Verenigingen & Stichtingen Rekening
- Betaalpakket speciaal voor verenigingen en stichtingen
- Handig: lidmaatschapsgeld innen met een automatische incasso
- Laat je leden veilig betalen. Vraag voordelig een pinautomaat aan.
Betaalpakket voor verenigingen en stichtingen
Speciaal voor verenigingen en stichtingen heeft RegioBank de V&S Rekening als betaalpakket. Daarmee kun je als bestuurder overzichtelijk en voordelig zakelijk bankieren. Voor een vast bedrag per maand ontvang je een bankrekening, betaalpas en Mijn RegioBank Zakelijk.

Eerste 2 maanden geen abonnementskosten
Na de eerste 2 maanden betaal je € 9,95 per maand voor je zakelijke rekening, betaalpas en internetbankieren.*

Lidmaatschapsgeld innen met een automatische incasso
Als je een incassocontract afsluit, kun je daarmee automatisch bedragen incasseren bij je leden.

Zelf je pincode kiezen
Wijzig je pincode in de code die je wilt. Je regelt dit eenvoudig bij een geldautomaat van Geldmaat.

Voordelig een pinautomaat
Met je V&S Rekening kun je voordelig een pinautomaat via CCV of SEPAY aanvragen. Zo kunnen je leden makkelijk én veilig betalen.
* Naast het abonnementstarief kun je ook te maken krijgen met andere kosten. Bijvoorbeeld voor periodieke overboekingen. Voor klantonderzoek geldt een vast bedrag per maand.
Alle kosten voor de V&S Rekening vind je in de ‘Informatiewijzer Zakelijk Betalen’.
Tijdelijk niet beschikbaar
Door de grote interesse in ons betaalpakket voor verenigingen en stichtingen kunnen wij momenteel niet de tijdslijnen garanderen die wij willen, voor het openen van de V&S Rekening. Om die reden is aanvragen tijdelijk niet mogelijk.
Rekening voor buurtzame verenigingen en stichtingen
RegioBank zet zich in voor leefbaarheid in de buurt. Dat doen we door buurtzaam te bankieren. Met onze financiële producten, dienstverlening en sociale initiatieven dragen we bij aan een leefbare buurt. Een buurt waar je prettig kunt wonen, werken en leven.
Buurtzame verenigingen en stichtingen
De vereniging of stichting die wil bankieren bij RegioBank dient actief bij te dragen aan de leefbaarheid in de buurt. Het buurtzame karakter van de vereniging of stichting wordt daarom, naast het Beleid Zakelijke Klanten, beoordeeld. Dit houdt in dat de vereniging of stichting een lokaal maatschappelijk, sociaal of ideëel doel nastreeft en zich inzet voor de leefbaarheid in de buurt door:
- Bij te dragen aan het stimuleren van de lokale economie tussen ondernemers en bewoners uit de buurt, zoals een lokale winkeliers- of ondernemersvereniging, het helpen tegengaan van leegstand (door bijvoorbeeld een sociale werkvoorziening in een tijdelijk leegstaand pand, zonder commerciële doeleinden), of door ondernemen in de buurt aantrekkelijk te maken.
- Plekken creëert of activiteiten organiseert waar mensen elkaar ontmoeten, zoals sociale ontmoetingsplekken, het bieden van activiteiten (denk aan buurthuizen of moestuinen), zorgen voor reuring (zoals een carnavalsvereniging), het verbeteren van de bereikbaarheid van de buurt (bijvoorbeeld door een vrijwillige buurtbus), of het opzetten van projecten via Samen voor de Buurt met RegioBank.
Kosten klantonderzoek
Per 1 oktober 2022 betaal je een vast bedrag per maand als bijdrage in de kosten voor klantonderzoek. Je betaalt deze bijdrage naast de kosten voor het gebruik van je zakelijke rekening(en). We brengen de kosten in rekening per klantnummer dat je bij ons hebt.
Meer over de kosten voor klantonderzoek
UBO-registratie verplicht
Alle UBO’s van een vereniging of stichting moeten in het UBO-register van de Kamer van Koophandel staan. Alleen dan kunnen wij een rekening verstrekken.
Hoe werkt het registreren van UBO's?
Het registreren van UBO's gebeurt sinds 27 september 2020 bij inschrijving bij de KVK. Is je vereniging of stichting voor deze datum ingeschreven bij de KVK en zijn jouw UBO's nog niet geregistreerd? Dan moet je jouw UBO's nog registreren bij de KVK. Bij het registreren van jouw UBO’s ontvang je een bevestiging per mail of brief van de KVK. Deze mail of brief is nodig voor het openen van de zakelijke rekening.
Lees meer over de UBO-registratie
Lidmaatschapsgeld innen met een automatische incasso
Lidmaatschapsgeld innen kost veel tijd. Bij je V&S Rekening kun je een incassocontract afsluiten. Daarmee kun je automatisch bedragen incasseren bij je leden.
Voordelen van automatisch incasseren
- Gemak voor je leden: zij hoeven zelf geen overboeking in te stellen
- Eenmalig of met regelmaat automatisch geld innen.
- Minder werk om betalingen te incasseren.
Voor wie is automatische incasso?
Voor automatisch incasseren moet je aan deze voorwaarden voldoen:
- Je vereniging of stichting heeft al 1 jaar een RegioBank V&S Rekening
- Je vereniging of stichting staat al 2 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel
Het incassocontract vraag je aan bij jouw RegioBank adviseur.
Meer over automatisch incasseren

Vind een adviseur bij jou in de buurt
Onze zelfstandig adviseurs helpen je graag. Kom gerust eens langs.
