Persoonsgegevens en uw rechten

Als u klant bij ons bent of onze website bezoekt, verwerken we uw persoonsgegevens. U heeft hier zelf natuurlijk ook wat over te zeggen. Welke rechten u precies heeft, leggen we hier uit.

Recht van inzage: een overzicht van uw persoonsgegevens

Wilt u weten welke gegevens we van u verwerken? In Mijn RegioBank ziet u welke contactgegevens we precies hebben vastgelegd. Als er iets is veranderd en u wilt dit aanpassen, dan kan dat ook in Mijn RegioBank.

Wilt u weten welke persoonsgegevens we nog meer hebben verwerkt? Gebruik dan het formulier 'Inzage persoonsgegevens'.

Als we het ingevulde formulier binnen hebben, krijgt u een overzicht van alle persoonsgegevens die we van u verwerken. In het overzicht staat nog meer informatie:

  • Een overzicht van de persoonsgegevens die we van u hebben.
  • De reden waarom we deze gegevens verwerken.
  • Met wie we deze gegevens delen.
  • Hoe lang we uw gegevens bewaren.
  • Een overzicht van de criteria die bepalen hoe lang we de gegevens bewaren.
  • Van wie we de gegevens hebben gekregen als dat niet van u is.
  • De logica, het belang en de gevolgen bij automatische verwerking. U kiest zelf hoe u het overzicht krijgt: met de post of met mSafe, een beveiligde online omgeving.

Recht op correctie: uw gegevens aanpassen

In Mijn RegioBank ziet u welke contactgegevens we precies hebben vastgelegd. Kloppen deze gegevens niet of zijn ze niet compleet? Aanpassen doet u in Mijn RegioBank.

Heeft u geen Mijn RegioBank? Gebruik dan het formulier 'Gegevens aanpassen' of ga naar uw Zelfstandig Adviseur.

Recht op verwijdering: uw gegevens laten verwijderen

Vindt u dat we uw persoonsgegevens onterecht verwerken en bewaren? Dan kunt u ons vragen deze gegevens te verwijderen. Gebruik hiervoor het formulier Gegevens verwijderen. Zodra we het ingevulde formulier binnen hebben, beoordelen we uw verzoek.

Goed om te weten

We bewaren uw persoonsgegevens altijd zo lang als dat moet van de wet. Daarna verwijderen we ze, behalve als er een goede reden is om ze nog iets langer te bewaren. Bijvoorbeeld als u een klacht heeft ingediend en we hier nog mee bezig zijn.

Recht van beperking

Kloppen uw persoonsgegevens niet of zijn ze niet volledig? Dan kunt u ons vragen uw gegevens tijdelijk niet te verwerken. Gebruik hiervoor het formulier 'Gegevens tijdelijk niet verwerken'.

Recht op dataportabiliteit

Wilt u uw gegevens opvragen? Dat kan op een aantal manieren:

  • U kunt een kopie opvragen van verschillende documenten. Zoals rekeningafschriften of een aanvraagformulier. Vraag een kopie op >>
  • U kunt ons vragen om bepaalde gegevens aan u over te dragen, ook wel dataportabiliteit genoemd. Zoals een overzicht van uw lopende producten. Gebruik hiervoor het formulier ‘Gegevens opvragen’.
  • Heeft u uw gegevens nodig omdat u wilt overstappen naar een andere bank? Dan kunt u gebruikmaken van de Overstapservice. Deze service vraagt u aan bij uw nieuwe bank. Als uw verzoek is goedgekeurd, krijgt u de gegevens via mSafe, een beveiligde online omgeving.

Bezwaar maken tegen een verwerking

In twee gevallen kunt u bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens:

  1. Als we uw gegevens gebruiken voor direct marketing en u dit liever niet wilt. Dat kunt u ons laten weten via onze klantenservice, uw Zelfstandig Adviseur, Mijn RegioBank of in de Mobiel Bankieren app. Ook vindt u onder elke commerciële mail een afmeldlink.
  2. Als we een afweging hebben gemaakt tussen ons belang en uw (privacy)belang, en u vindt dat we dit niet goed hebben gedaan. In het Privacy- en cookiereglement staat wanneer we zo’n belangenafweging maken. Wilt u bezwaar maken? Gebruik dan het formulier ‘Bezwaar verwerking van mijn gegevens’.

Zo verstuurt u een verzoek

Heeft u een formulier nodig voor uw verzoek? U kunt het volledig ingevulde formulier e-mailen naar privacyrechten@regiobank.nl of met de post naar onderstaand adres opsturen. Ook kunt u hem afgeven bij uw Zelfstandig Adviseur. Let op dat u het formulier ondertekent en dat u een kopie van een geldig identiteitsbewijs toevoegt. Zo weten we zeker dat u het bent die deze persoonlijke gegevens opvraagt en dit niet zonder uw toestemming gebeurt. We hebben het burgerservicenummer (BSN) en de foto niet nodig. Maak deze dus onherkenbaar.

Adres

RegioBank
Aan SC KBS Privacy
Postbus 10021
3505 AA Utrecht

Binnen 1 maand hoort u in een brief of we aan uw verzoek kunnen voldoen en op wat voor manier.

Goed om te weten

Welke rechten u precies heeft als het gaat om de verwerking van uw persoonsgegevens, zijn vastgelegd in de Algemene verordening gegevens (AVG).

Contact

Wilt u contact met een van onze medewerkers? Bel dan met de klantenservice: 0800 - 0411. Of stuur een e-mail naar info@regiobank.nl. Kom u er via die weg niet uit? RegioBank heeft een functionaris voor de gegevensbescherming aangesteld. Deze kunt u bereiken op fg@devolksbank.nl.