • Drie maanden voor de Overstapservice stopt, krijgt u een bericht. U kunt dan controleren of alle organisaties waar u geld van ontvangt, nu uw RegioBank betaalrekening gebruiken.

U kunt de Overstapservice op verschillende manieren aanvragen:

1. Via het online formulier

Heeft u Mijn RegioBank? Dan kunt u zelf de Overstapservice regelen. Ga naar het online formulier.

Heeft u nog geen Mijn RegioBank? Vraag Mijn RegioBank aan

2. Via uw Zelfstandig Adviseur

Natuurlijk helpt uw adviseur u graag bij elke stap. U vindt uw adviseur door rechtsboven (naast het vergrootglas) te klikken op de bedrijfsnaam. Is deze niet zichtbaar? Gebruik dan onderstaande adviseur zoeker.

Vind uw Zelfstandig Adviseur van RegioBank

Handig: maak gebruik van de Overstaphulp

Als u overstapt van bank, kunt u gebruik maken van de Overstaphulp. De Overstaphulp is wat anders dan de Overstapservice. Wanneer u een betaalrekening heeft bij de Rabobank, ABN AMRO of ING, kunt u eenvoudig een bestand importeren met daarin alle informatie van uw oude betaalrekening. Lees hier meer over de Overstaphulp.