Veelgestelde vragen over Apple Pay algemeen

Hier vindt u de veelgestelde vragen over Apple Pay algemeen.

Op deze pagina:

Op welke apparaten is Apple Pay te gebruiken?
Hoe activeer ik Apple Pay en krijg ik een digitale betaalpas?
Ik heb een RegioBank creditcard, kan ik met deze creditcard betalen met Apple Pay?
Hoe kan ik Apple Pay stopzetten?
Mijn iPhone, iPad of Apple Watch is verloren of gestolen, wat kan ik doen?
Ik deel mijn telefoon. Mag ik met mijn iPhone Apple Pay betalingen doen?

Op welke apparaten is Apple Pay te gebruiken? 

  • iPhone-modellen met Face ID of met Touch ID, met uitzondering van iPhone 5s
  • iPad Pro-, iPad Air-, iPad- en iPad mini-modellen met Touch ID of Face ID
  • Apple Watch Series 1 en nieuwer
  • Mac-modellen met Touch ID
  • Mac-modellen uit 2012 of later met een voor Apple Pay geschikte iPhone of Apple Watch

Hoe activeer ik Apple Pay en krijg ik een digitale betaalpas? 

U activeert Apple Pay eenvoudig via de Mobiel Bankieren app. Ga onder Instellingen naar Apple Pay bij de rekeningen die u wilt toevoegen, tikt u op: Zet in Apple Wallet. U kunt de digitale betaalpas ook rechtstreeks toevoegen aan uw Apple Wallet. 

Lees meer over activeren Apple Pay.

Ik heb een RegioBank Creditcard, kan ik met deze creditcard betalen met Apple Pay? 

Nee, dit is nog niet mogelijk.

Hoe kan ik Apple Pay stopzetten? 

U verwijdert de digitale betaalpas heel eenvoudig door deze te verwijderen uit de Apple Pay wallet.

Mijn iPhone, iPad of Apple Watch is verloren of gestolen, wat kan ik doen? 

U kunt Apple Pay zelf blokkeren. Dat doet u via iCloud.com of in uw Apple ID-account. U kunt ook contact opnemen met de Helpdesk Internet Diensten. Dan blokkeren zij uw pas.

Ik deel mijn telefoon. Mag ik met mijn iPhone Apple Pay  betalingen doen? 

Nee. Om Apple Pay veilig te kunnen gebruiken, is het belangrijk dat alleen u toegang heeft tot de iPhone. Elke transactie moet u bevestigen met Face ID, Touch ID of met een persoonlijke toegangscode.