Problemen met je digipas

Is je digipas kapot, kwijt of gestolen? Meld dat dan zo snel mogelijk bij de Helpdesk Internet Diensten: 030 - 291 42 90. Wij blokkeren de digipas dan direct. Op deze pagina helpen we je graag verder, zodat je kunt blijven inloggen in Mijn RegioBank.
Icoon van een bel

De digipas wordt vervangen

Klanten ontvangen geen digipas meer. De digipas is vervangen door de browsercode en de RegioBank app. Daarmee kun je veilig inloggen en je betaalopdrachten ondertekenen. Aanmelden in de app kan eenvoudig en snel met je betaalpas.

Ik ben de code van mijn digipas kwijt

Heb je de oorspronkelijke code voor de digipas niet ontvangen of ben je deze kwijtgeraakt? Neem dan contact op met je zelfstandig adviseur. Als je de code bent vergeten, blokkeer dan de digipas door vijfmaal een verkeerde code in te voeren. Na de vijfde zie je een 'lock pin code'. Je kunt vervolgens je code zelf deblokkeren.

Mijn digipas geeft een foutmelding

FAIL 1 t/m FAIL 4 Je hebt (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes, vul vervolgens de juiste pincode in.
FAIL 5 Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "Deblokkeren digipas”.
LOCK PIN of zeven cijfers Je hebt vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die gegeven worden bij "Deblokkeren digipas”.
DISABLED, 0000 of serienummer De digipas is onbruikbaar geworden.
BATT 0 t/m BATT 5 De batterij van de digipas is (bijna) leeg.
Button Je krijgt deze foutmelding te zien zodra een toets van de digipas vastzit (bv door te hard te drukken). Als je de zijkant van de digipas bekijkt zie je om welke toets het gaat. Vaak kun je dit zelf oplossen door met een klein voorwerp (zoals bijv. een naald of een pen) de toets los te wrikken.

Hoe kan ik mijn digipas deblokkeren?

Wanneer je vijf keer een verkeerde pincode invoert, dan toont het scherm van de digipas de code 'lock pin' en daarnaast een nummer van zeven cijfers. Met dit zevencijferige nummer kun je zelf je digipas deblokkeren, of je zelfstandig adviseur kan je helpen om een deblokkeringscode aan te vragen.

Hoe kan ik mijn digipas verwijderen?

Heb je geen digipas meer of is deze kapot? Verwijder hem dan in de RegioBank app of Mijn RegioBank.

Via de RegioBank app

Log in op de RegioBank app en ga naar 'Zelf regelen' en kies onder 'Inloggen en limieten' voor 'Inlogmiddelen'. Zoek de digipas en klik op de link 'Verwijderen'.

Via Mijn RegioBank

Log in op Mijn RegioBank en ga naar 'Zelf regelen' en kies onder 'Veiligheid & toegang' voor 'Inlogmiddelen'. Zoek de digipas en klik op de link 'Verwijderen' achter je digipasnummer.

Ik wil nu inloggen en betalen. Hoe regel ik dat?

Als je een betaalrekening met betaalpas hebt, kun je snel en eenvoudig onze RegioBank app installeren. Als je de app hebt geïnstalleerd, heb je de digipas niet meer nodig. Je ondertekent en logt voortaan in met de QR-code die je scant met de app.

Meer over inloggen met de RegioBank app