Incasso terugboeken (storneren)

Wordt er met een Europese incasso een bedrag afgeschreven van uw rekening waarvoor u geen machtiging heeft afgegeven? Of heeft u de machtiging ingetrokken? Dan kunt u het bedrag zelf terugboeken (storneren).

Termijn voor terugboeken incasso

Een incasso terugboeken kan binnen acht weken nadat het bedrag is afgeschreven. U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Is het bedrag langer dan acht weken geleden onterecht afgeschreven? Dan kunt u dit melden bij uw Zelfstandig Adviseur. Doe dit zo snel mogelijk. Maar uiterlijk binnen dertien maanden na de incasso.

Een incasso storneren

U kunt uw onterechte incasso's op verschillende manieren terugboeken.

1. Via Mijn RegioBank Zakelijk

  1. Log in op Mijn RegioBank Zakelijk
  2. Ga naar 'Incasso's' > ‘Incasso overzicht’ > tabblad 'Uitgevoerde incasso's'
  3. Selecteer de transactie en kies 'Incasso terugboeken'

    Heeft u nog geen Mijn RegioBank Zakelijk?

    Vraag Mijn RegioBank Zakelijk aan

      2. Via de Mobiel Bankieren app

      1. Log in in de Mobiel Bankieren app en kies uw rekening
      2. Ga naar het tabblad 'Gepland'
      3. Selecteer de transactie en kies onder de drie puntjes rechtsboven voor 'Terugboeken incasso'

      3. Via uw Zelfstandig Adviseur

      Ook bij uw Zelfstandig Adviseur kunt u onterechte incasso's direct terugboeken. Maak een afspraak met adviseur.

      Uitzondering: B2B incasso

      Een zakelijke Business-to-Business (B2B) incasso kunt u niet zelf terugboeken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van het bedrijf. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met uw Zelfstandig Adviseur.

      Meer over incasso's

      Incasso (de)blokkeren of beperken  

      Incasso weigeren

      Blokkade- en goedkeuringslijst gebruiken