Incasso terugboeken (storneren)
Wordt er met een Europese incasso een bedrag afgeschreven van uw rekening waarvoor u geen machtiging heeft afgegeven? Of heeft u de machtiging ingetrokken? Dan kunt u het bedrag zelf terugboeken (storneren).
Termijn voor terugboeken incasso
Een incasso terugboeken kan binnen acht weken nadat het bedrag is afgeschreven. U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Is het bedrag langer dan acht weken geleden onterecht afgeschreven? Dan kunt u dit melden bij uw Zelfstandig Adviseur. Doe dit zo snel mogelijk. Maar uiterlijk binnen dertien maanden na de incasso.
Een incasso storneren
U kunt uw onterechte incasso's op verschillende manieren terugboeken.
1. Via Mijn RegioBank Zakelijk
- Log in op Mijn RegioBank Zakelijk
- Ga naar 'Incasso's' > ‘Incasso overzicht’ > tabblad 'Uitgevoerde incasso's'
- Selecteer de transactie en kies 'Incasso terugboeken'
Heeft u nog geen Mijn RegioBank Zakelijk?
Vraag Mijn RegioBank Zakelijk aan
2. Via de Mobiel Bankieren app
- Log in in de Mobiel Bankieren app en kies uw rekening
- Ga naar het tabblad 'Gepland'
- Selecteer de transactie en kies onder de drie puntjes rechtsboven voor 'Terugboeken incasso'
3. Via uw Zelfstandig Adviseur
Ook bij uw Zelfstandig Adviseur kunt u onterechte incasso's direct terugboeken. Maak een afspraak met adviseur.

Uitzondering: B2B incasso
Een zakelijke Business-to-Business (B2B) incasso kunt u niet zelf terugboeken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van het bedrijf. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met uw Zelfstandig Adviseur.