Verenigingen & Stichtingen Rekening

  • Betaalpakket speciaal voor verenigingen en stichtingen
  • Handig: lidmaatschapsgeld innen met een automatische incasso
  • Laat uw leden veilig betalen. Vraag voordelig een pinautomaat aan.

Naar betaalpakket samenstellen

Betaalpakket voor verenigingen en stichtingen

Speciaal voor verenigingen en stichtingen heeft RegioBank de V&S Rekening als betaalpakket. Daarmee kunt u als bestuurder overzichtelijk en voordelig zakelijk bankieren. Voor een vast bedrag per maand ontvangt u een bankrekening, betaalpas en Mijn RegioBank Zakelijk.

Geen abonnement: kruis op kalender

Eerste 2 maanden geen abonnementskosten

Na de eerste 2 maanden betaalt u € 9,50 per maand voor uw zakelijke rekening, betaalpas en internetbankieren.*
Cirkel met pijlen rondom euroteken

Lidmaatschapsgeld innen met een automatische incasso

Als u een incassocontract afsluit, kunt u daarmee automatisch bedragen incasseren bij uw leden. 
4 sterretjes van de oude pincode wijzen naar 4 sterretjes van de nieuwe pincode

Zelf uw pincode kiezen

Wijzig uw pincode in de code die u wilt. U regelt dit eenvoudig bij een geldautomaat van Geldmaat.

Meer over uw pincode wijzigen

betaalautomaat waar een bonnetje uitkomt

Voordelig een pinautomaat

Met uw V&S Rekening kunt u voordelig een pinautomaat via CCV of SEPAY aanvragen. Zo kunnen uw leden makkelijk én veilig betalen.

Meer over betaalautomaat

Naar betaalpakket samenstellen

* Naast het abonnementstarief kunt u ook te maken krijgen met andere kosten. Bijvoorbeeld voor periodieke overboekingen. Voor klantonderzoek geldt een vast bedrag per maand.

Let op: per 1 april 2023 wijzigen onze tarieven en voorwaarden. Lees meer over deze wijziging.

Alle kosten voor de V&S Rekening vindt u in de ‘Informatiewijzer Zakelijk Betalen’.

Past de V&S Rekening?

De V&S Rekening past bij uw vereniging of stichting als er...

  • maximaal vijf natuurlijke bestuurders zijn.
  • een inschrijving is bij de Kamer van Koophandel.
  • maximaal 4 personen toegang moeten krijgen tot de rekening.
  • voornamelijk zaken binnen Nederland gedaan worden.
  • maximaal 20% van de omzet uit contant geld bestaat.
  • maximaal € 250.000 aan omzet/ledengelden per jaar geïnd wordt.
  • maximaal 1 rekening nodig is.
  • een RegioBank kantoor in de buurt is (maximaal 30 kilometer).
  • een buurtzaam doel nagestreefd wordt (maatschappelijk, sociaal of ideëel) om de leefbaarheid in de buurt te verbeteren.

    Buurtzame verenigingen en stichtingen

    Als buurtzame bank wil RegioBank ook buurtzame verenigingen en stichtingen aan zich binden. Zo kunnen we er samen voor zorgen dat de leefbaarheid in de buurt verbetert.

    Verenigingen en stichtingen die bij RegioBank passen zijn bijvoorbeeld groepen die

    • de bereikbaarheid van de buurt verbeteren (bijvoorbeeld een vrijwillige buurtbus)
    • sociale ontmoetingsplekken bieden (denk aan buurthuizen of moestuinen) of voor reuring zorgen (zoals een carnavalsvereniging)
    • de lokale economie stimuleren (zoals lokale winkeliers of sportvereniging)
    • leegstand tegengaan (bijvoorbeeld een sociale werkvoorziening in een tijdelijk leegstaand pand)

    Kosten klantonderzoek

    Per 1 oktober 2022 betaalt u een vast bedrag per maand als bijdrage in de kosten voor klantonderzoek. U betaalt deze bijdrage naast de kosten voor het gebruik van uw zakelijke rekening(en). We brengen de kosten in rekening per klantnummer dat u bij ons heeft.

    Meer over de kosten voor klantonderzoek

    UBO-registratie verplicht

    Alle UBO’s van een vereniging of stichting moeten in het UBO-register van de Kamer van Koophandel staan. Alleen dan kunnen wij een rekening verstrekken.

    Hoe werkt het registreren van UBO's?

    Het registreren van UBO's gebeurt sinds 27 september 2020 bij inschrijving bij de KVK. Is uw vereniging of stichting voor deze datum ingeschreven bij de KVK en zijn uw UBO's nog niet geregistreerd? Dan moet u uw UBO's nog registreren bij de KVK. Bij het registreren van uw UBO’s ontvangt u een bevestiging per mail of brief van de KVK. Deze mail of brief is nodig voor het openen van de zakelijke rekening.

    Lees meer over de UBO-registratie

    Zelf uw betaalpakket samenstellen

    Bij de V&S Rekening krijgt u standaard een betaalpas en internetbankieren in Mijn RegioBank Zakelijk. Daarnaast kunt u uw betaalpakket uitbreiden met:

    • Een zakelijke spaarrekening (gratis in uw pakket)
    • Extra gemachtigden (maximaal 4 in totaal) (gratis in uw pakket)
    • Een tweede betaalpas (€ 0,83 per maand)

    Daarnaast helpt uw adviseur u ook graag met de gratis Overstapservice. Hiermee loopt het betalingsverkeer gewoon door, terwijl de overstap geregeld wordt. U heeft er geen omkijken naar.

    Naar betaalpakket samenstellen

    Lidmaatschapsgeld innen met een automatische incasso

    Lidmaatschapsgeld innen kost veel tijd. Bij uw V&S Rekening kunt u een incassocontract afsluiten. Daarmee kunt u automatisch bedragen incasseren bij uw leden.

    Voordelen van automatisch incasseren

    • Gemak voor uw leden: zij hoeven zelf geen overboeking in te stellen
    • Eenmalig of met regelmaat automatisch geld innen.
    • Minder werk om betalingen te incasseren.

      Voor wie is automatische incasso?

      Voor automatisch incasseren moet u aan deze voorwaarden voldoen:

      • Uw vereniging of stichting heeft al 1 jaar een RegioBank V&S rekening
      • Uw vereniging of stichting staat al 2 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel

      Het incassocontract vraagt u aan bij uw RegioBank Adviseur.

      Meer over automatisch incasseren

      Uw bestuurdersrekening aanvragen

      Kies ook voor zakelijk bankieren bij de klantvriendelijkste bank van Nederland. Met ons voordelig betaalpakket voor verenigingen en stichtingen. Stel zelf uw betaalpakket samen.

      Naar betaalpakket samenstellen

      Icoon Klantvriendelijkste bank 2022, icoon Bankrekening 9,5, icoon Internet en Mobiel Bankieren 8,8, icoon Service 8,9