Corona en ondernemers en zzp'ers: veelgestelde vragen

Een vrouw die belt achter haar laptop

RegioBank is uw bank dichtbij. Dat krijgt in deze onzekere tijden een wat andere lading dan u van ons bent gewend. Het coronavirus raakt ons namelijk allemaal. Het is daarom belangrijk dat u weet dat u van ons op aan kunt. Juist nu. Tips en de meest gestelde vragen over het coronavirus op uw bankzaken vindt u hieronder op een rij.

Ook wij doen er alles aan om te voorkomen dat het coronavirus zich te snel verspreidt. Het kan zijn dat het kantoor van uw adviseur dicht is, of beperkte openingstijden kent. De telefonische bereikbaarheid is echter onverminderd goed. Voor vragen kunt u daarom het beste (eerst) telefonisch contact opnemen met uw Zelfstandig Adviseur.

Een paar tips

  • Voor betalingen adviseren wij u om dit zoveel mogelijk digitaal te doen door middel van een pinbetaling, Tikkie, mobiel of via internetbankieren.

  • Heeft u toch contant geld nodig, dan kunt u hiervoor terecht bij een geldautomaat.

  • Betaal contactloos. We hebben de limiet tijdelijk verhoogd naar € 100.
  • Criminelen misbruiken de berichtgeving rondom het coronavirus om geld te stelen. Weet waar u op moet letten.

Veelgestelde ondernemersvragen

Ik heb een zakelijke betaalrekening bij RegioBank, kan ik een kredietlimiet aanvragen?
Veel kleine ondernemers worden getroffen door de coronacrisis. Om deze groep te ondersteunen kondigde de Nederlandse overheid op 7 mei de KKC-regeling aan: Klein Krediet Corona. Voor bestaande klanten die geraakt worden door de coronacrisis is het vanaf nu mogelijk een zakelijk krediet aan te vragen tegen een tarief van 3,5% met KKC-regeling. Neem contact op met uw adviseur voor meer informatie.

Wat moet ik doen als ik financiële problemen of betalingsproblemen voor mijn bedrijf verwacht?
Naast de overheidsmaatregelen kan de adviseur samen met u kijken naar andere oplossingen voor uw bedrijf. Neem contact op met uw Zelfstandig Adviseur. Hij helpt u graag.

Kunnen jullie de kosten voor mijn zakelijke betaalrekening tijdelijk stoppen?
Dat is helaas niet mogelijk. Aan het betalingsverkeer zijn nu eenmaal kosten verbonden. We doen er met verschillende maatregelen alles aan om ondernemers te ondersteunen in deze moeilijke tijd, maar deze maandelijkse kosten zijn nodig om het pakket te kunnen bieden dat bij de zakelijke rekening hoort.

Ik wil mijn limiet op contactloos betalen (zakelijk) verhogen kan dat?
Het limiet van contactloos betalen is nu tijdelijk verhoogd van € 50 naar € 100.  Zo kunt u vaker betalen zonder dat uw pincode nodig is. Had u de limiet juist zelf naar beneden bijgesteld of uitgezet? Dan blijft dat zo, tot u de limiet aanpast.

Ik heb (alleen) een zakelijke spaarrekening, kan ik een kredietlimiet aanvragen?
Een kredietlimiet plaatsen op een spaarrekening is niet mogelijk. Dit kan alleen op een betaalrekening.

Verruiming Borgstellingsregeling MKB-kredieten

RegioBank heeft geen Borgstellingsregeling voor MKB-kredieten. We bekijken graag samen met u wat de best passende oplossing is in uw situatie, zonder dat de Borgstellingsregeling voor MKB-kredieten van toepassing is.

Waarom hebben jullie geen BMKB regeling?
Wederzijds vertrouwen is voor ons de basis. De BMKB regeling is kostbaar. Afsluitprovisie én een zwaardere aflosverplichting. Wij kiezen ervoor om samen met u te kijken naar een voor u best passende oplossing.

Wat zijn de gevolgen voor dienstverlening van de Volksbank bij een uitbraak van het coronavirus?
Voor alle banken, dus ook voor de Volksbank, geldt dat zij investeren in de continuïteit van hun bedrijfsvoering om er voor te zorgen dat hun dienstverlening aan bedrijven ondanks het virus is gewaarborgd.

Delen via