Veiligere mobiele pincode: registreer voor 9 september
Heeft u vragen voor de Helpdesk Internet Diensten over Mijn RegioBank, uw digipas of digicode? Het telefoonnummer van de Helpdesk Internet Diensten is 030 - 291 42 90.
Veiligere mobiele pincode
Door het gebruik van de laatste technieken voor encryptie en veiligheid in de app kunt u nu méér geld overboeken. Handig, want dan heeft u uw digipas bijna niet meer nodig.
- Tot € 25.000 overboeken met de mobiele pincode. Uw daglimiet stelt u nog steeds zelf in.
- Geen verschil meer tussen bekende en onbekende rekeningen. Ook overboeken naar onbekende rekeningen kunt u nu standaard met uw mobiele pincode doen.
Registreer voor 9 september opnieuw uw mobiele pincode
Iedereen gaat over naar de beter beveiligde mobiele pincode. Om uw veiligere pincode te gebruiken, is het wél nodig om eenmalig uw mobiele pincode opnieuw te registreren met uw digipas of digicode. Zo kan de nieuwe techniek in de app veilig en versleuteld geactiveerd worden. Heeft u de beter beveiligde mobiele pincode nog niet geactiveerd? Doe dit dan voor 9 september:
- Ga naar ‘Zelf regelen’ en ‘Inloggen en limieten’.
- Kies daar ‘Mobiele pincode opnieuw registreren’.
U bevestigt uw nieuwe code met uw digipas of digicode.
Goed om te weten
U kunt de nieuwe code alleen registreren in de nieuwste versie van de app. Gebruikt u de app ook op andere toestellen? Of die van uw kinderen? Denk er dan aan om het daar ook te activeren.
Zo controleert u of u de veiligere mobiele pincode al gebruikt
Weet u niet zeker of u de veiligere mobiele pincode al gebruikt in uw app? Dat kunt u heel makkelijk nakijken:
- Ziet u bij 'Zelf regelen' in de app het cijfer 1 in rood staan? Dan moet u daar uw mobiele pincode nog opnieuw registreren.
- Als u de daglimiet in de app kunt instellen tot € 25.000 dan weet u dat uw veiligere pincode actief is. U controleert het bij ‘Zelf regelen'> Inloggen en limieten > Daglimiet wijzigen > Mobiele pincode’.
Als u niet opnieuw registreert
Wacht u met registreren tot na 9 september? Dan kunt u de app niet meer gebruiken met uw huidige pincode. U moet zich dan weer opnieuw aanmelden met uw digipas of digicode. Dat kunt u dus beter voor zijn.
Alles over uw digipas
Lees meer over uw digipas en hoe u een probleem met uw digipas oplost.
Probleem met uw digicode
Kunt u niet inloggen of ziet u een melding? Ontdek hoe u het probleem oplost.