Zakelijke incasso’s machtigen

Met een machtiging voor een zakelijke incasso geeft u toestemming aan een bedrijf om eenmalig of doorlopend geld van uw rekening af te schrijven. Maakt u gebruik van Zakelijk Internet Bankieren, een digipas en biedt de incassant de mogelijkheid een machtiging digitaal te ondertekenen? Dan kunt u incassomachtigingen eenvoudig goedkeuren met uw digipas.

Voordelen

Voordelen van zakelijk betalen via een incasso:

  • U bent altijd op tijd met uw betaling.
  • Door het digitaal ondertekenen van de incassomachtiging hoeft u geen papieren incassomachtiging meer te tekenen en terug te sturen.  

Hoe werkt het?

Zo werkt het digitaal ondertekenen van een incassomachtiging in acht stappen:

  1. U neemt een product of dienst af van een bedrijf.
  2. Kies op de betaalpagina ‘Betalen met eenmalige of doorlopende incasso’.
  3. Als u nu dit logo ziet en kunt kiezen voor ‘Incassomachtigen via uw bank’, heeft u de mogelijkheid de incasso digitaal te ondertekenen.

    Incassomachtigen
  4. Kies in de lijst met banken voor RegioBank.
  5. Controleer de gegevens in het scherm, zoals de naam van de incassant en het betalingskenmerk. Controleer altijd of de pagina beveiligd is.
  6. Kies welke betaalrekening u wilt gebruiken en controleer de juridische gegevens op het scherm.
  7. Met uw digipas ondertekent u de digitale incassomachtiging.
  8. U krijgt na het ondertekenen een bevestiging. Deze kunt u printen en opslaan.

Soms moet u zelf nog een extra actie ondernemen als u een goedkeurings- of blokkadelijst heeft. Die vindt u terug in het laatste scherm (de bevestiging).

Heeft u nog een vraag?

Of ga naar de servicepagina