Hoe werkt de Mobiel Bankieren app?

Even snel geld overmaken of uw saldo bekijken: met de Mobiel Bankieren app van RegioBank is het zo geregeld. Maar u kunt nog veel meer regelen met de app. Zelfstandig Adviseur Michel de Grauw legt het uit. Bekijk de video of lees hieronder mee.

Mijn RegioBank is noodzakelijk

Om gebruik te maken van de Mobiel Bankieren app, heeft u toegang tot Mijn RegioBank nodig. Vraag Mijn RegioBank eenvoudig online aan.

Vraag Mijn RegioBank aan

Mobiel bankieren: de belangrijkste mogelijkheden

Saldo + bij- en afschrijvingen bekijken

U ziet uw bij- en afschrijvingen zodra u inlogt. Heeft u meerdere betaalrekeningen, dan klikt u eerst even de rekening aan waarom het gaat. Kunt u het niet vinden? Via het vergrootglas kunt u tot een jaar terugzoeken op naam, bedrag of omschrijving.

Snelle saldocheck

Even snel weten wat uw saldo is? Dan hoeft u niet in te loggen. Houd de saldoknop linksonder ingedrukt en u ziet meteen wat er nog op uw rekening staat. Deze functie kunt u aan- en uitzetten via Instellingen.

Geld overmaken

Natuurlijk kunt u met de app geld overboeken naar uw eigen (spaar)rekening, of die van anderen. Klik op overboeken en selecteer de betaalrekening waarmee u wilt betalen. Vul het bedrag in en zoek in uw adresboek naar de tegenrekening, of vul de naam en het rekeningnummer in. Verzend de opdracht met uw vingerafdruk, uw mobiele pincode of uw digipas.

Betaalverzoek sturen

Heeft u een etentje met vrienden voorgeschoten? Met een betaalverzoek betalen zij u makkelijk terug. Op de inlogpagina ziet u -onder uw rekeningen- de knop Betaalverzoeken. Heeft u eerder betaalverzoeken verzonden, dan ziet u deze hier terug. Een nieuw betaalverzoek maakt u door op het plusje rechtsboven te klikken. U kunt uw betaalverzoek delen via Whatsapp of een andere app.

Attenties instellen

Wilt u een seintje krijgen als u rood staat, of als uw salaris is gestort? Dat kan bij Attenties. Log in, ga naar Instellingen > Berichten > Attenties instellen, en klik op het plusje rechtsboven. Bijvoorbeeld als u wilt weten wanneer uw saldo een bepaalde onder- of bovengrens heeft bereikt, of als er geld van uw rekening is afgeschreven.

Zelf regelen

Via de app kunt u van alles zelf instellen. U kunt bijvoorbeeld (tijdelijk) de limiet van uw betaalpas verhogen, of pinnen buiten Europa aanzetten. Ook kunt u uw bankpas blokkeren als deze kwijt of gestolen is.

Makkelijk online betalen

U bent lekker online aan het shoppen en dan komt het onvermijdelijke deel: u moet betalen. Dit kan heel gemakkelijk met de app. Kies voor betalen met iDeal, selecteer RegioBank en klik op ‘betalen met de app’. Scan de QR-code (als u op uw laptop shopt) of open de app (als u met uw tablet of telefoon shopt), log in en verzend de opdracht. De buit is binnen!

Zo makkelijk is onze Mobiel Bankieren app. Heeft u hem nog niet op uw telefoon of tablet staan? Downloaden doet u heel gemakkelijk via de App Store of Google Play.

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina