Betalen met uw RegioBank Creditcard

Met uw RegioBank Creditcard betaalt u makkelijk online en in winkels in binnen- en buitenland. Hoe werkt een creditcard eigenlijk?

Vraag de creditcard aan

Bestedingslimiet op uw creditcard

Op uw RegioBank Creditcard zit een limiet. Dat is het bedrag dat u mag uitgeven. Hoeveel dat is, is afhankelijk van uw inkomsten en uitgaven. Als u een creditcard aanvraagt bij International Card Services (ICS), geeft u aan welke limiet u wilt. ICS berekent dan of dat past bij uw financiële situatie.

Extra saldo op uw creditcard zetten

Wilt u met uw nieuwe creditcard een bedrag betalen dat net boven uw limiet ligt? Of denkt u dat u uw creditcard op vakantie veel gaat gebruiken? Dan kunt u via Mijn ICS of de app van ICS met iDeal meteen een bedrag van uw betaalrekening naar uw creditcard overmaken.

Zo betaalt u met uw creditcard

In de meeste winkels en restaurants gebruikt u uw creditcard net als uw bankpas, met uw pincode. U kunt ook met uw creditcard contactloos betalen. Voor de veiligheid vragen winkels u soms ook om uw handtekening of identiteitsbewijs.

Met uw RegioBank Creditcard kunt u ook online betalen. Als u online iets koopt vult u naast uw creditcardnummer ook een CVV-code in. U vindt deze code op de achterkant van uw RegioBank Creditcard, bij de handtekeningstrook. De laatste 3 cijfers van het nummer is uw CVV-code.

Extra beveiliging: Verified by Visa en de e-Code

Als u online betaalt kunt u ervoor kiezen om extra veiligheidsmaatregelen te treffen. U kunt het volgende hiervoor gebruiken.

  • Verified by Visa. In Nederland beveiligen steeds meer webwinkels de creditcardbetalingen met Verified by Visa. Dit is een zelfgekozen wachtwoord. De eerste keer dat u online iets koopt met uw creditcard, kunt u meteen een wachtwoord hiervoor instellen.
  • e-Code. Met de app van ICS kunt u een online aankoop eenvoudig en veilig betalen door de e-Code te gebruiken die de App voor u aanmaakt.
  • SMS code. Gebruikt u de app van ICS niet, maar wilt u wel online iets kopen? Dan heeft u naast een wachtwoord ook een extra verificatie nodig. U krijgt die code in een SMS op uw telefoon.

Goed verzekerd

De meeste spullen die u koopt, zijn de eerste 180 dagen na aankoopdatum verzekerd tegen verlies, diefstal en beschadiging. Maar niet alles is verzekerd en voor sommige spullen gelden andere bedragen. Hoe dat werkt, leest u in de voorwaarden van de aankoopverzekering. U vindt deze onderaan op deze pagina.

Let op: Bewaar altijd de bon van uw aankoop. U heeft deze nodig voor de verzekering.

Geld pinnen met uw creditcard

Met de RegioBank Creditcard kunt u ook geld pinnen bij veel geldautomaten met het Visa-logo. Dit kost u 4% van het bedrag dat u pint. Heeft u een positief saldo op uw creditcard? Dan betaalt u 1% van het opgenomen bedrag en maximaal € 1,50. Neemt u een andere geldsoort op dan euro’s? Dan betaalt u ook een wisselkoersopslag van 2%.

Online overzicht van uw uitgaven

Uw creditcarduitgaven ziet u in Mijn ICS en in de app van ICS. Het overzicht is altijd actueel. Als u Mijn ICS of de app niet gebruikt, krijgt u elke maand een overzicht per post. Een overzicht kost € 1 per stuk. U krijgt alleen een papieren overzicht als u die maand iets met uw creditcard betaalt.

Onterechte betaling?

Controleer het overzicht van uw uitgaven altijd goed. Ziet u een transactie die onterecht is? Dan moet u dat bij ICS binnen 14 dagen melden na de datum van uw maandelijkse afschrift. Gebruik hiervoor het formulier van ICS.

Denkt u zelfs aan fraude? Dan belt u meteen de ICS Servicedesk. Doe ook direct aangifte bij de politie.

Uw creditcard verloren of gestolen?

Bel altijd meteen de ICS Servicedesk op 020 - 660 06 11 en vraag naar de afdeling Verlies en Diefstal. Ze staan 24 uur per dag voor u klaar. Tip: sla het nummer op in uw telefoon.

Hoeveel kost de creditcard?

  • Voor het aanbieden van de creditcard door ICS betaalt u € 23 per jaar.

  • Rekeningoverzicht niet online? Een papieren rekeningafschrift kost € 1 per maand.
  • U kunt uw rekening betalen via de ICS app of automatische incasso's,

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina