Veelgestelde vragen over Apple Pay activeren
Op deze pagina:
Hoe activeer ik Apple Pay?
Kan ik meer betaalpassen toevoegen om te kunnen betalen met Apple Pay?
Kan ik kiezen met welke betaalpas ik betaal als ik met Apple Pay betaal?
Kan ik Apple Pay ook gebruiken bij een gezamenlijke rekening?
Apple Pay is niet goed geactiveerd. Wat moet ik doen?
Kan ik Apple Pay activeren op een iPhone van iemand anders?
Hoe activeer ik Apple Pay?
U kunt Apple Pay eenvoudig activeren in drie stappen.
- Stap 1: Open de Mobiel Bankieren app en log in. In het overzicht klikt u op ‘Apple Pay activeren’. Vervolgens kiest u met welke rekening(en) u Apple Pay wilt gebruiken. De rekening wordt in uw Apple uw wallet gezet en geactiveerd.
- Stap 2. U komt nu in de Apple Wallet. We vragen u hier om de voorwaarden te accepteren.
- Stap 3. Uw betaalpas is toegevoegd aan uw Apple Wallet. Om te betalen met Face ID drukt u twee keer op de knop aan de zijkant. U kijkt naar het scherm en houdt uw iPhone bij de lezer.
Lees meer over Apple Pay activeren
Kan ik meer betaalpassen toevoegen om te kunnen betalen met Apple Pay?
Ja. U activeert eenvoudig meerdere digitale betaalpassen. Deze digitale betaalpassen kunt u terugvinden in uw Apple Wallet.
Kan ik kiezen met welke betaalpas ik betaal als ik met Apple Pay betaal?
Ja, de Apple wallet toont direct bij het openen van de Apple wallet de digitale betaalpas die is ingesteld als digitale voorkeursbetaalmiddel. De overige digitale betaalpassen ziet u ook. U kunt deze selecteren en betalen met Apple Pay.
Kan ik Apple Pay ook gebruiken bij een gezamenlijke rekening?
Ja, dat is mogelijk.
Apple Pay is niet goed geactiveerd. Wat moet ik doen?
Verwijder de pas uit de Apple Wallet en voeg deze opnieuw toe. Werkt het nog steeds niet? Bel dan met de Helpdesk Internet Diensten.
Kan ik Apple Pay activeren op een iPhone van iemand anders?
Nee, dit kan niet. Als u betaalt met Apple Pay bevestigt u de betaling met Face ID, Touch ID of de persoonlijke toegangscode.