Contactloos betalen aan- en uitzetten

Met uw betaalpas kunt u bedragen tot en met € 50 contactloos zonder pincode afrekenen. Bij hogere bedragen toetst u wel u pincode in.

Wilt u de functie ‘contactloos betalen’ aan- of uitzetten? Of wilt u de limiet verhogen of verlagen? Dit kunt u eenvoudig zelf regelen via Mijn RegioBank of de app. Een uitleg hoe u dit eenvoudig kunt doen vindt u verderop op deze pagina.

Tijdelijk hogere limiet contactloos betalen zonder pincode

Ook wij doen ons best om te voorkomen dat het coronavirus zich verder verspreidt. Daarom hoeft u de pincode minder vaak te gebruiken dan u gewend bent als u contactloos wilt betalen.

Limiet voor contactloze betalingen verhoogd

RegioBank heeft tijdelijk de limiet voor contactloze betalingen zonder pincode verhoogd tot € 100. Zo kunt u vaker betalen zonder dat uw pincode nodig is. U kunt de limiet zelf aanpassen. Had u de limiet juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, tot u de limiet aanpast in Mijn RegioBank of de app.

Bedrag zonder pincode contactloos betalen verhoogd

Het maximale bedrag per betaling dat zonder pincode contactloos afgerekend kan worden is tijdelijk verhoogd naar € 50. Tot nu toe moest bij een bedrag boven € 25 altijd de pincode op de betaalautomaat worden ingetoetst. Maar hoe minder deze hoeft te worden aangeraakt, hoe beter dat nu is.

Hiervoor hoeft u niks te doen, dit wordt automatisch ingevoerd. Omdat het een tijdelijke verhoging is, staat deze niet in de voorwaarden van uw betaalrekening. De verhoging geldt niet voor jeugdpassen.

Veelgestelde vragen

Ik krijg bij contactloos betalen de melding: 'limiet bereikt'. Kan ik dan nog contactloos betalen?

Ja dat kan. U moet alleen uw pincode intoetsen om weer contactloos te kunnen betalen.
De limiet voor meerdere contactloze betalingen achter elkaar zonder pincode is verhoogd. Deze zogenaamde ‘cumulatieve limiet’ was eerst € 50 en is nu € 100. Een voorbeeld: u betaalt eerst bij de supermarkt € 40 zonder uw pincode in te toetsen. Daarna wilt u bij de bakker ook nog € 25 contactloos betalen. Dan hoeft u ook bij de bakker geen pincode in te toetsen, omdat u pas op €65 zit. Wilt u daarna nog een keer € 40 contactloos betalen? Dan gaat u opgeteld over de €100,- limiet heen en moet u wél uw pincode intoetsen. Heeft u dit gedaan, dan kunt u weer €100,- pinnen zonder gebruik van de pincode.

Let op! Is een betaling (bijv. in de supermarkt) hoger dan €50,-, dan moet u wel uw pincode gebruiken. U kunt tijdelijk maximaal € 50 betaling contactloos afrekenen zonder dat u uw  pincode hoeft in te toetsen. Eerst was dit € 25.

U hoeft dus bij een bedrag onder de €50,- geen pincode in te toetsen, zolang u met deze betaling niet over uw cumulatieve limiet heengaat.

Kan ik besmet raken met het coronavirus via producten of het aanraken van oppervlakten? (bijvoorbeeld deurklink, pinautomaat, leuning, geld, etc.)

Het coronavirus verspreidt zich via mensen en dieren. Buiten het lichaam kan het virus niet goed overleven. De kans dat u besmet raakt via het aanraken van producten of oppervlakten is erg klein. Neem de maatregelen die gelden voor alle virussen die griep en verkoudheid kunnen veroorzaken en was regelmatig uw handen.

Kun ik nog terecht voor het opnemen en geld storten bij een RegioBank kantoor met kasfunctie?

Ja, dat kan. Probeer dit wel zo veel mogelijk te beperken. Hiervoor kunt u een afspraak maken bij uw eigen Zelfstandig Adviseur. Bij gezondheidsklachten zoals neusverkoudheid, hoesten, keelpijn of koorts kan de afspraak niet doorgaan.

Waarom heeft RegioBank nog geen Apple Pay?

Hierover worden gesprekken gevoerd met Apple. Wanneer hier meer over bekend is, komen we daarmee naar buiten.

Kan ik contactloos betalen met een creditcard? En zijn de limieten voor het contactloos betalen zonder pincode ook aangepast, net zoals bij de betaalpas?

Ja, u kunt contactloos betalen met uw creditcard. 
Contactloos betalen zonder pincode kan onder de volgende voorwaarden:

  • Het maximale bedrag per transactie is € 50,-.
  • Het totaalbedrag van contactloze betalingen achtereenvolgend zonder pincode is maximaal € 150,- (let op, bij betaalpassen is dit achtereenvolgend € 100,-).

Heeft u een Maestro betaalpas en kunt u niet meer contactloos betalen?

U kunt betalen met uw betaalpas in de betaalautomaat met pincode als de transactie is afgekeurd. Ook al vraagt de betaalautomaat hier niet om.

Werkt dit niet? Breek dan de betaling af met de ‘stop-knop’. Daarna kunt u de transactie opnieuw doen met uw betaalpas in de betaalautomaat met pincode. Uw transactie wordt uitgevoerd en u kunt weer contactloos betalen zonder pincode tot limiet van € 100. Daarna moet u weer éénmalig uw pincode invoeren.

Ik moet me identificeren bij mijn Zelfstandig Adviseur van RegioBank maar ik heb gezondheidsklachten zoals verkoudheid en mag daarom niet buiten komen. Wat nu?

Het is goed dat u zich aan de richtlijnen houdt, want zo voorkomen we verdere verspreiding van het coronavirus. U kunt zich vaak ook op afstand identificeren. Neem contact op met uw adviseur om de mogelijkheden te bespreken.

Nog geen internetbankieren?

Om de limiet van contactloos betalen aan te kunnen passen, heeft u internetbankieren nodig. U vraagt Mijn RegioBank eenvoudig zelf online aan.

Mijn RegioBank aanvragen

Contactloos betalen aanzetten of aanpassen

Zelfstandig Adviseur Sanne legt uit hoe je contactloos betalen aanzet en aanpast via onze Mobiel Bankieren app.

1. Via Mijn RegioBank

Via Mijn RegioBank kunt u contactloos betalen uitzetten of uw limiet verlagen.

  1. Log in op Mijn RegioBank
  2. Selecteer 'Passen en codes'
  3. Pas uw instellingen aan

2. Via Mobiel Bankieren

Via de Mobiel Bankieren app kunt u contactloos betalen uitzetten of uw limiet verlagen met uw smartphone.

  1. Open de Mobiel Bankieren app
  2. Kies 'Instellingen'
  3. Selecteer 'Betaalpas(sen)'
  4. Pas uw instellingen aan

Heeft u de Mobiel Bankieren app nog niet?

Download de Mobiel Bankieren app

3. Telefonisch

Om contactloos betalen uit te zetten of uw limiet te verlagen kunt u 24 uur per dag bellen met 030 – 219 68 70.

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina