Veilig mobiel bankieren

Met de Mobiel Bankieren app van RegioBank regelt u veilig uw bankzaken op uw telefoon of tablet. We vertellen u graag hoe dat werkt.

De app downloaden en gebruiken

  • Download de app alleen uit de officiële winkels: de App Store en Google Play.
  • Gebruik altijd de laatste versie van de app. Is er een update beschikbaar? Installeer deze dan.
  • Zorg ook dat de software op uw telefoon of tablet up-to-date is.
  • Gebruik alleen een (draadloos) netwerk dat u kent, vertrouwt en dat is beveiligd met WPA-2. Gebruik geen openbare wifispots.
  • Gebruik de app alleen op een toestel waar niet aan is gesleuteld, bijvoorbeeld om hem simlock-vrij te maken of om een app te kunnen installeren die niet uit een officiële app-winkel komt. Dat sleutelen wordt ook wel ‘jailbreaken’ of ‘rooten’ genoemd.
  • Houd uw beveiligingscodes en persoonlijke gegevens altijd geheim.

Een handige vuistregel: Als uw telefoon gewoon uit de winkel komt en u alleen apps uit de officiële App Store of Google Play gebruikt, zit u eigenlijk altijd goed.

Goed om te weten

Heeft u een Android telefoon én gebruikt u een app om uw telefoon extra toegankelijk te maken? Dan geeft u deze app toestemming om uw gegevens van de Mobiel Bankieren app uit te lezen.

Inloggen en betalen met de app

De Mobiel Bankieren app is net zo veilig als Internet Bankieren. U installeert de app op uw eigen toestel en logt in met uw eigen gekozen mobiele pincode of vingerafdruk.

Betalen doet u met uw mobiele pincode, vingerafdruk of digipas. U bepaalt zelf hoeveel u kunt overboeken met uw pincode of vingerafdruk in plaats van met uw digipas.

Inloggen en betalen met uw mobiele pincode

  • Houd uw mobiele pincode geheim.
  • Schrijf of sla uw mobiele pincode nergens op.
  • Kies een pincode die lastig te raden is (dus niet uw geboortedatum of postcode).
  • Zorg dat niemand kan meekijken als u uw mobiele pincode intoetst.
  • Geef uw mobiele pincode nooit aan anderen. Wij vragen u hier nooit om.

Inloggen en betalen met uw vingerafdruk

Gebruik uw vingerafdruk alleen als u uw toestel niet deelt met anderen. Want alle vingerafdrukken die u instelt, kunnen ook inloggen op en betalen met de Mobiel Bankieren app.

Betalen met uw digipas

Gebruikt u een digipas om te betalen? Net als bij Internet Bankieren beginnen de codes die u op uw digipas moet intoetsen om te betalen niet met een 0. Alleen bij het inloggen begint de beveiligingscode met een 0.

Klopt de beveiligingscode niet? Of ziet u iets verdachts? Bel ons dan meteen: 030 - 291 42 90.

Goed om te weten

Wij vragen u nooit om uw mobiele pincode, andere codes, digipas, betaalpas of creditcard. Niet aan de telefoon, niet in een e-mail of sms en niet in een brief.

Extra beveiliging Android app

U kunt Mobiel Bankieren voor Android niet gebruiken als bepaalde apps actief zijn op uw toestel. Denk bijvoorbeeld aan apps die de helderheid van uw beeldscherm regelen. Als dit op uw telefoon zo is, krijgt u daar een melding van. U kunt de apps dan uitschakelen om mobiel te bankieren.

Let goed op bij een ander inlogscherm

U gebruikt uw pincode of vingerafdruk bij de Mobiel Bankieren app alleen om in te loggen en te betalen. Ziet het inlogscherm er opeens anders uit? Dan zou het een nepscherm kunnen zijn. Dat kan komen door malware die via een andere app op uw telefoon terecht is gekomen.

Een andere app die u heeft geïnstalleerd kan ervoor zorgen dat er een scherm over de Mobiel Bankieren app komt. Op dat scherm wordt u dan gevraagd om gegevens in te vullen van bijvoorbeeld uw digicode of digipas. Doe dat nooit. Twijfelt u bij het inloggen? Bel ons dan op 030 - 291 42 90.

Uitloggen

Klaar met mobiel bankieren? Log dan uit. Doet u dit niet, dan wordt u na 1 minuut alsnog vanzelf uitgelogd.

Deactiveer de app bij reparatie

Is uw scherm kapot of laat u uw mobiel of tablet om een andere reden repareren? Deactiveer dan alle gebruikers in de Mobiel Bankieren app. Dat doet u zo:

  • klik in de app rechtsboven op het ‘?’
  • kies voor ‘Afmelden’

App uitschakelen op afstand

Is uw mobiel of tablet kwijt of gestolen? Of wilt u de app niet langer gebruiken? Schakel de app dan meteen uit (deactiveren). Dat kunt u op afstand doen. Log in op Internet Bankieren, ga naar ‘Instellingen’ en kies ‘Mobiel Bankieren app afmelden'. Of bel ons op 030 - 291 42 90.

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina