Mobiel bankieren met de RegioBank app


Met de RegioBank app heb je jouw bank altijd in je binnenzak. Handig als je snel je saldo wilt bekijken of een betaling wilt doen. Waar je ook bent.

Nieuw! De RegioBank app voor zakelijke klanten

Vanaf 8 februari kun je als zakelijke klant onze nieuwe app gebruiken: de RegioBank app. De app heeft een nieuw uiterlijk en is gebouwd volgens de laatste technieken. Daarom is de app nog stabieler, sneller en handiger in gebruik.

  • Snel saldo bekijken, geld overboeken of betaalverzoek aanmaken.
  • Inloggen en opdrachten ondertekenen in Mijn RegioBank Zakelijk met je app.
  • Veilig inloggen met mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning.
  • De QR-code scanner blijft boven in het overzicht staan, ook na inloggen.
  • Dark mode: je kunt de app ook in een donkere modus gebruiken.

Overstappen naar de nieuwe app

Gebruik je al de huidige Zakelijk Mobiel Bankieren app? Dan zie je daar een melding over de nieuwe RegioBank app. Volg de handige hulp om je direct aan te melden voor de nieuwe app. Voor het aanmelden heb je jouw zakelijke digipas nodig.

RegioBank app particulier én zakelijk gebruiken

Gebruik je de nieuwe RegioBank app al particulier? Dan kan je makkelijk een zakelijke rekening toevoegen. Open hiervoor de RegioBank app, maar log nog niet in. Klik op het poppetje rechtsboven en kies 'Gebruiker toevoegen'. Volg de stappen om je aan te melden met je zakelijke rekening.

Oude app verwijderen

Ben je over naar de nieuwe RegioBank app? Dan kan je de oude Mobiel Bankieren app verwijderen. Open hiervoor de oude app, maar log nog niet in. Tik rechtsboven op het vraagteken, en daarna op de knop 'Afmelden' (Android) of 'Opnieuw aanmelden' (iOS). Verwijder daarna de oude app van je toestel. Voor Android houd je het app icoon ingedrukt en tik je op 'Deïnstalleren'. Voor iOS houd je de app ingedrukt en tik je op 'Verwijder app'.

Mobiele telefoon

Downloaden en installeren

Wil je starten met mobiel bankieren? Download de RegioBank app voor je smartphone of tablet via de App Store (Apple) of Google Play (Android). Volg de stappen om de app te installeren.

Tip: houd je zakelijke digipas bij de hand om je registratie te regelen.

      De belangrijkste mogelijkheden in de app

      Je logt in met een zelfgekozen mobiele pincode, gezichtsherkenning of vingerafdruk. In de app vind je alle rekeningen die je ook in Mijn RegioBank Zakelijk ziet.

      Hand met pen en schrijfblok

      Rekening overzicht en inzicht

      Je ziet je bij- en afschrijvingen zodra je inlogt. Heb je meerdere zakelijke rekeningen, klik dan eerst de rekening aan waarom het gaat. Pas je overzicht zelf aan bij meerdere rekeningen: kies welke rekening je wel of niet wilt zien en in welke volgorde. Je kunt bij- en afschrijvingen tot 24 maanden terug bekijken.
      Spaarvarken-spaarpot

      Spaarpotten aanmaken

      Heb je een zakelijke spaarrekening? Dan kan je in de app eenvoudig spaarpotten aanmaken voor spaardoelen. Daarna kun je het saldo van je spaarrekening over die spaarpotten verdelen. Handig als je wilt sparen voor een grote aankoop of geld apart wilt zetten voor de belastingaangifte.
      Mobieltje met euro teken

      Geld overmaken

      Met de app kun je makkelijk geld overboeken naar eigen rekeningen of die van anderen. Gebruik je mobiele pincode of je zakelijke digipas. Je kunt zelf instellen tot welk bedrag je kunt overboeken met je mobiele pincode. Voor betalingen vanaf € 25.000 (of een lager gekozen limiet) heb je jouw zakelijke digipas nodig.

      Meer informatie over de limieten

      Betaalverzoek sturen

      Met een betaalverzoek betalen je klanten of relaties je makkelijk terug. Je kunt iedereen met een Nederlandse betaalrekening een betaalverzoek sturen. Na betaling staat het geld dezelfde dag op je rekening. Tik in je overzicht op de knop 'Betaalverzoek' om een nieuw betaalverzoek te maken."

      Meer over betaalverzoek zakelijk

        Handige informatie

        Voor wie is de RegioBank app?

        Je kunt de app gebruiken als:

        • Je zakelijke klant bent en Mijn RegioBank Zakelijk al gebruikt - Nog geen toegang? Je kunt Mijn RegioBank Zakelijk aanvragen bij je zelfstandig adviseur.
        • Je bedrijf maximaal 10 RegioBank rekeningen heeft en je bij Mijn RegioBank Zakelijk 1 digipas hebt - Zijn er meer digipassen? Dan kun je de app helaas nog niet gebruiken. Weet je niet zeker hoe het in jouw situatie zit? Vraag het je zelfstandig adviseur.
        • Je een mobiel apparaat hebt met een up-to-date versie van iOS (iPhone, iPad) of Android (bijvoorbeeld Samsung of HTC). Met een up-to-date versie weten we zeker dat je toestel beveiligingsupdates heeft ontvangen en dus zo veilig en beschermd mogelijk is.

              Zelf regelen in de app

              Je kunt veel zaken zelf regelen in de RegioBank app of Mijn RegioBank Zakelijk. Wat je allemaal zelf kunt regelen hebben we voor je op een rij gezet.

              Naar het overzicht 'Waar kan ik wat regelen'

                De app veilig gebruiken

                Mobiel bankieren is net zo veilig als internetbankieren. De app slaat geen financiële gegevens op in je telefoon. Je logt in met je zelfgekozen mobiele pincode, vingerafdruk of gezichtsherkenning. En je bepaalt zelf hoeveel je kunt overboeken zonder je zakelijke digipas. Wil je meer weten over veilig bankieren met de app? Kijk dan op de particuliere pagina over veilig mobiel bankieren.

                Ook handig: berichten vanuit RegioBank plaatsen we in je berichtenbox in de app. Zo staan al onze berichten veilig in jouw persoonlijke omgeving.

                Automatisch uitloggen

                Ben je klaar met bankieren in de RegioBank app of Mijn RegioBank Zakelijk? Log dan altijd meteen uit. Tik in de app op het poppetje rechtsboven en daarna op 'Uitloggen'. Doe je dat niet? Dan loggen we je na 1 minuut automatisch uit. In Mijn RegioBank Zakelijk doen we dit na 10 minuten.