Zakelijk betalen via een incasso
Voordelen van zakelijk betalen via een incasso
- U bent altijd op tijd met uw betaling.
- Door het digitaal ondertekenen van de incassomachtiging hoeft u geen papieren incassomachtiging meer te tekenen en terug te sturen.
Standaard machtiging en B2B machtiging
Er zijn twee soorten incassomachtigingen: een standaard machtiging en een B2B (Business to Business) machtiging. Maakt u gebruik van Mijn RegioBank Zakelijk, een digipas en biedt de incassant de mogelijkheid een machtiging digitaal te ondertekenen? Dan kunt u standaard incassomachtigingen eenvoudig goedkeuren met uw digipas. Bij een B2B machtiging kunt u alleen met een papieren machtiging een zakelijke incasso verstrekken.
B2B (Business to Business) machtiging afgeven
U kunt alleen met een papieren machtiging een B2B incasso verstrekken. Hiermee kunt u automatisch eenmalig of doorlopend geld laten afschrijven van uw zakenrekening. Het is niet mogelijk om een B2B machtiging digitaal te ondertekenen.
Wilt u een incassomachtiging voor een zakelijke incasso afgeven? Dan moet u die bij RegioBank laten registreren.
Zo registreert u een machtiging
Download het registratieformulier Zakelijke Europese incasso:
Registratieformulier zakelijke Europese incasso (pdf) 503,26 KB
U stuurt het ingevulde en ondertekende Registratieformulier Zakelijke Europese incasso naar:
RegioBank SC KBS
Postbus 10021
3505 AA Utrecht
U ontvangt van ons een bevestiging zodra we de machtiging hebben geregistreerd.
Standaard machtiging afgeven
U kunt een standaard machtiging op papier of digitaal verstrekken. Veelal zal u een papieren machtiging van het bedrijf ontvangen, maar soms biedt een bedrijf u de mogelijkheid om de machtiging digitaal te ondertekenen.
Hoe werkt digitaal ondertekenen?
Zo werkt het digitaal ondertekenen van een incassomachtiging in acht stappen:
- U neemt een product of dienst af van een bedrijf.
- Kies op de betaalpagina ‘Betalen met eenmalige of doorlopende incasso’.
Als u nu dit logo ziet en kunt kiezen voor ‘Incassomachtigen via uw bank’, heeft u de mogelijkheid de incasso digitaal te ondertekenen.
- Kies in de lijst met banken voor RegioBank.
- Controleer de gegevens in het scherm, zoals de naam van de incassant en het betalingskenmerk. Controleer altijd of de pagina beveiligd is.
- Kies welke betaalrekening u wilt gebruiken en controleer de juridische gegevens op het scherm.
- Met uw digipas ondertekent u de digitale incassomachtiging.
- U krijgt na het ondertekenen een bevestiging. Deze kunt u printen en opslaan.
Soms moet u zelf nog een extra actie ondernemen als u een goedkeurings- of blokkadelijst heeft. Die vindt u terug in het laatste scherm (de bevestiging).
Meer informatie
Incasso terugboeken (storneren)
Incasso (de)blokkeren of beperken