Nieuwe digipas aanvragen
De digipas wordt vervangen
Nieuwe klanten ontvangen geen digipas meer. De digipas is vervangen door de browsercode en de Mobiel Bankieren app. Daarmee kunt u veilig inloggen en uw betaalopdrachten ondertekenen. Aanmelden in de app kan eenvoudig en snel met uw betaalpas.
Regel het zelf
Deze problemen met uw digipas kunt u eenvoudig zelf oplossen.
Ik ben de code van mijn digipas kwijt. Wat nu?
Indien u de oorspronkelijke code voor de digipas niet ontving of bent kwijtgeraakt, neem dan contact op met uw Zelfstandig Adviseur. Als u de code bent vergeten, blokkeer dan de digipas door vijfmaal een verkeerde code in te voeren. Na de vijfde ziet u een 'lock pin code'. Schrijf dit nummer op, deze kan uw Zelfstandig Adviseur voor u een deblokkeringscode aanvragen.
Mijn digipas geeft een foutmelding. Wat moet ik doen?
FAIL 1 t/m FAIL 4 | U heeft (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes, vul vervolgens de juiste pincode in. |
FAIL 5 | U heeft vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "Deblokkeren digipas”. |
LOCK PIN of zeven cijfers | U heeft vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die gegeven worden bij "Deblokkeren digipas”. |
DISABLED, 0000 of serienummer | De digipas is onbruikbaar geworden. |
BATT 0 t/m BATT 5 | De batterij van de digipas is (bijna) leeg. |
Button | U krijgt deze foutmelding te zien zodra een toets van de digipas vastzit (bv door te hard te drukken). Als u de zijkant van de digipas bekijkt ziet u om welke toets het gaat. Vaak kunt u dit zelf oplossen door met een klein voorwerp (zoals bijv. een naald of een pen) de toets los te wrikken. |
Hoe kan ik mijn digipas deblokkeren?
Wanneer u vijf keer een verkeerde pincode invoert, dan toont het scherm van de digipas de code LOCK PIN en daarnaast een nummer van zeven cijfers. Dit zevencijferige nummer heeft u nodig om de digipas vrij te geven. Uw Zelfstandig Adviseur van RegioBank kan u helpen om een deblokkeringscode aan te vragen.
Ik wil nu inloggen en betalen. Hoe regel ik dat?
Als u een betaalrekening met betaalpas heeft, kunt u snel en eenvoudig onze Mobiel Bankieren app installeren. Als u de app hebt geïnstalleerd, hebt u de digipas niet meer nodig. U ondertekent en logt voortaan in met de QR-code die u scant met de app.