Overstapservice

Vanaf 1 december is het niet meer mogelijk om de Overstapservice aan te vragen voor RegioBank betaalrekeningen. Is de Overstapservice al gestart dan loopt deze door tot de einddatum.

Zo werkt de Overstapservice

De Overstapservice is een initiatief van de gezamenlijke banken in Nederland. De gratis service zorgt ervoor dat je betalingsverkeer soepel doorloopt tijdens de overstap.

  1. Je bij- en afschrijvingen worden 13 maanden lang automatisch doorgeleid. Een aantal dingen moet je zelf regelen.
  2. 3 maanden voor de Overstapservice stopt, krijg je een seintje van ons. Dan kun je checken of al je betaalverkeer is overgezet.

Dit regelt de Overstapservice voor jou

  • Zodra je de overstapservice hebt aangevraagd, nemen we contact op met je oude bank met de startdatum van de Overstapservice.
  • Je bij- en afschrijvingen worden 13 maanden lang automatisch doorgeleid van je oude betaalrekening naar je nieuwe RegioBank betaalrekening.
  • Alle organisaties met een Nederlands rekeningnummer die van je oude betaalrekening afschrijven, worden op de hoogte gebracht.
  • Particulieren in Nederland die naar het rekeningnummer bij de andere bank willen overboeken, krijgen je rekeningnummer bij ons te zien.
  • 3 maanden voor de Overstapservice stopt, krijg je bericht. Je kunt dan checken of alle organisaties waar je geld van ontvangt nu je RegioBank betaalrekening gebruiken.

Dit doe je zelf

Tip: Gebruik onze handig checklist:

  • Je nieuwe rekeningnummer delen. Geef je rekening nummer door aan je familie en vrienden, bedrijven met een buitenlands rekeningnummer (bijvoorbeeld Spotify en Netflix) en partijen waar je geld van krijgt (bijvoorbeeld de Belastingdienst en je werkgever).
  • Je periodieke betalingen instellen bij je nieuwe RegioBank betaalrekening. Je doet dat gemakkelijk via de app of als je inlogt op onze website.
  • Zorg dat er geld op je nieuwe RegioBank betaalrekening staat. Zodra de Overstapservice in gaat, worden automatische incasso’s vanaf je nieuwe betaalrekening afgeschreven.

Goed om te weten

De Overstapservice is alleen voor je betaalrekening. Heb je ook een spaarrekening of creditcard bij een andere bank? En wil je ook met deze producten overstappen? Dan moet je zelf de producten stopzetten en aanvragen bij ASN Bank.

Veelgestelde vragen over de Overstapservice

Hulp nodig?

Wil je precies weten hoe de Overstapservice werkt? Ga dan naar de website van de Overstapservice.

Heb je hulp nodig bij het overstappen? Neem contact met ons op.