MKB Rekening
Het betaalpakket voor ondernemers (zzp en mkb)
- Uw zakelijke geldstromen gescheiden van uw privé-uitgaven
- Altijd de juiste gegevens in uw boekhouding met een boekhoudkoppeling
- Stel zelf uw betaalpakket samen zoals u wilt
MKB Rekening (ondernemersrekening)
Het betaalpakket voor ondernemers
Met de MKB Rekening van RegioBank kunt u voordelig zakelijk bankieren. Voor een vast bedrag per maand krijgt u een zakelijke bankrekening, betaalpas én Mijn RegioBank Zakelijk.

Eerste 2 maanden geen abonnementskosten

Melding als bepaalde overboeking is gedaan
Kies zelf wanneer u een bericht wilt ontvangen. Bijvoorbeeld als een zakelijke factuur is betaald.

Flexibel: stel zelf uw betaalpakket samen

Zelf uw pincode kiezen
Wijzig uw pincode in de code die u wilt. U regelt dit eenvoudig bij een geldautomaat van Geldmaat.
Naar betaalpakket samenstellen
* Naast het abonnementstarief kunt u ook te maken krijgen met andere kosten. Bijvoorbeeld voor buitenlandse betalingen. Voor klantonderzoek geldt een vast bedrag per maand, afhankelijk van uw rechtsvorm.
Alle kosten voor de MKB Rekening vindt u in de ‘Informatiewijzer Zakelijk Betalen’.

Bespaar tijd met onze boekhoudkoppeling
Koppel uw boekhoudpakket met Mijn RegioBank Zakelijk, zodat uw bij- en afschrijvingen automatisch in uw online boekhoudpakket komen. Zo heeft u altijd de juiste gegevens in uw boekhouding.
De MKB Rekening past bij u als...
- U een eenmanszaak, vof, maatschap of bv heeft tot maximaal 20 werknemers.
- U een inschrijving heeft bij de Kamer van Koophandel.
- Maximaal 4 personen toegang moeten krijgen tot de rekening.
- U voornamelijk zaken doet binnen Nederland.
- U maximaal 3 horizontale organisatielagen en 4 verticale organisatielagen heeft.
- U maximaal 1 rekening nodig heeft per handelsnaam.
- U een RegioBank kantoor heeft bij u in de buurt (maximaal 30 kilometer).
Kosten klantonderzoek
Per 1 oktober 2022 betaalt u een vast bedrag per maand als bijdrage in de kosten voor klantonderzoek. U betaalt deze bijdrage naast de kosten voor het gebruik van uw zakelijke rekening(en). Hoeveel u betaalt voor klantonderzoek hangt af van uw rechtsvorm. We brengen de kosten in rekening per klantnummer dat u bij ons heeft. Het maakt daarbij niet uit hoeveel zakelijke rekeningen uw klantnummer telt.
UBO-registratie verplicht
Alle UBO’s van een onderneming moeten in het UBO-register van de Kamer van Koophandel staan. Alleen dan kunnen wij een rekening verstrekken. Goed om te weten: voor eenmanszaken is de UBO-registratieplicht niet van toepassing.
Hoe werkt het registreren van UBO's?
Het registreren van UBO's gebeurt sinds 27 september 2020 bij inschrijving bij de KVK. Is uw bedrijf voor deze datum ingeschreven bij de KVK en zijn uw UBO's nog niet geregistreerd? Dan moet u uw UBO's nog registreren bij de KVK. Bij het registreren van uw UBO’s ontvangt u een bevestiging per mail of brief van de KVK. Deze mail of brief is nodig voor het openen van de zakelijke rekening.
Lees meer over de UBO-registratie
Stel zelf uw pakket rondom uw MKB Rekening samen
Bij uw MKB Rekening krijgt u standaard een betaalpas en toegang tot Mijn RegioBank Zakelijk. Daarnaast kunt u uw betaalpakket uitbreiden met:
- Een zakelijke spaarrekening (gratis in uw pakket)
- Extra gemachtigden (maximaal 4 in totaal) (gratis in uw pakket)
- Een tweede betaalpas (€ 1,75 per maand)
Daarnaast helpt uw adviseur u ook graag met de gratis Overstapservice. Hiermee loopt uw betalingsverkeer gewoon door, terwijl de overstap geregeld wordt. U heeft er geen omkijken naar.
Naar betaalpakket samenstellen
Extra's bij uw MKB Rekening
Als uw MKB Rekening geopend is kunt u een zakelijke creditcard aanvragen. Met de zakelijke creditcard doet u veilig en makkelijk uw zakelijke aankopen. In de winkel en online.
Met een MKB Rekening is het ook mogelijk om een betaalautomaat aan te vragen. Daarmee laat u uw klanten makkelijk én veilig betalen, met pin of contactloos.
Gebruikt u Mijn RegioBank Zakelijk? Dan kunt u ook op uw mobiel of tablet uw bankzaken regelen. Download hiervoor onze gratis Mobiel Bankieren app.
Incassocontract: automatisch incasseren bij klanten
Bij uw MKB Rekening kunt u een incassocontract afsluiten. Daarmee kunt u automatisch bedragen incasseren. Het incassocontract vraagt u aan bij uw Zelfstandig Adviseur.
Voordelen van automatisch incasseren
- Gemak voor uw klant.
- Eenmalig of met regelmaat automatisch geld innen.
- Minder werk om betalingen te incasseren.
Voor wie is automatische incasso?
Voor automatisch incasseren moet u aan deze voorwaarden voldoen:
- Uw organisatie heeft al 1 jaar een RegioBank MKB Rekening.
- Uw organisatie staat al 2 jaar ingeschreven bij de Kamer van Koophandel.
Meer over automatisch incasseren
Uw zakelijke rekening aanvragen
Kies ook voor zakelijk bankieren bij de klantvriendelijkste bank van Nederland. Dit kan met ons voordelige betaalpakket voor ondernemers. Stel zelf uw betaalpakket samen.
Naar betaalpakket samenstellen

Vind een adviseur bij u in de buurt
Onze Zelfstandig Adviseurs helpen u graag, kom gerust eens langs.
