Valse e-mail, sms of brief melden

Denkt u dat u te maken heeft met een valse e-mail? Bekijk wat u het beste kunt doen. Vaak is uw e-mail doorsturen genoeg. Soms moet u bellen.

1. Stuur e-mail door

Als u een verdachte e-mail heeft gekregen, maar geen gegevens heeft gedeeld. Mail de e-mail door naar valse-email@regiobank.nl. Bellen is dan niet nodig. We controleren of het een valse e-mail is. We ondernemen ook actie tegen deze internetcriminelen.

  • Stuur de mail '1-op-1' door: verander het onderwerp of de inhoud van de e-mail niet.
  • Stuur geen persoonlijke gegevens mee, zoals uw adres of een e-mailhandtekening.

2. Bel ons

Bel 030 - 291 42 90 als u een verdachte e-mail heeft gekregen en per ongeluk gegevens heeft gedeeld met de verzender. Bel ook als u een brief of sms heeft gehad die u niet vertrouwt.

Krijgt u een mailtje waarin staat dat er iets wordt geblokkeerd of vervangen zonder dat u erom heeft gevraagd? Zoals uw digipas of betaalpas. En zitten er geen links of bijlages in de mail? Bel ons dan: 030 – 633 30 00.

Wat doen wij?

Als er in de mail, sms of brief een link staat naar een nepwebsite, dan zetten we alles op alles om die website te laten blokkeren. Krijgen we veel dezelfde meldingen? Dan waarschuwen we klanten op onze website dat er een valse e-mail in omloop is.

Goed om te weten: mails van RegioBank kunnen eindigen op @regiobank.nl of @mail.regiobank.nl.

Valse e-mail van een andere bank

Heeft u een e-mail namens een andere bank gekregen en twijfelt u of die echt is? Stuur de mail dan niet naar ons, maar naar de bank waar het om gaat. Kijk voor de e-mailadressen van alle Nederlandse banken op veiligbankieren.nl.

U bent ingegaan op een valse mail of sms

Wat kunt u doen als u op een link heeft geklikt of een bijlage heeft geopend?

Uw computer, tablet of mobiel kan besmet zijn met een virus of malware. Scan uw apparatuur met een virus- en malwarescanner, voordat u weer gaat internetbankieren. Doet uw computer, tablet of mobiel vreemd? Ook na de scan? Schakel dan een deskundige of uw computerleverancier in.

Wat kunt u doen als u uw gegevens heeft doorgegeven?

Bel ons meteen als u persoonlijke gegevens heeft doorgegeven: 030 – 633 30 00. Doe dat onder andere als u uw gegevens heeft ingevuld op een website die in een valse e-mail stond. Maar ook als u gereageerd heeft op een valse e-mail, sms of brief en uw gegevens heeft doorgegeven.

Valse e-mails en phishing herkennen

Criminelen hengelen naar uw codes, beveiligingsinformatie of persoonsgegevens om die te misbruiken. Ze doen dat bijvoorbeeld in valse e-mails, brieven en sms'jes. Lees meer over valse e-mails en phishing.

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina