Contactloos betalen aan- en uitzetten

Met uw betaalpas kunt u bedragen tot en met € 50 contactloos zonder pincode afrekenen. Bij hogere bedragen toetst u wel u pincode in.

Wilt u de functie ‘contactloos betalen’ aan- of uitzetten? Of wilt u de limiet verhogen of verlagen? Dit kunt u eenvoudig zelf regelen via Mijn RegioBank of de app.

Tijdelijk hogere limiet contactloos betalen zonder pincode

Ook wij doen ons best om te voorkomen dat het coronavirus zich verder verspreidt. Daarom hoeft u de pincode minder vaak te gebruiken dan u gewend bent als u contactloos wilt betalen.

Limiet voor contactloze betalingen verhoogd

RegioBank heeft tijdelijk de limiet voor contactloze betalingen zonder pincode verhoogd tot € 100. Zo kunt u vaker betalen zonder dat uw pincode nodig is. U kunt de limiet zelf aanpassen. Had u de limiet juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, tot u de limiet aanpast in Mijn RegioBank of de app.

Bedrag zonder pincode contactloos betalen verhoogd

Het maximale bedrag per betaling dat zonder pincode contactloos afgerekend kan worden is tijdelijk verhoogd naar € 50. Tot nu toe moest bij een bedrag boven € 25 altijd de pincode op de betaalautomaat worden ingetoetst. Maar hoe minder deze hoeft te worden aangeraakt, hoe beter dat nu is.

Hiervoor hoeft u niks te doen, dit wordt automatisch ingevoerd. Omdat het een tijdelijke verhoging is, staat deze niet in de voorwaarden van uw betaalrekening. De verhoging geldt niet voor jeugdpassen.

Veelgestelde vragen

Kan ik besmet raken met het coronavirus via producten of het aanraken van oppervlakten? (bijvoorbeeld deurklink, pinautomaat, leuning, geld, etc.)

Het coronavirus verspreidt zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat u besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein. Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig uw handen.

Kun ik nog terecht voor het opnemen en geld storten bij een RegioBank kantoor met kasfunctie?

Ja, dat kan. Probeer dit wel zo veel mogelijk te beperken. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij uw eigen zelfstandig adviseur. Bij gezondheidsklachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts kan de afspraak niet doorgaan.

Worden de geldautomaten nog wel gevuld?

Het vullen van de geldautomaten is uitbesteed door medewerkers van het geldtransport. Met de huidige maatregelingen vanuit het kabinet kunnen de geldautomaten blijven worden aangevuld.

Nog geen internetbankieren?

Om de limiet van contactloos betalen aan te kunnen passen, heeft u internetbankieren nodig. U vraagt Mijn RegioBank eenvoudig zelf online aan.

Mijn RegioBank aanvragen

Contactloos betalen aanzetten of aanpassen

Zo past u contactloos betalen aan via Mijn RegioBank en onze app.

1. Via Mijn RegioBank

Via Mijn RegioBank kunt u contactloos betalen uitzetten of uw limiet verlagen.

  1. Log in op Mijn RegioBank
  2. Selecteer 'Passen en codes'
  3. Pas uw instellingen aan

2. Via Mobiel Bankieren

Via de Mobiel Bankieren app kunt u contactloos betalen uitzetten of uw limiet verlagen met uw smartphone.

  1. Open de Mobiel Bankieren app
  2. Kies 'Instellingen'
  3. Selecteer 'Betaalpas(sen)'
  4. Pas uw instellingen aan

Heeft u de Mobiel Bankieren app nog niet?

Download de Mobiel Bankieren app

3. Telefonisch

Om contactloos betalen uit te zetten of uw limiet te verlagen kunt u 24 uur per dag bellen met 030 – 219 68 70.

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina