Uw bedrijf en het coronavirus

Veel kleine ondernemers worden getroffen door het coronavirus. Om deze ondernemers te ondersteunen bieden we een Rekening-courant Krediet met KKC-regeling aan.

KKC-regeling voor ondernemers

Bestaande klanten die geraakt zijn door de coronacrisis kunnen tot 15 juni 2022 een zakelijk krediet aanvragen tegen een tarief van 3,5% met KKC-regeling.

Wat is de KKC-regeling?

Banken bieden in samenwerking met de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) de Kleine Kredieten Corona-garantieregeling (KKC-regeling) voor ondernemers met een financieringsbehoefte van minimaal € 10.000 en maximaal € 50.000. De Nederlandse overheid staat voor 95% garant voor deze kredieten. Daarvoor betaalt de ondernemer een afsluitprovisie van 2% van het kredietbedrag. RegioBank incasseert deze provisie en draagt deze af aan de RVO.

De KKC-regeling in het kort:

  • Vast rentetarief van 3,5%.
  • Looptijd van 5 jaar.
  • Kosteloos vervroegd aflossen mogelijk.
  • U betaalt alleen rente over het bedrag dat u opneemt.
  • Eerste 12 maanden aflossingsvrij, daarna lineair aflossen.

Wanneer kunt u de KKC-regeling aanvragen?

Dit kan als u in ieder geval:

  • Een zakelijke betaalrekening heeft waarover het merendeel van de omzet gaat.
  • Een jaaromzet heeft van meer dan € 50.000.
  • Vóór de uitbraak van de coronacrisis winst maakte.
  • Als u van twee volledige boekjaren de cijfers kunt overleggen.
  • Geen achterstandsmelding bij het BKR heeft.

We verstrekken dit krediet alleen aan in de kern gezonde bedrijven met voldoende terugbetaalcapaciteit. Daarom voeren we een zorgvuldige risicobeoordeling uit en toetsen we, naast alle criteria die bij de KKC-regeling horen, ook of uw bedrijf voldoet aan onze acceptatiecriteria. We willen niet dat u of uw bedrijf in financiële problemen komt.

Goed om te weten: u kunt maar één keer een zakelijk krediet met KKC-regeling aanvragen. Denk dus goed na over het bedrag dat u nodig heeft.

Hoe snel kunt u beschikken over dit krediet?

Hebben we alle stukken die horen bij de aanvraag van u ontvangen? Dan hebben we maximaal 5 werkdagen nodig om het krediet te beoordelen. Hebben wij uw aanvraag goedgekeurd en alle stukken getekend retour ontvangen? Dan hebben wij maximaal 2 werkdagen nodig om het krediet te activeren.

De KKC-regeling aanvragen of meer informatie?

Neem contact op met uw adviseur voor meer informatie of om het Rekening-courant Krediet met KKC-regeling aan te vragen.

Meer over het Rekening-courant Krediet

Andere vragen over uw bedrijf en het coronavirus

Kunnen jullie de kosten voor mijn zakelijke betaalrekening tijdelijk stoppen?

Dat is helaas niet mogelijk. Aan het betalingsverkeer zijn nu eenmaal kosten verbonden. We doen er met verschillende maatregelen alles aan om ondernemers te ondersteunen in deze moeilijke tijd, maar deze maandelijkse kosten zijn nodig om het pakket te kunnen bieden dat bij de zakelijke rekening hoort.

Ik wil mijn limiet op contactloos betalen (zakelijk) verhogen kan dat?

Het limiet van contactloos betalen is tijdelijk verhoogd van € 50 naar € 100. Zo kunt u vaker betalen zonder dat uw pincode nodig is. Had u de limiet juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, tot u de limiet aanpast.

Ik heb (alleen) een zakelijke spaarrekening, kan ik een kredietlimiet aanvragen?

Een kredietlimiet plaatsen op een spaarrekening is niet mogelijk. Dit kan alleen op een betaalrekening.

Nog een paar praktische tips

  • Voor betalingen adviseren wij u om dit zoveel mogelijk digitaal te doen door middel van een pinbetaling, Tikkie, mobiel of via internetbankieren.
  • Heeft u toch contant geld nodig, dan kunt u hiervoor terecht bij een geldautomaat.
  • Betaal contactloos. We hebben de limiet tijdelijk verhoogd naar € 100.
  • Criminelen misbruiken de berichtgeving rondom het coronavirus om geld te stelen. Wees dus alert.
  • Laat uw klant contactloos en elektronisch betalen, bijvoorbeeld met een betaalautomaat.

Heeft u nog vragen?

Ook wij doen er alles aan om te voorkomen dat het coronavirus zich te snel verspreidt. Het kan zijn dat het kantoor van uw adviseur dicht is of beperkte openingstijden kent. De telefonische bereikbaarheid is echter onverminderd goed. Voor vragen kunt u daarom het beste (eerst) telefonisch contact opnemen met uw  Zelfstandig Adviseur.

Vind uw Zelfstandig Adviseur