We raden je aan om over te stappen op een nieuwe browser
Sorry, Internet Explorer ondersteunen wij niet meer. Deze browser voldoet niet aan de huidige beveiligingseisen. Sommige functies en nieuwe technieken werken minder goed.
De Volksbank, waar RegioBank onderdeel van is, vereenvoudigt en verbetert haar bedrijfsmodel en -processen om de bank commercieel en operationeel te versterken. Op deze pagina lees je wat dit voor klanten van RegioBank betekent.
Wat gaat er veranderen?
RegioBank is onderdeel van de Volksbank, net als ASN Bank en SNS. We werken achter de schermen al veel samen. Nu zetten we de volgende stap en gaan we verder als één sterk merk: ASN Bank. Zo bundelen we onze krachten en kunnen we je nog beter van dienst zijn. Deze verandering naar één merk is voor RegioBank een proces van een paar jaar. Die tijd is nodig om alles goed en zorgvuldig te regelen.
Eerste stap: de Volksbank heet ASN Bank NV
Sinds 1 juli heet de Volksbank NV officieel ASN Bank NV. Hier merk je weinig van. Alles ziet er nog hetzelfde uit, alleen vervangen we de naam de Volksbank NV door ASN Bank NV. Dat zie je bijvoorbeeld terug op het beginscherm van de RegioBank app of onderaan de website.
Een vooruitstrevende bank
ASN Bank is een vooruitstrevende bank die zich inzet voor mens, dier en natuur. Dat vinden wij ook belangrijk. Net als onze persoonlijke aanpak. Dat mag je van ons blijven verwachten. Je blijft dus gewoon welkom bij een zelfstandig adviseur. En goed om te weten: RegioBank en ASN Bank hebben veel met elkaar gemeen. Zo staan we allebei in de top 3 van de beste banken volgens de Consumentenbond.
Minder vestigingen, wel door heel Nederland
RegioBank en SNS hebben in totaal zo’n 600 vestigingen. Op sommige plekken zitten deze dicht bij elkaar. Daarom wordt het aantal SNS-vestigingen en zelfstandig adviseurs van RegioBank waarmee wij samenwerken, minder. De komende tijd bekijken we om welke vestigingen het gaat. Waarbij we ervoor zorgen dat we een netwerk van vestigingen houden die goed verspreid zijn over heel Nederland.
Wat betekent dit voor jou als klant van RegioBank?
Op dit moment verandert er niets voor je. Je regelt je bankzaken zoals je gewend bent. Zodra er iets voor je verandert, laten we dit in een persoonlijk bericht weten.
Let op: We vragen je nooit om geld over te boeken of gegevens als je pincode te delen. Ontvang je een persoonlijk bericht dat je niet vertrouwt of twijfel je? Bel zelf je zelfstandig adviseur op het vertrouwde nummer en controleer het. Dat vinden de medewerkers van kantoor geen probleem. Meer over bankhelpdeskfraude.
Op deze pagina vind je informatie over de veranderingen en antwoorden op veelgestelde vragen.
We werken al zoveel mogelijk samen met de andere merken van de Volksbank: ASN Bank, SNS en BLG Wonen. Samenwerken is efficiënter en helpt ons de kosten laag te houden. Maar het kan nog beter. Daarom bundelen we onze krachten en gaan we verder als 1 bankmerk. Zo zijn we klaar voor de toekomst en blijven we ook op de lange termijn financieel gezond.
ASN Bank is een vooruitstrevende bank die zich inzet voor een duurzame samenleving. De keuze voor ASN Bank bouwt voort op de sterke positie die het merk al sinds de oprichting in 1960 heeft verworven als pionier in duurzaam en maatschappelijk verantwoord bankieren. Dit wordt gecombineerd met de kracht van de merken SNS, RegioBank en BLG Wonen die staan voor persoonlijke aandacht, nabijheid, lokaal ondernemerschap en woontoegankelijkheid. RegioBank en ASN Bank hebben bovendien veel met elkaar gemeen. Zo staan we allebei in de top 3 van beste banken van Nederland volgens de Consumentenbond.
