Het verhaal van Ton
"Als ik goed ben voor de buurt, dan is de buurt ook goed voor mij."
Ton van Engen begon met computers als hobby. Toen de schuur te klein werd voor zijn hobby, huurde hij een pand en startte zijn bedrijf GreenMillpc.
Lees het verhaal van Ton
“Ik was een van de eerste mensen in Nederland die 42 jaar geleden een computer voor thuis kocht. Iedereen verklaarde me voor gek. Maar steeds meer mensen wilden een computer. Die ik dan regelde voor hen. Ik ben begonnen in de schuur aan mijn huis. Die is maar 6 bij 3, maar dat was voldoende voor mijn computerhobby. Toen die schuur te klein werd, kon ik een pand aan de overkant huren. Dat was de start van mijn bedrijf GreenMillpc. Een aantal jaar geleden heb ik dat pand zelfs aan kunnen kopen.
Vorig jaar doneerde ik 22 laptops aan de voedselbank
“Ik ben een eenmanszaak, maar heb wel altijd 1 of 2 mbo-stagiairs aan het werk. Dat houdt mijn bedrijf jong en ik help mensen uit de regio aan een stageplek. Daarnaast doneer ik kosteloos laptops aan de voedselbank. Klanten doneren die in ruil dat ik een goede back-up maak op de nieuwe laptop. Die oude laptop knap ik op en geef ik aan de voedselbank om te verstrekken aan gezinnen met schoolgaande kinderen. Vorig jaar heb ik er 22 gedoneerd, en dit jaar zijn het nu al 17 stuks.”
Ik ben pakketpunt en OV-kaart oplaadpunt
“Ik heb op een gegeven moment besloten om pakketpunt te worden. Vaak werden pakketjes toch al bij me afgeleverd. Ik dacht waarom word ik niet gewoon een pakketpunt.”
“Connexxion wilde het enige oplaadpunt voor de OV-kaart weghalen uit het dorp. Dat vond ik echt te ver gaan. Mensen met een lege OV-kaart kunnen toch niet 5 kilometer reizen om hem op te laden? Ik heb Connexxion benaderd en gevraagd of ik een oplaadpunt kon worden. Gelukkig was dat mogelijk. Ik maak er zelfs reclame voor in de plaatselijke krant hier.”
Als ik goed ben, dan is de buurt ook goed voor mij
“Het leuke is dat het ook wat oplevert. Ik krijg iedere week wel iemand over de vloer die een pakketje op moet halen bij me en direct even navraag doet naar iets IT-gerelateerd. De een heeft een probleem met een harde schijf. De ander vraagt advies voor een nieuwe laptop voor een kind dat naar de middelbare school gaat. Je haalt de drempel weg en bent toegankelijk. Dat betaalt zich vanzelf uit.”
Bij RegioBank heb ik me nooit bezwaard gevoeld als ik een vraag had over mijn bedrijf
“De keuze voor RegioBank is simpel, geen poespas. Je kan er gewoon binnenlopen en ze kennen je. Als je binnenloopt, is er altijd de vraag: ‘Hoi Ton, wat kunnen wij voor je doen?’. Simpel en klantvriendelijk, dat trekt mij aan in RegioBank. Die opereren ook zonder drempel. Ik heb me nooit bezwaard gevoeld als ik een vraag had over iets wat over mijn bedrijf gaat. Altijd krijg ik een eerlijk antwoord van iemand die er verstand van heeft. Dat vind ik goud waard.”
Hoe buurtzaam ben jij als ondernemer? Doe de toets
Benieuwd hoe buurtzaam jouw onderneming nu al is, en in welke mate jij bijdraagt aan de leefbaarheid van je buurt? Doe de toets en ontvang je score direct in je mailbox.
Meer lezen
Waarom RegioBank: aandacht voor lokale ondernemers