Wat doet RegioBank aan veiligheid?

Boek je een hoger bedrag over of verhoog je de limiet van je inlogmiddel? Dan kunnen we je een beveiligingscode sturen per sms of spraakbericht. Dit is een extra veiligheidsmaatregel om zeker te weten dat je ons die opdracht geeft.

Limiet van je inlogmiddel

In Mijn RegioBank kun je inloggen met de volgende inlogmiddelen: de RegioBank app (QR-code), browsercode, digipas of digicode. De standaard limiet voor deze inlogmiddelen is € 1.000. Met uitzondering van de digicode, want hiermee kun je alleen overboeken naar je eigen rekeningen. Heb je een digipas ontvangen voor 28 april 2021? Dan is de standaard limiet € 5.000.

Tot welk bedrag je dagelijks maximaal kunt overboeken is afhankelijk van het inlogmiddel waarmee je ondertekent en de maximale hoogte die je zelf hebt ingesteld.

Extra beveiligingscode

We vragen je tijdens sommige opdrachten om op twee manieren te bevestigen dat jij het bent die de opdracht wilt doen. Met je inlogmiddel én met een extra beveiligingscode. Je ziet dit op het scherm als je de opdracht uitvoert. Bijvoorbeeld bij het overboeken van hogere bedragen of andere risicovolle opdrachten:

  • Voordat we een code naar je sturen tonen we dit op het scherm.

  • Door op de button te klikken bevestig je dat je de code wilt ontvangen.

  • Je ontvangt de extra beveiligingscode per sms of spraakbericht (via de vaste telefoon).

  • Met deze code bevestig je de opdracht

Controleer je contactgegevens

Controleer vooraf in Mijn RegioBank of je contactgegevens up to date en bevestigd zijn. Zijn je gegevens nog niet bevestigd, dan zie je naast je gegevens een geel label genaamd 'niet bevestigd'. Het is verstandig dit regelmatig te controleren, denk aan: stopzetten van je vaste telefoonaansluiting of een nieuw telefoonnummer.

Goed om te weten: we sturen de code alleen naar een telefoonnummer waarvan we zeker weten dat het van jou is. Daarmee voorkomen we dat je het geld kwijt bent omdat alleen jij de code zult ontvangen.

Lees meer over het wijzigen van je contactgegevens

Vertraging op het verhogen van de daglimiet

Heb je de daglimiet van de app, browsercode of digipas verhoogd? Dan duurt het 4 uur voor je de extra bestedingsruimte kunt gebruiken. Zo geven we oplichters minder kans en kunnen we bankieren voor je veilig houden.

Wil je dus een groot bedrag over kunnen maken? Regel de limietverhoging dan op tijd!

De vertraging geldt voor:

  • De verhoging van de daglimiet van de RegioBank app, browsercode en digipas.
  • Voor zowel een tijdelijke als permanente verhoging.

Aanvraag verhogen daglimiet voor vandaag

Tijdstip aanvragen Limiet beschikbaar
Van 0.00 uur - 5.00 uur Vanaf 9.00 uur
Van 5.00 uur - 20.00 uur Moment van wijzigen + 4 uur
Na 20.00 uur Niet mogelijk

Aanvraag verhogen daglimiet voor andere dag:

Tijdstip aanvragen Limiet beschikbaar
Van 5.00 uur - 20.00 uur Moment van wijzigen + 4 uur
Van 20.00 uur - 5.00 uur Vanaf 9.00 uur volgende dag

Waarom een extra beveiligingscode en vertraagde ingang van de limietwijziging?

De reden is het voorkomen van fraude. Het lukt oplichters steeds vaker om via phishing & spoofing geld van onze klanten te stelen. Deze fraudeurs weten klanten ervan te overtuigen om de daglimiet te verhogen om (grote) bedragen over te kunnen boeken. Daarom hebben we deze maatregelen ingebouwd.

We willen fraudeurs geen kans geven

Hoe werken fraudeurs precies? Iemand belt je met de boodschap dat hij of zij een RegioBank medewerker is en dat je geld moet overmaken. Diegene vraagt je dan om eerst je limiet te verhogen. Voorheen kon dat dus meteen. Dan kregen de oplichters ook meteen de kans om je te overtuigen om het geld over te maken.

Omdat we willen voorkomen dat je onbedoeld in dit soort trucs trapt, hebben we deze vertraging ingebouwd. En niet alleen wij, ook andere banken doen dit. Door deze vertraging van 4 uur staat je (spaar)geld dus al die tijd nog steeds veilig op je rekening en krijg je de tijd om in alle rust de (onder vriendelijke of onvriendelijke dwang) gemaakte keuzes nog een keer te (her)overwegen.

Twijfel je?

Wij bellen je nooit met de vraag of je geld (met spoed) wilt overmaken of met de vraag je limiet te verhogen. Echt nooit. Dus ga er niet op in!

Denk je dat je slachtoffer bent van fraude of zie je iets verdachts? Meld fraude en incidenten zo snel mogelijk: 030 - 291 42 90. Lees meer informatie over het melden van fraude en incidenten.

Meer informatie over veiligheid

Veilig bankieren

Veilig mobiel bankieren