Meer over betaalverzoek

Hoe werkt een betaalverzoek?

Geld terugvragen kan op 2 manieren:

1. Via een iDEAL-betaallink

Deze link deelt u dan bijvoorbeeld via WhatsApp, SMS, Facebook Messenger of een e-mail.

2. Via een QR-code

De scan zet een betaling klaar in de Mobiel Bankieren app die u meteen kunt bevestigen. Deze code kunt u scannen met een mobiel bankieren app van ASN Bank, SNS, ING of Bunq.

Hoe snel staat het geld op de rekening?

Is het betaalverzoek via iDEAL betaald? Dan staat het geld binnen een paar seconden op uw rekening. Een betaling via een QR-code staat dezelfde of de volgende werkdag erop.

Kunt u iedereen een betaalverzoek sturen?

Iedereen met een Nederlandse betaalrekening kan een betaalverzoek betalen. Je betaalt altijd snel en makkelijk via uw eigen bank met iDEAL.

Hoe lang duurt het verwerken van een betaling?

Het geld staat binnen een paar seconden op de rekening van de ontvanger. Een betaalverzoek gaat via een tussenrekening van ons.

Waarom ziet u een onbekende rekening?

U betaalt eerst aan een tussenrekening van ons en wij betalen daarna aan de verzender van het betaalverzoek.

Wat is het maximale bedrag van een betaalverzoek?

Het bedrag mag per betaling niet meer zijn dan € 750. Dit doen we om fraude te voorkomen.

Hoeveel betaalverzoeken zijn er mogelijk per dag?

U kunt maximaal 20 betaalverzoeken per dag aanmaken in de app. Hoe veilig is een betaalverzoek? Een betaalverzoek met de RegioBank Mobiel Betalen app ziet er altijd zo uit:

Voorbeeld van een betaalverzoek via iDeal

Is dit niet het geval? Meld het ons dan meteen 030 - 291 42 90.

Misbruik melden

Vertrouwt u een betaalverzoek niet? Meld het ons dan meteen: 030 - 291 42 90.