Inloggen met browsercode

Binnen de beveiligde omgeving van Mijn RegioBank kunt u uw bankzaken regelen. Een van de manieren om in te loggen is met browsercode.

Wat is een browsercode?

Uw browser is het programma dat u gebruikt om te internetten. Zoals Mozilla Firefox of Google Chrome. De browser in combinatie met uw computer, laptop, tablet, of mobiel is ook een inlogmiddel voor Mijn RegioBank. De browsercode en Mijn RegioBank werkt het beste met deze browsers. U kunt voor uw favoriete browser een speciale browsercode aanmaken waarmee u voortaan eenvoudig inlogt in Mijn RegioBank.

Inloggen met browsercode

Kies uw eigen browsercode

De browsercode bestaat uit 5 cijfers. U kiest zelf een inlogcode voor uw browser. Deze code werkt vervolgens alleen op de computer, laptop, tablet, of mobiel die u tijdens het aanmelden gebruikt én alleen voor de browser die u aanmeldt. Zo houden we het veilig.

Browsercode aanmaken

Meld uw browser aan

U maakt in 6 stappen uw persoonlijke browsercode aan:

  1. Controleer of u het goede apparaat en browser aanmeldt
    Bij de eerste stap krijgt u een korte uitleg. Controleer of u het juiste apparaat én de browser gebruikt waarmee wilt inloggen in Mijn RegioBank.

  2. Kies uw 5-cijferige code
    Kies een 5-cijferige code die u goed kunt onthouden. Let op: het mag geen code zijn die  makkelijk te raden is door anderen, zoals ‘12345’.

  3. Herhaal uw 5-cijferige code
    Herhaal uw zelfgekozen 5-cijferige code.

  4. Voer uw naam in
    Er kunnen meerdere codes aanmaakt worden voor één browser. Handig als bijvoorbeeld uw partner of huisgenoot ook wil inloggen met dezelfde browser. Hierdoor bent u herkenbaar als u wilt inloggen.

  5. Voer in op welk apparaat u deze browsercode gaat gebruiken
    Hier kunt u een zelfbedachte naam invoeren. Bijvoorbeeld ‘Sonja’s laptop’ of Sonja’s werkcomputer’. Door dit in te vullen, kunt u later makkelijk terugvinden welk apparaat u heeft aangemeld. De combinatie van de naam en het apparaat maakt duidelijk waarmee de browsercode gebruikt kan worden.

  6. Bevestig uw aanmelding
    Hiervoor kunt u uw betaalpas, digipas of Naam, Adres, Woonplaats en Geboortedatum gebruiken. Volg de instructies op uw scherm nadat u een keuze heeft gemaakt. Hierna is uw aanmelding definitief. U kunt nu inloggen in Mijn RegioBank met uw persoonlijke browsercode.

Browsercode aanmaken

Maximumbedragen bij overboekingen

Voor alle manieren van inloggen geldt een maximumbedrag dat u per dag kunt overboeken. Ook voor de browsercode. Bekijk alle daglimieten in Mijn RegioBank of de Mobiel Bankieren app.

Limieten per inlogmiddel

Goed om te weten

Kan ik de browsercode gebruiken op vakantie?

U kunt ook op vakantie via uw eigen laptop/tablet uw browsercode blijven gebruiken. Het maakt niet uit in welk land u bent. We raden het sterk af om te internetbankieren via een openbare computer, bijvoorbeeld in uw hotel. Twijfelt u aan de beveiliging van de verbinding? Log dan niet in met een browsercode (internetbankieren), maar gebruik de Mobiel Bankieren app met uw smartphone of tablet.

Hoeveel browsercodes kan ik registreren?

U kunt in totaal maximaal 4 keer een browsercode en/of Mobiel Bankieren app registreren. Stel u heeft op 3 (mobiele) apparaten de browsercode geregistreerd. Dan kunt u nog 1 keer een browsercode of de Mobiel Bankieren app als inlogmiddel registreren.

Wat moet ik doen als ik mijn apparaat vervang, verkoop of deze gestolen wordt?

Uw persoonlijke 5-cijferige code in combinatie met de browser die u aangemeld heeft, geeft toegang tot Mijn RegioBank. Zonder de 5-cijferige code kan niemand bij uw rekening.

  1. Verwijder voordat u de hardware verkoopt op elke browser uw browserregistraties. Dit kunt u doen door de cookies te verwijderen van elke browser of via het inlogscherm de functie browsercode vergeten te klikken.
  2. Verwijder de oude browserregistraties in Mijn RegioBank zodat de browserregistratie niet meer te gebruiken is. Gebruik hiervoor een ander inlogmiddel dan een browserregistratie.

Is de hardware gestolen voer dan altijd stap 2 uit, zo kan er niet meer ingelogd worden met de browserregistratie.

Lukt het niet om de browserregistratie te verwijderen neem dan contact op met de Helpdesk Internet Diensten.