Nee, de merken van de Volksbank (SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen) zijn op dit moment allemaal financieel gezonde merken. Door onze krachten te bundelen bereiden we ons voor op de toekomst, en zorgen we dat we ook op de lange termijn sterk blijven.
Kantoren
Via RegioBank en SNS kunnen klanten op dit moment terecht bij ruim 600 vestigingen. We verwachten dit aantal terug te brengen tot ongeveer 320 - 360 vestigingen. Voor RegioBank zal het aantal kantoren tussen 210-230 worden (op dit moment heeft RegioBank ruim 400 kantoren).
RegioBank werkt samen met zelfstandig adviseurs die veelal ook andere diensten zoals hypotheken en verzekeren aanbieden. De kantoren van zelfstandig adviseurs blijven bestaan. Het is alleen nog niet bekend of jouw zelfstandig adviseur ook een RegioBank kantoor blijft waar je terecht kunt voor je bankzaken.
Het streven is om op korte termijn duidelijkheid te hebben met welke kantoren we blijven samenwerken. Als de samenwerking met een zelfstandig adviseur van RegioBank stopt, worden de klanten voor hun bankzaken van RegioBank overgedragen aan een zelfstandig adviseur van RegioBank die blijft. Klanten krijgen 2 weken voor deze wijziging een persoonlijk bericht van RegioBank.
Mijn producten en diensten
Je betaal- en spaarrekeningen blijven voorlopig gewoon zoals ze zijn. Je houdt je vertrouwde rekeningnummer en kunt je betaalpas blijven gebruiken. Dat geldt ook voor hypotheken, verzekeringen, beleggingsrekeningen of andere producten die je bij RegioBank hebt afgesloten. Als er uiteindelijk wel iets verandert (aan je betaal- of spaarrekening), krijg je daar altijd persoonlijk bericht over.
Twijfel je of een e-mail of brief echt vanuit ons komt? Let op, dit doen wij nooit:
Zomaar bij je aan de deur komen.
Je vragen om je pas of digipas op te sturen of aan iemand mee te geven.
Je vragen om je pincode of CVC/CVV-codes te delen.
Je vragen om bevestigingscodes van RegioBank te delen.
Je vragen om meekijksoftware te installeren of de besturing over te nemen.
Je onder druk zetten om snel iets uit te voeren omdat er anders iets vervelends kan gebeuren.
Ja, dat kan nog steeds. Internetbankieren of bankieren via de app is ongewijzigd. Je rekeningnummer (IBAN) is ook ongewijzigd. En dat geldt ook voor je bankpas, pincode en eventuele digipas/digicode. Als er uiteindelijk wel iets verandert (aan je betaal- of spaarrekening), krijg je daar altijd persoonlijk bericht over.
Twijfel je of een e-mail of brief echt vanuit ons komt? Let op, dit doen wij nooit:
Zomaar bij je aan de deur komen.
Je vragen om je pas of digipas op te sturen of aan iemand mee te geven.
Je vragen om je pincode of CVC/CVV-codes te delen.
Je vragen om bevestigingscodes van RegioBank te delen.
Je vragen om meekijksoftware te installeren of de besturing over te nemen.
Je onder druk zetten om snel iets uit te voeren omdat er anders iets vervelends kan gebeuren.
Je betaal- en spaarrekeningen blijven voorlopig gewoon zoals ze zijn. Je houdt je vertrouwde rekeningnummer en kunt je betaalpas blijven gebruiken.
Ja. Mocht er in de toekomst wel iets voor je veranderen, dan krijg je daarvan persoonlijk bericht.
Veiligheid
Daar verandert niets in. Met de Nederlandse Depositogarantie krijg je je geld tot € 100.000 terug als een bank failliet gaat. De Volksbank heeft nu een bankvergunning voor alle merken samen. Dus heb je nu een rekening bij ons en ook rekening bij een van de andere merken? Dan geldt het maximum van € 100.000 voor deze rekeningen samen.
