Overstappen naar RegioBank


Veel mensen vinden het overstappen naar een andere bank een grote stap. Helemaal als er een bedrijf in het spel is. Wil je met je zakelijke betaalrekening overstappen naar RegioBank, maar zie je op tegen het gedoe en regelwerk eromheen? Dat is niet nodig. De gratis Overstapservice zorgt ervoor dat je betalingsverkeer soepel doorloopt tijdens je overstap. Ook handig: je kunt zelf je pincode kiezen.

Overstappen met je zakelijke betaalrekening

  • Gratis Overstapservice helpt bij zorgeloos overstappen
  • Niet wennen aan een nieuwe pincode; wijzig eenvoudig je pincode
  • Altijd een adviseur in de buurt die je kan helpen bij vragen

Gratis Overstapservice bij je zakelijke rekening

Met de gratis Overstapservice is het heel makkelijk om van bank te veranderen. De belangrijkste zaken worden voor je geregeld terwijl je betalingsverkeer gewoon doorloopt. Je hebt er geen omkijken naar.

Zakelijke rekening openen met Overstapservice

Je adviseur helpt je graag bij het openen van een zakelijke betaalrekening en het aanvragen van de Overstapservice.

Bekijk onze zakelijke betaalrekening

Overstapservice regelen als je al een zakelijke rekening hebt

Heb je al een zakelijke betaalrekening bij RegioBank? Dan kun je zelf eenvoudig de Overstapservice aanvragen in Mijn RegioBank Zakelijk.

Overstapservice aanvragen

Het gemak van de gratis Overstapservice

De Overstapservice is een initiatief van alle banken in Nederland. Wil je overstappen naar RegioBank? Dan kun je de Overstapservice gebruiken. Zo stap je zonder zorgen over, want het grootste deel van je betalingen loopt gewoon door van en naar je nieuwe rekening. 

Dit regelt de Overstapservice voor je:

  • Bijschrijvingen op je oude zakelijke betaalrekening worden automatisch 13 maanden lang doorgestuurd naar je nieuwe zakelijke betaalrekening bij RegioBank.
  • Automatische incasso's worden rechtstreeks van je nieuwe zakelijke betaalrekening bij RegioBank afgeschreven.
  • Op de rekeningafschriften van RegioBank wordt duidelijk aangegeven welke bij- en afschrijvingen via de Overstapservice zijn doorgeleid naar je nieuwe zakelijke betaalrekening bij RegioBank.
  • 1 maand voor de Overstapservice stopt, krijg je per mail bericht dat de overstapservice stopt. Je kunt dan controleren of alle partijen waar je geld van ontvangt nu je RegioBank betaalrekening gebruiken.

Let op: buitenlandse incasso’s vallen niet in deze service. Geef deze zelf opnieuw op aan RegioBank.

In de Productwijzer Overstapservice Zakelijk vind je meer informatie over de Overstapservice.

Dit doe je zelf

  • Kijk op je afschriften en online van wie je geld ontvangt. Stuur je klanten een mail dat je rekening gewijzigd is. Je kunt ook de overstapkaart gebruiken om je nieuwe rekening door te geven. Vraag deze kaarten aan je zelfstandig adviseur of download de overstapkaart zelf hieronder.
  • Je ontvangt van je oude bank een overzicht met alle periodieke overboekingen die eindigen. Zorg ervoor dat je deze laat doorgaan op je nieuwe zakelijke betaalrekening.
  • Je saldo naar je nieuwe rekening overboeken en de oude rekening opzeggen. Heb je je zakelijke betaalpas van RegioBank ontvangen en toegang tot Mijn RegioBank Zakelijk? En is de Overstapservice ingegaan? Zeg dan je oude rekening op.

Handig: zelf je pincode wijzigen

Bij een nieuwe betaalrekening hoort een nieuwe pincode. Bij RegioBank kun je zelf je pincode kiezen. Je wijzigt je pincode eenvoudig bij een geldautomaat van Geldmaat bij jou in de buurt.

Meer over je pincode wijzigen

Klantverhaal: zakelijke overstap naar RegioBank

Ondernemer Laura, eigenaar van De Wijnschuur in Heerenveen, zag ook op tegen overstappen. Toch stapte ze over. Ze deelt haar ervaring in een video.

Bekijk Laura's ervaring

Overtuigd?

Stap ook over naar RegioBank. Onze adviseurs staan voor je klaar om je te helpen waar nodig.

Bekijk onze zakelijke betaalrekening Overstapservice aanvragen

Voorwaarden en overige informatie