Meer over betaalverzoek

Hoe vraag ik geld terug via een betaalverzoek?

Geld terugvragen kan op 2 manieren:

Deze link deelt u dan bijvoorbeeld via WhatsApp, SMS, Facebook Messenger of een e-mail.

2. Via een QR-code

De scan zet een betaling klaar in de Mobiel Bankieren app die u meteen kunt bevestigen. Deze code kunt u scannen met een Mobiel Bankieren app van ASN Bank, SNS of RegioBank. Ook kunt u een QR-code scanner app gebruiken.

Hoe snel staat het geld op de rekening?

Is het betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op uw rekening. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop.

Kunt u iedereen een betaalverzoek sturen?

Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan een betaalverzoek betalen. Je betaalt altijd snel en makkelijk via uw eigen bank met iDEAL.

Hoe lang duurt het verwerken van een betaling?

Het geld staat dezelfde dag op de rekening van de ontvanger. Een betaalverzoek gaat via een tussenrekening van ons.

Waarom ziet u een onbekende rekening?

U betaalt eerst aan een tussenrekening van ons en wij betalen daarna aan de verzender van het betaalverzoek.

Bedrag invullen of laten kiezen

U kunt kiezen voor de optie 'Betaler kiest zelf het bedrag'. Als u kiest voor deze optie, dan kan de betalende partij dus zelf het te betalen bedrag kiezen. De limiet voor een betaalverzoek is € 5.000.

Maximumbedrag van een betaalverzoek

Het bedrag mag per betaalverzoek niet hoger zijn dan € 5.000. Dit doen we om fraude te voorkomen. Er geldt geen maximum voor het aantal te versturen betaalverzoeken.

Wat is het maximale bedrag van een betaalverzoek?

Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude te voorkomen.

Hoeveel betaalverzoeken zijn er mogelijk per dag?

In de Mobiel Bankieren app kunnen maximaal 10 betaalverzoeken open staan. Wilt u meer dan 10 betaalverzoeken versturen? Verwijder er dan eerst een aantal.

U kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken.

Hoe veilig is een betaalverzoek?

Een betaalverzoek met de RegioBank Mobiel Betalen app ziet er altijd zo uit:

Een betaalverzoek via Mijn RegioBank ziet er altijd zo uit:

Misbruik melden

Vertrouwt u een betaalverzoek niet? Meld het ons dan meteen: 030 - 291 42 90.