We raden je aan om over te stappen op een nieuwe browser
Sorry, Internet Explorer ondersteunen wij niet meer. Deze browser voldoet niet aan de huidige beveiligingseisen. Sommige functies en nieuwe technieken werken minder goed.
De Volksbank, waar RegioBank onderdeel van is, vereenvoudigt en verbetert haar bedrijfsmodel en -processen om de bank commercieel en operationeel te versterken. Op deze pagina lees je wat dit voor klanten van RegioBank betekent.
Wat gaat er veranderen?
RegioBank is onderdeel van de Volksbank, net als ASN Bank en SNS. We werken achter de schermen al veel samen. Nu zetten we de volgende stap en gaan we verder als één sterk merk: ASN Bank. Zo bundelen we onze krachten en kunnen we je nog beter van dienst zijn. Deze verandering naar één merk is voor RegioBank een proces van een paar jaar. Die tijd is nodig om alles goed en zorgvuldig te regelen.
Een vooruitstrevende bank
ASN Bank is een vooruitstrevende bank die zich inzet voor mens, dier en natuur. Dat vinden wij ook belangrijk. Net als onze persoonlijke aanpak. Dat mag je van ons blijven verwachten. Je blijft dus gewoon welkom bij een zelfstandig adviseur. En goed om te weten: RegioBank en ASN Bank hebben veel met elkaar gemeen. Zo staan we allebei in de top 3 van de beste banken volgens de Consumentenbond.
Minder vestigingen, wel door heel Nederland
RegioBank en SNS hebben in totaal zo’n 600 vestigingen. Op sommige plekken zitten deze dicht bij elkaar. Daarom wordt het aantal SNS-vestigingen en zelfstandig adviseurs van RegioBank waarmee wij samenwerken, minder. De komende tijd bekijken we om welke vestigingen het gaat. Waarbij we ervoor zorgen dat we een netwerk van vestigingen houden die goed verspreid zijn over heel Nederland.
Wat betekent dit voor jou als klant van RegioBank?
Op dit moment verandert er niets voor je. Je regelt je bankzaken zoals je gewend bent. Zodra er iets voor je verandert, laten we dit in een persoonlijk bericht weten.
Let op: We vragen je nooit om geld over te boeken of gegevens als je pincode te delen. Ontvang je een persoonlijk bericht dat je niet vertrouwt of twijfel je? Bel zelf je zelfstandig adviseur op het vertrouwde nummer en controleer het. Dat vinden de medewerkers van kantoor geen probleem. Meer over bankhelpdeskfraude.
Op deze pagina vind je informatie over de veranderingen en antwoorden op veelgestelde vragen.
We werken al zoveel mogelijk samen met de andere merken van de Volksbank: ASN Bank, SNS en BLG Wonen. Samenwerken is efficiënter en helpt ons de kosten laag te houden. Maar het kan nog beter. Daarom bundelen we onze krachten en gaan we verder als 1 bankmerk. Zo zijn we klaar voor de toekomst en blijven we ook op de lange termijn financieel gezond.
ASN Bank is een vooruitstrevende bank die zich inzet voor een duurzame samenleving. De keuze voor ASN Bank bouwt voort op de sterke positie die het merk al sinds de oprichting in 1960 heeft verworven als pionier in duurzaam en maatschappelijk verantwoord bankieren. Dit wordt gecombineerd met de kracht van de merken SNS, RegioBank en BLG Wonen die staan voor persoonlijke aandacht, nabijheid, lokaal ondernemerschap en woontoegankelijkheid. RegioBank en ASN Bank hebben bovendien veel met elkaar gemeen. Zo staan we allebei in de top 3 van beste banken van Nederland volgens de Consumentenbond.
Nee, de merken van de Volksbank (SNS, ASN Bank, RegioBank en BLG Wonen) zijn op dit moment allemaal financieel gezonde merken. Door onze krachten te bundelen bereiden we ons voor op de toekomst, en zorgen we dat we ook op de lange termijn sterk blijven.
Kantoren
Via RegioBank en SNS kunnen klanten op dit moment terecht bij ruim 600 vestigingen. We verwachten dit aantal terug te brengen tot ongeveer 320 - 360 vestigingen. Voor RegioBank zal het aantal kantoren tussen 210-230 worden (op dit moment heeft RegioBank 416 kantoren).
RegioBank werkt samen met zelfstandig adviseurs die veelal ook andere diensten zoals hypotheken en verzekeren aanbieden. De kantoren van zelfstandig adviseurs blijven bestaan. Het is alleen nog niet bekend of jouw zelfstandig adviseur ook een RegioBank kantoor blijft waar je terecht kunt voor je bankzaken.
Mijn producten en diensten
Je betaal- en spaarrekening blijven gewoon bestaan. Dat geldt ook voor hypotheken, verzekeringen, beleggingsrekeningen of andere producten die je bij ons hebt afgesloten. Of er op de lange termijn iets verandert, zoals de voorwaarden of naam van een product, dat weten we nu nog niet. Als er iets verandert, wordt u daarover geïnformeerd.
Ja, dat kan nog steeds. Internetbankieren of bankieren via de app is ongewijzigd. Je rekeningnummer (IBAN) is ook ongewijzigd. En dat geldt ook voor je bankpas, pincode en eventuele digipas/digicode. Mocht er in de toekomst wel iets voor je veranderen, dan informeren we je daar altijd persoonlijk over.
Je betaalrekening blijft gewoon bestaan. Of er op de lange termijn iets verandert, zoals een nieuw rekeningnummer, is nog niet bekend.
Ja. Mocht er in de toekomst wel iets voor je veranderen, dan informeren we je daar altijd persoonlijk over.
Veiligheid
Daar verandert niets in. Met de Nederlandse Depositogarantie krijg je je geld tot € 100.000 terug als een bank failliet gaat. De Volksbank heeft nu een bankvergunning voor alle merken samen. Dus heb je nu een rekening bij ons en ook rekening bij een van de andere merken? Dan geldt het maximum van € 100.000 voor deze rekeningen samen.
Krijg je de vraag om je pas op te sturen, geld over te boeken of persoonlijke gegevens, zoals je pincode, te delen? Let op! Dit vragen wij je nooit. Krijg je een bericht of word je gebeld namens de bank en vertrouw je het niet? Bel dan zelf je zelfstandig adviseur om dit te checken. Lees meer over het herkennen van bankhelpdeskfraude.