Problemen met uw digipas

Is uw digipas kapot, kwijt of gestolen? Meld dat dan zo snel mogelijk bij de Helpdesk Internet Diensten: 030 - 291 42 90. Wij blokkeren de digipas dan direct. Op deze pagina helpen we u graag verder, zodat u kunt blijven inloggen in Mijn RegioBank.

De digipas wordt vervangen

Klanten ontvangen geen digipas meer. De digipas is vervangen door de browsercode en de Mobiel Bankieren app. Daarmee kunt u veilig inloggen en uw betaalopdrachten ondertekenen. Aanmelden in de app kan eenvoudig en snel met uw betaalpas.

Regel het zelf

Deze problemen met uw digipas kunt u eenvoudig zelf oplossen.

Ik ben de code van mijn digipas kwijt. Wat nu?

Heeft u de oorspronkelijke code voor de digipas niet ontvangen of bent u deze kwijtgeraakt? Neem dan contact op met uw Zelfstandig Adviseur. Als u de code bent vergeten, blokkeer dan de digipas door vijfmaal een verkeerde code in te voeren. Na de vijfde ziet u een 'lock pin code'. Schrijf dit nummer op, deze kan uw Zelfstandig Adviseur voor u een deblokkeringscode aanvragen.

Mijn digipas geeft een foutmelding. Wat moet ik doen?

FAIL 1 t/m FAIL 4 U heeft (meerdere malen) een verkeerde pincode ingevoerd. Druk op de toets met het driehoekje. Er verschijnen 5 streepjes, vul vervolgens de juiste pincode in.
FAIL 5 U heeft vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die hieronder gegeven worden bij "Deblokkeren digipas”.
LOCK PIN of zeven cijfers U heeft vijf keer een verkeerde pincode ingevoerd. De digipas wordt nu geblokkeerd. Volg de aanwijzingen die gegeven worden bij "Deblokkeren digipas”.
DISABLED, 0000 of serienummer De digipas is onbruikbaar geworden.
BATT 0 t/m BATT 5 De batterij van de digipas is (bijna) leeg.
Button U krijgt deze foutmelding te zien zodra een toets van de digipas vastzit (bv door te hard te drukken). Als u de zijkant van de digipas bekijkt ziet u om welke toets het gaat. Vaak kunt u dit zelf oplossen door met een klein voorwerp (zoals bijv. een naald of een pen) de toets los te wrikken.

Hoe kan ik mijn digipas deblokkeren?

Wanneer u vijf keer een verkeerde pincode invoert, dan toont het scherm van de digipas de code LOCK PIN en daarnaast een nummer van zeven cijfers. Met dit zevencijferige nummer kunt u zelf uw digipas deblokkeren.

Wilt u liever hulp? Uw Zelfstandig Adviseur kan u helpen om een deblokkeringscode aan te vragen.

Hoe kan ik mijn digipas verwijderen?

Heeft u geen digipas meer of is deze kapot? Verwijder hem dan in de Mobiel Bankieren app of Mijn RegioBank.

Mobiel Bankieren app

Log in op de Mobiel Bankieren app en ga naar 'Instellingen' en kies onder 'Inloggen en limieten' voor 'Inlogmiddelen'. Zoek de digipas en klik op de link 'Verwijderen'.

Mijn RegioBank

Log in op Mijn RegioBank en ga naar 'Instellingen' en kies onder 'Veiligheid & toegang' voor 'Inlogmiddelen'. Zoek de digipas en klik op de link 'Verwijderen'achter uw digipasnummer.

Ik wil nu inloggen en betalen. Hoe regel ik dat?

Als u een betaalrekening met betaalpas heeft, kunt u snel en eenvoudig onze Mobiel Bankieren app installeren. Als u de app hebt geïnstalleerd, hebt u de digipas niet meer nodig. U ondertekent en logt voortaan in met de QR-code die u scant met de app.

Meer over inloggen met uw app