Actueel

Op deze pagina vind je meer informatie over een vorm van fraude die momenteel veel voorkomt. We geven je ook tips over hoe je deze fraude kunt herkennen en waar je op moet letten.

RegioBank is nu ASN Bank

De RegioBank app en Mijn Regiobank kleuren daarom groen, maar verder blijft alles nog hetzelfde. Let op: We vragen je niet om je inlogmiddelen of betaalpas in te leveren. Of je geld over te boeken naar een andere rekening.

Veelgestelde vragen

Nepadvertenties met BN’ers

Bij investeringsfraude proberen criminelen je te verleiden om te investeren in valse, niet bestaande beleggingen of virtuele valuta (crypto’s). Het overkwam onlangs een klant van RegioBank. Hans verloor een bedrag met 4 nullen. Dit is zijn verhaal.

Bewapen jezelf tegen deze oplichting

Bankhelpdeskfraude

Sommige criminelen doen alsof ze bij de helpdesk van een bank werken. Ze bellen, mailen of bezoeken je, zogenaamd om samen met jou een probleem met je rekening op te lossen. Hoe voorkom je dat je slachtoffer wordt van dit soort criminelen?

Wat is helpdeskfraude precies?

Bij bankhelpdeskfraude nemen criminelen contact met je op. Daarbij doen ze alsof ze medewerkers zijn van (de helpdesk van) een bank. De criminelen proberen met die valse identiteit je vertrouwen te winnen en je te overtuigen om iets aan hen te geven. Van persoonlijke informatie en bankgegevens tot geld en bezittingen als je tablet, telefoon of sieraden.

Herkennen en voorkomen bankhelpdeskfraude

Test je kennis

Wil je meer weten over deze vormen van fraude? Test dan je kennis met onze gratis online klanttraining.