Nieuwe betaalpas activeren

Heeft u een nieuwe betaalpas ontvangen? Dan moet u deze eerst activeren. U kunt de betaalpas activeren voor uzelf, uw mederekeninghouder(s) of uw minderjarige kind.

Let op: u kunt pas pinnen in een winkel, geld opnemen, pincode wijzigen of saldo opvragen bij een geldautomaat als uw betaalpas is geactiveerd.

U kunt uw betaalpas op verschillende manieren activeren:

1. Via het online formulier

Heeft u Mijn RegioBank? Dan kunt u zelf een nieuwe betaalpas activeren.
Ga naar het online formulier. Als u nog niet ingelogd bent, moet u eerst inloggen.

Heeft u nog geen Mijn RegioBank? Vraag Mijn RegioBank aan

2. Via de Mobiel Bankieren app

Gebruikt u de Mobiel Bankieren app? Dan kunt u met deze app uw betaalpas activeren.
Log in op Mijn RegioBank en ga naar Zelf regelen.

    Heeft u de Mobiel Bankieren app nog niet?

    Download de Mobiel Bankieren app

    3. Met de antwoordstrook

    Heeft u bij uw betaalpas een antwoordstrook ontvangen? Dan kunt u de antwoordstrook ondertekenen en opsturen om uw betaalpas te activeren.

    4. Via uw Zelfstandig Adviseur

    Een nieuwe betaalpas kunt u ook via uw Zelfstandig Adviseur activeren.

    Maak een afspraak

    Nieuwe pas, zelfde pincode

    Heeft u een nieuwe pas ontvangen, maar houdt u wel uw pincode?  Activeer dan uw nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met uw pincode te gebruiken. U kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.

    Uw oude pas vernietigen

    Zodra u de nieuwe betaalpas heeft geactiveerd, kunt u de oude niet meer gebruiken. Knip de oude betaalpas én de chip (het goudkleurige vierkantje) op de voorkant van uw pas door en gooi hem weg. Dan weet u zeker dat niemand er misbruik van kan maken. Stuur uw bankpas nooit op. RegioBank vraagt u hier nooit om.