Incasso terugboeken (storneren)

Wordt er met een Europese incasso een bedrag afgeschreven van uw rekening waarvoor u geen machtiging heeft afgegeven? Of heeft u de machtiging ingetrokken? Dan kunt u het bedrag zelf terugboeken (storneren).

Termijn voor terugboeken incasso

Een incasso terugboeken kan binnen acht weken nadat het bedrag is afgeschreven. U hoeft hiervoor geen reden op te geven. Is het bedrag langer dan acht weken geleden onterecht afgeschreven? Dan kunt u dit melden bij uw Zelfstandig Adviseur. Doe dit zo snel mogelijk. Maar uiterlijk binnen dertien maanden na de incasso.

Een incasso storneren

U kunt uw onterechte incasso's op verschillende manieren terugboeken.

1. Via Mijn RegioBank Zakelijk

  1. Log in op Mijn RegioBank Zakelijk
  2. Ga naar 'Incasso's' > ‘Incasso overzicht’ > tabblad 'Uitgevoerde incasso's'
  3. Selecteer de transactie en kies 'Incasso terugboeken'

    Heeft u nog geen Mijn RegioBank Zakelijk?

    Vraag Mijn RegioBank Zakelijk aan

      2. Via uw Zelfstandig Adviseur

      Ook bij uw Zelfstandig Adviseur kunt u onterechte incasso's direct terugboeken. Maak een afspraak met adviseur.

      Uitzondering: B2B incasso

      Een zakelijke Business-to-Business (B2B) incasso kunt u niet zelf terugboeken. Neem hiervoor contact op met de klantenservice van het bedrijf. Komt u er samen niet uit? Neem dan contact op met uw Zelfstandig Adviseur.

      Meer over incasso's

      Incasso (de)blokkeren of beperken  

      Incasso weigeren

      Blokkade- en goedkeuringslijst gebruiken