Incasso terugboeken (storneren)


Wordt er met een Europese incasso een bedrag afgeschreven van uw rekening waarvoor je geen machtiging heeft afgegeven? Of heb je de machtiging ingetrokken? Dan kun je het bedrag zelf terugboeken (storneren).

Termijn voor terugboeken incasso

Een incasso terugboeken kan binnen 8 weken nadat het bedrag is afgeschreven. Je hoeft hiervoor geen reden op te geven. Is het bedrag langer dan 8 weken geleden onterecht afgeschreven? Dan kun je dit melden bij je zelfstandig adviseur. Doe dit zo snel mogelijk. Maar uiterlijk binnen 13 maanden na de incasso.

Een incasso storneren

Je kunt je onterechte incasso's op verschillende manieren terugboeken.

1. Via Mijn RegioBank Zakelijk

  1. Log in op Mijn RegioBank Zakelijk
  2. Ga naar 'Incasso's' > ‘Incasso overzicht’ > tabblad 'Uitgevoerde incasso's'
  3. Selecteer de transactie en kies 'Incasso terugboeken'

    Hen je nog geen Mijn RegioBank Zakelijk?

    Vraag Mijn RegioBank Zakelijk aan

      2. Via de Mobiel Bankieren app

      1. Log in in de Mobiel Bankieren app en kies je rekening
      2. Ga naar het tabblad 'Gepland'
      3. Selecteer de transactie en kies onder de drie puntjes rechtsboven voor 'Terugboeken incasso'

      3. Via je zelfstandig adviseur

      Ook bij je zelfstandig adviseur kun je onterechte incasso's direct terugboeken. Maak een afspraak met adviseur.

      Uitzondering: B2B incasso

      Een zakelijke Business-to-Business (B2B) incasso kun je niet zelf terugboeken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van het bedrijf. Kom je er samen niet uit? Neem dan contact op met zelfstandig adviseur.

      Meer over incasso's

      Incasso (de)blokkeren of beperken  

      Incasso weigeren

      Blokkade- en goedkeuringslijst gebruiken