Hulp bij digitaal bankieren

Toegankelijkheid

We vinden het belangrijk dat iedereen zelfstandig mee kan doen in de maatschappij. Dat geldt voor je sociale contacten en je werk, maar ook voor je bankzaken. Daarom maken we onze dienstverlening zo toegankelijk mogelijk. Heb je hulp nodig? Dan bieden we deze aan.

Website

We willen graag dat onze website door een zo groot mogelijke groep mensen te gebruiken is. Daar werken we continu hard aan. Dit doen we onder andere:

  • We schrijven alles zo duidelijk mogelijk op, in begrijpelijke taal. Soms moeten we bepaalde woorden gebruiken. Bijvoorbeeld omdat dit zo in de wet staat. Dan leggen we dit uit zodat het duidelijk is wat we bedoelen.
  • We zorgen dat je onze diensten en producten ook kunt gebruiken als je een zintuig mist en gebruikmaakt van een hulpmiddel, zoals een schermlezer. We zorgen dat teksten en foto’s of plaatjes goed zichtbaar zijn. Met duidelijke verschillen tussen kleuren en een goed leesbaar lettertype. Zijn de standaardletters of afbeeldingen te klein om ze goed te kunnen zien? Dan zorgen we dat je deze zelf groter kunt maken in de app of op de website.
  • We hebben ervoor gezorgd dat je onze producten en diensten kunt gebruiken zonder dat je hiervoor kleuren moet kunnen zien.
  • Geven we informatie via video, foto’s of plaatjes? Dan leggen we uit wat hierop te zien is en zorgen we ervoor dat het voorgelezen kan worden.
  • Gebruiken we geluid? Dan zorgen we voor ondertiteling of een uitleg van de inhoud. We gebruiken geen flitsend licht of snel veranderende beelden, zodat je rustig zicht hebt.

Achter de schermen doen we ook technische aanpassingen ter verbetering van de toegankelijkheid van onze website. Bijvoorbeeld het verbeteren van toetsenbord- en stembediening, waardoor voorleessoftware de informatie beter kan begrijpen.

De RegioBank app

Met onze app regel je je bankzaken met je smartphone of tablet veilig en snel. De app is gebouwd volgens de laatste technieken en is daarom stabiel, snel en handig in gebruik. Ook in de app worden kleuren met veel contrast gebruikt om de leesbaarheid te verbeteren. Je kunt de app gebruiken in donkere modus, wat minder vermoeiend is voor je ogen. En de app is geschikt voor schermleessoftware VoiceOver (iOS) en TalkBack (Android). De eerste keer dat je de app gebruikt, zie je een uitleg over hoe het werkt en waar je de belangrijkste onderdelen kunt vinden. Hulp nodig bij het aanmelden? Lees er meer over op de pagina de RegioBank app activeren. Wil je meer weten over de app bekijk de pagina over de RegioBank app.

Heb je geen smartphone?

Heb je geen smartphone? Of wil je de RegioBank app liever niet op je smartphone gebruiken en heb je wel een iPad of tablet? Dan kun je de RegioBank app ook daarop downloaden en gebruiken.

Mijn RegioBank

Gebruik je liever je computer in plaats van je telefoon of tablet? Dan kun je je bankzaken ook altijd regelen via Mijn RegioBank. Ook deze omgeving is geschikt voor diverse schermleessoftware. Klik rechtsboven op de website op ‘Inloggen’. De eerste keer dat je inlogt, staat er een uitleg over hoe het werkt en waar je de belangrijkste onderdelen kunt vinden..

Veilig bankieren

We werken elke dag hard om te zorgen dat je jouw bankzaken veilig kunt blijven doen bij RegioBank. Offline en online. Lees wat criminelen doen, wat je zelf kunt doen om veilig te bankieren en hoe je fraude meldt. Lees meer over veilig bankieren.

Ondersteunende browser en besturingssystemen

Zorg ervoor dat je altijd de laatste versie hebt geïnstalleerd om er zeker van te zijn dat de website het beste werkt en veilig is.

Jouw suggesties

We vinden toegankelijkheid van al onze producten en diensten erg belangrijk. We zijn elke dag bezig om onze producten steeds beter en toegankelijker te maken. We houden hiermee rekening met de WCAG 2.2 AA richtlijnen voor toegankelijkheid. Heb je een tip voor ons ter verbetering van de toegankelijkheid? Laat het ons dan vooral even weten. Dat kan via de feedbackbutton aan de rechterkant op de website.

Information in English

Opening a bank account at RegioBank is possible if you have a Dutch social security number and a Dutch bank account in your name. Please take into account that all communication such as e-mail will be in Dutch. Currently, our mobile banking app is only available in Dutch, as well as our internet banking environment (Mijn RegioBank). However, when using a browser like Chrome, it is possible to have Mijn RegioBank translated by selecting Translate on the right of the address bar.

Your zelfstandig adviseur van RegioBank can provide you with more informatie if necessary.

Hulpmiddelen voor jouw situatie?