Overstapservice voor ondernemers

Vanaf 1 december 2025 is het niet meer mogelijk om de Overstapservice aan te vragen voor RegioBank betaalrekeningen. Is de Overstapservice al gestart dan loopt deze door tot de einddatum.

Hoe werkt de Overstapservice?

Je vraagt de Overstapservice aan nadat je een nieuwe rekening hebt geopend. De Overstapservice start ongeveer 4 weken na de aanvraag. Daarna worden je bij- en afschrijvingen 13 maanden van je oude naar je nieuwe rekening doorgeleid. Je kunt zelf bepalen wanneer je je oude rekening opzegt, de Overstapservice loopt gewoon door.

Dit regelen we voor je

Dit doe je zelf

Tip: Gebruik onze handige checklist:

Goed om te weten

De Overstapservice is alleen voor je betaalrekening. Heb je ook een spaarrekening of creditcard bij een andere bank? En wil je ook met deze producten overstappen? Zet dan zelf deze producten stop en vraag ze aan bij je nieuwe bank naar keuze.

Heb je meerdere betaalrekeningen bij een andere bank? En wil je ook met deze rekeningen overstappen? Dan moet je per betaalrekening de Overstapservice aanvragen.

Veel gestelde vragen

Hulp nodig?

Wil je precies weten hoe de Overstapservice werkt? Ga dan naar de website van de Overstapservice.

Heb je hulp nodig bij het overstappen? Neem contact met ons op.