Veilig bankieren

We werken elke dag hard om te zorgen dat u uw bankzaken veilig kunt regelen bij RegioBank. Offline en online. We kunnen uw hulp daar ook bij gebruiken.

Lees wat criminelen doen, wat u zelf kunt doen om veilig te bankieren en hoe u fraude meldt. Deze informatie geldt voor iedere klant bij RegioBank.

Tips voor veilig online bankieren (PDF)

Hoe kunt u fraude melden?

Vermoed u dat er fraude in het spel is? Meld dit dan direct bij ons.

Fraude en incidenten melden

Valse e-mail, sms of brief melden

Kwetsbaarheden in onze systemen melden

Hoe kunt u fraude herkennen?

Er zijn manieren waarop u kunt herkennen dat het om fraude gaat. Via onderstaande links vindt u de verschillende vormen van fraude en hoe u ze kunt herkennen.

Wat is phishing en spoofing?

Wat is Whatsappfraude?

Wat is malware?

Wat is social engineering

Hoe kunt u fraude voorkomen?

Natuurlijk doen wij er alles aan om fraude te voorkomen. Maar u hebt hier zelf ook een rol in. Met onderstaande tips verkleint u de kans dat criminimelen aan de haal gaan met uw gegevens of geld.

Houd uw codes geheim

Geef codes en passen niet uit handen

Beveilig uw computer, tablet en mobiel

Controleer uw rekeningen

Veilig internetbankieren bij RegioBank

Veilig mobiel bankieren

Veilig gebruik van contant geld

Veilig betalen met QR-codes

Veilig iDEAL betalingen doen

Wat doet RegioBank om fraude te voorkomen?

Fraude voorkomen is iets waar wij ons dagelijks mee bezig houden. We vertellen u graag meer over wat wij doen om fraude zoveel mogelijk te voorkomen.

Uw geld terughalen bij online fraude

Training veilig bankieren

Zo houden we online bankieren veilig

Regels voor veilig bankieren