RegioBank omarmt buurtzaamheid in nieuwe campagne

RegioBank zet zich in voor een leefbare buurt. Om dat te vertellen, introduceerde RegioBank in de vorige campagne het begrip buurtzaam. In een nieuwe campagne laat de bank nu zien wat buurtzaam voor mensen betekent.

In de campagne wordt dat gedaan aan de hand van het principe ‘wie goed doet, goed ontmoet’. We zien verschillende mensen uit de buurt die iets goeds doen voor een ander, zonder dat ze er per se iets voor terug willen. Speciaal voor de commercial heeft The Family Amsterdam, creatief verantwoordelijk voor de campagne, een nummer geschreven dat het gevoel van de buurt verwoordt. JW Roy heeft het nummer ingezongen.

RegioBank heeft haar kantoren vooral in dorpen en kleine steden. Omdat de bank vaak al jaren zo dicht in de buurt van haar klanten zit, zijn de zelfstandig adviseurs van RegioBank heel erg betrokken bij de buurt. Dat komt ook terug in de campagne.

Linda Vervloet, lead Merk en Missie bij RegioBank: “Buurtzaam betekent dat we voor elkaar klaar staan en naar elkaar omkijken. Als bank doen we dat met onze 425 kantoren. Onze zelfstandig adviseurs zijn een bekend gezicht in de buurt en een vast aanspreekpunt voor onze klanten. We zetten ons in voor lokale ondernemers, omdat zij belangrijk zijn voor de buurt, en we investeren in lokale initiatieven die het buurtgevoel vergroten.” 

Menno Schipper, namens The Family Amsterdam: “RegioBank heeft een uniek en onderscheidend verhaal te vertellen. Waar we met de vorige campagne vooral aan de naams- en begripsbekendheid hebben gewerkt, is het nu tijd om verder te bouwen aan het merk, om RegioBank en het begrip buurtzaam een gevoel mee te geven.”

De campagne gaat 21 maart van start en wordt uitgerold via televisie, radio en online kanalen.