Inloggen met browsercode

Binnen de beveiligde omgeving van Mijn RegioBank kun je je bankzaken regelen. Een van de manieren om in te loggen is met browsercode.

Wat is een browsercode?

Je browser is het programma dat je gebruikt om te internetten. Zoals Mozilla Firefox of Google Chrome. De browser in combinatie met je computer, laptop, tablet, of mobiel is ook een inlogmiddel voor Mijn RegioBank. De browsercode en Mijn RegioBank werkt het beste met deze browsers. Je kunt voor je favoriete browser een speciale browsercode aanmaken waarmee je voortaan eenvoudig inlogt in Mijn RegioBank.

Inloggen met browsercode

Kies je eigen browsercode

De browsercode bestaat uit 5 cijfers. Je kiest zelf een inlogcode voor je browser. Deze code werkt vervolgens alleen op de computer, laptop, tablet of mobiel die je tijdens het aanmelden gebruikt én alleen voor de browser die je aanmeldt. Zo houden we het veilig.

Browsercode aanmaken

Meld je browser aan

Je maakt in 6 stappen je persoonlijke browsercode aan:

1. Controleer of je het goede apparaat en browser aanmeldt

Bij de eerste stap krijg je een korte uitleg. Controleer of je het juiste apparaat én de browser gebruikt waarmee je wilt inloggen in Mijn RegioBank.
4 sterretjes van de oude pincode wijzen naar 4 sterretjes van de nieuwe pincode

2. Kies je 5-cijferige code

Kies een 5-cijferige code die je goed kunt onthouden. Let op: het mag geen code zijn die  makkelijk te raden is door anderen, zoals ‘12345’.
4 sterretjes van de oude pincode wijzen naar 4 sterretjes van de nieuwe pincode

3. Herhaal je 5-cijferige code

Herhaal je zelfgekozen 5-cijferige code.
Icoon met hand bij betaalautomaat

4. Voer je naam in

Er kunnen meerdere codes aanmaakt worden voor één browser. Handig als bijvoorbeeld je partner of huisgenoot ook wil inloggen met dezelfde browser. Hierdoor ben je herkenbaar als je wilt inloggen.

5. Voer in op welk apparaat je deze browsercode gebruikt

Hier kun je een zelfbedachte naam invoeren. Bijvoorbeeld ‘Sonja’s laptop’ of Sonja’s werkcomputer’. Door dit in te vullen, kun je later makkelijk terugvinden welk apparaat je hebt aangemeld. De combinatie van de naam en het apparaat maakt duidelijk waarmee de browsercode gebruikt kan worden.

6. Bevestig je aanmelding

Hiervoor kun je je betaalpas, digipas of Naam, Adres, Woonplaats en Geboortedatum gebruiken. Volg de instructies op je scherm na je keuze. Heb je een betaalrekening en nog geen Overeenkomst Mijn RegioBank? Dan maken wij deze aan. Je ziet een link naar de blanco overeenkomst en de Voorwaarden. Heb je de documenten gelezen en ga je akkoord? Klik dan op “Akkoord en volgende”. Hierna is je aanmelding definitief. Je kunt nu inloggen in Mijn RegioBank met je browsercode.
Icoon met pijl

Overeenkomst Mijn RegioBank

De overeenkomst Mijn RegioBank ontvang je per e-mail.

Browsercode aanmaken

Maximumbedragen bij overboekingen

Voor alle manieren van inloggen geldt een maximumbedrag dat je per dag kunt overboeken. Ook voor de browsercode. Bekijk alle daglimieten in Mijn RegioBank of de RegioBank app.

Limieten per inlogmiddel

Goed om te weten

Kan ik de browsercode gebruiken op vakantie?

Je kunt ook op vakantie via je eigen laptop/tablet je browsercode blijven gebruiken. Het maakt niet uit in welk land je bent. We raden het sterk af om te internetbankieren via een openbare computer, bijvoorbeeld in je hotel. Twijfel je aan de beveiliging van de verbinding? Log dan niet in met een browsercode (internetbankieren), maar gebruik de RegioBank app met je smartphone of tablet.

Hoeveel browsercodes kan ik registreren?

Je kunt tijdelijk in totaal maximaal 10 keer een browsercode en/of RegioBank app registreren. Stel je hebt op 8 (mobiele) apparaten de browsercode geregistreerd. Dan kun je nog 2 keer een browsercode of de RegioBank app als inlogmiddel registreren.

Wat moet ik doen als ik mijn apparaat vervang, verkoop of deze gestolen wordt?

Je persoonlijke 5-cijferige code in combinatie met de browser die je aangemeld hebt, geeft toegang tot Mijn RegioBank. Zonder de 5-cijferige code kan niemand bij je rekening.

  1. Verwijder voordat je de hardware verkoopt op elke browser je browserregistraties. Dit kun je doen door de cookies te verwijderen van elke browser of via het inlogscherm de functie browsercode vergeten te klikken.
  2. Verwijder de oude browserregistraties in Mijn RegioBank zodat de browserregistratie niet meer te gebruiken is. Gebruik hiervoor een ander inlogmiddel dan een browserregistratie.

Is de hardware gestolen voer dan altijd stap 2 uit, zo kan er niet meer ingelogd worden met de browserregistratie.

Lukt het niet om de browserregistratie te verwijderen neem dan contact op met je zelfstandig adviseur of de Helpdesk Internet Diensten.