Veiligere mobiele pincode: registreer voor 9 september
Heb je vragen voor de Helpdesk Internet Diensten over Mijn RegioBank, je digipas of digicode? Het telefoonnummer van de Helpdesk Internet Diensten is 030 - 291 42 90.
Veiligere mobiele pincode
Door het gebruik van de laatste technieken voor encryptie en veiligheid in de app kun je nu méér geld overboeken. Handig, want dan heb je jouw digipas bijna niet meer nodig.
- Tot € 25.000 overboeken met de mobiele pincode. Je daglimiet stel je nog steeds zelf in.
- Geen verschil meer tussen bekende en onbekende rekeningen. Ook overboeken naar onbekende rekeningen kun je nu standaard met je mobiele pincode doen.
Registreer voor 9 september opnieuw je mobiele pincode
Iedereen gaat over naar de beter beveiligde mobiele pincode. Om je veiligere pincode te gebruiken, is het wél nodig om eenmalig je mobiele pincode opnieuw te registreren met je digipas of digicode. Zo kan de nieuwe techniek in de app veilig en versleuteld geactiveerd worden. Heb je de beter beveiligde mobiele pincode nog niet geactiveerd? Doe dit dan voor 9 september:
- Ga naar ‘Zelf regelen’ en ‘Inloggen en limieten’.
- Kies daar ‘Mobiele pincode opnieuw registreren’.
Je bevestigt je nieuwe code met je digipas of digicode.
Goed om te weten
Je kunt de nieuwe code alleen registreren in de nieuwste versie van de app. Gebruik je de app ook op andere toestellen? Of die van je kinderen? Denk er dan aan om het daar ook te activeren.
Zo controleer je of je de veiligere mobiele pincode al gebruikt
Weet je niet zeker of je de veiligere mobiele pincode al gebruikt in je app? Dat kun je heel makkelijk nakijken:
- Zie je bij 'Zelf regelen' in de app het cijfer 1 in rood staan? Dan moet je daar je mobiele pincode nog opnieuw registreren.
- Als je de daglimiet in de app kunt instellen tot € 25.000 dan weet je dat jouw veiligere pincode actief is. Je controleert het bij ‘Zelf regelen'> Inloggen en limieten > Daglimiet wijzigen > Mobiele pincode’.
Als je niet opnieuw registreert
Wacht je met registreren tot na 9 september? Dan kun je de app niet meer gebruiken met je huidige pincode. Je moet zich dan weer opnieuw aanmelden met je digipas of digicode. Dat kun je dus beter voor zijn.
Alles over je digipas
Lees meer over je digipas en hoe je een probleem met je digipas oplost.
Probleem met je digicode
Kun je niet inloggen of zie je een melding? Ontdek hoe je het probleem oplost.