Vanaf 1 juli heet de Volksbank NV officieel ASN Bank NV, en gaat SNS vanaf dan verder als ASN Bank. Klanten van ASN Bank en voormalig SNS-klanten kunnen hun bankzaken online doen of binnenlopen in een van de ASN-winkels. Voor RegioBank-zaken kunnen klanten alleen terecht bij een zelfstandig adviseur van RegioBank en niet bij een ASN Winkel.
Nee, dat klopt niet. Als er iets voor jou of je bankzaken bij RegioBank verandert, berichten wij je altijd uit naam van RegioBank.
Twijfel je of een e-mail echt vanuit ons komt? Let op, dit doen wij nooit in een e-mail:
Je vragen om je beveiligingscodes te delen
Je vragen om je bankproducten op te sturen
Je een e-mail sturen met een link waar je op moet klikken om in te loggen, een overboeking te doen of te annuleren
Je in een bericht onder druk zetten om snel iets te doen omdat er anders iets vervelends gebeurt.
Goed om te weten: Krijg je een e-mail uit naam van ASN Bank en twijfel je over de echtheid? Dan kun je ‘m doorsturen naar valse-email@asnbank.nl.
Als je een e-mail of brief van ons krijgt, is de afzender nog steeds Regiobank. Een e-mail wordt altijd verstuurd vanaf een e-mailadres dat eindigt op @email.regiobank.nl of @regiobank.nl. Twijfel je of een e-mail echt vanuit ons komt? Let op, dit doen wij nooit:
Zomaar bij je aan de deur komen.
Je vragen om je pas of digipas op te sturen of aan iemand mee te geven.
Je vragen om je pincode of CVC/CVV-codes te delen.
Je vragen om bevestigingscodes van RegioBank te delen.
Je vragen om meekijksoftware te installeren of de besturing over te nemen.
Je onder druk zetten om snel iets uit te voeren omdat er anders iets vervelends kan gebeuren.
Goed om te weten: Word je gebeld namens de bank en vertrouw je het niet? Verbreek dan de verbinding en bel zelf je adviseur om het te checken. Dat vinden onze medewerkers geen probleem. Je vindt de gegevens en het telefoonnummer van je adviseur via Vind een adviseur - RegioBank Krijg je een e-mail en twijfel je over de echtheid? Dan kun je ‘m doorsturen naar valse-email@regiobank.nl.
Bij bankhelpdeskfraude doen criminelen alsof ze bankmedewerkers zijn. Zo proberen ze je persoonlijke informatie, bankgegevens of geld af te troggelen. Ze nemen contact met je op en proberen je zo te misleiden:
Ze bellen (of mailen) je en vertellen je dat er een probleem is met je rekening. Soms komen ze zelfs bij je aan de deur.
Ze zeggen dat zij dit probleem wel voor je kunnen oplossen.
Ze vragen je vervolgens om vertrouwelijke gegevens zoals een pincode, wachtwoord, betaalpas, digipas of andere identificerende informatie. Met die gegevens kunnen ze toegang krijgen tot je bankrekening en geld van je stelen.
Of ze willen meekijken op je apparaat en vragen je hiervoor software te installeren.
Ze kunnen ook zeggen dat je geld moet overmaken naar een veilige kluisrekening. Dit is vaak een rekening in het buitenland.
Als iemand je belt en je twijfelt of het echt een medewerker van ons is, verbreek dan de verbinding en bel zelf je adviseur om dit te checken. Je vindt de gegevens en het telefoonnummer van je adviseur via Vind een adviseur - RegioBank
Dit doen of vragen wij nooit:
Bij je aan de deur komen. Je vragen om je pas of digipas op te sturen of aan iemand mee te geven.
Je vragen om je pincode of CVC/CVV-codes te delen.
Je vragen om bevestigingscodes van SNS of ASN Bank te delen.
Je vragen om meekijksoftware te installeren of de besturing over te nemen.
Je onder druk zetten om snel iets uit te voeren omdat er anders iets vervelends kan gebeuren.