Zakelijk betalen via een incasso

Met een machtiging voor een incasso geeft u toestemming aan een bedrijf om eenmalig of doorlopend geld van uw rekening af te schrijven.

Voordelen van zakelijk betalen via een incasso

  • U bent altijd op tijd met uw betaling.
  • Door het digitaal ondertekenen van de incassomachtiging hoeft u geen papieren incassomachtiging meer te tekenen en terug te sturen.  

Standaard machtiging en B2B machtiging

Er zijn twee soorten incassomachtigingen: een standaard machtiging en een B2B (Business to Business) machtiging. Maakt u gebruik van Mijn RegioBank Zakelijk, een digipas en biedt de incassant de mogelijkheid een machtiging digitaal te ondertekenen? Dan kunt u standaard incassomachtigingen eenvoudig goedkeuren met uw digipas. Bij een B2B machtiging kunt u alleen met een papieren machtiging een zakelijke incasso verstrekken.

B2B (Business to Business) machtiging afgeven

U kunt alleen met een papieren machtiging een B2B incasso verstrekken. Hiermee kunt u automatisch eenmalig of doorlopend geld laten afschrijven van uw zakenrekening. Het is niet mogelijk om een B2B machtiging digitaal te ondertekenen.

Wilt u een incassomachtiging voor een zakelijke incasso afgeven? Dan moet u die bij RegioBank laten registreren.

Zo registreert u een machtiging

Download het registratieformulier Zakelijke Europese incasso:

Registratieformulier zakelijke Europese incasso (pdf) 503,26 KB

U stuurt het ingevulde en ondertekende Registratieformulier Zakelijke Europese incasso naar:

RegioBank SC KBS
Postbus 10021
3505 AA Utrecht

U ontvangt van ons een bevestiging zodra we de machtiging hebben geregistreerd.

Standaard machtiging afgeven

U kunt een standaard machtiging op papier of digitaal verstrekken. Veelal zal u een papieren machtiging van het bedrijf ontvangen, maar soms biedt een bedrijf u de mogelijkheid om de machtiging digitaal te ondertekenen.

    Hoe werkt digitaal ondertekenen?

    Zo werkt het digitaal ondertekenen van een incassomachtiging in acht stappen:

    1. U neemt een product of dienst af van een bedrijf.
    2. Kies op de betaalpagina ‘Betalen met eenmalige of doorlopende incasso’.
    3. Als u nu dit logo ziet en kunt kiezen voor ‘Incassomachtigen via uw bank’, heeft u de mogelijkheid de incasso digitaal te ondertekenen.

      Incassomachtigen
    4. Kies in de lijst met banken voor RegioBank.
    5. Controleer de gegevens in het scherm, zoals de naam van de incassant en het betalingskenmerk. Controleer altijd of de pagina beveiligd is.
    6. Kies welke betaalrekening u wilt gebruiken en controleer de juridische gegevens op het scherm.
    7. Met uw digipas ondertekent u de digitale incassomachtiging.
    8. U krijgt na het ondertekenen een bevestiging. Deze kunt u printen en opslaan.

    Soms moet u zelf nog een extra actie ondernemen als u een goedkeurings- of blokkadelijst heeft. Die vindt u terug in het laatste scherm (de bevestiging).

    Meer informatie

    Incasso terugboeken (storneren)

    Incasso (de)blokkeren of beperken

    Incasso weigeren

    Mijn RegioBank Zakelijk aanvragen

    Veilig bankieren