Betaalpas en pin
Limieten op de betaalpas
Voor geld opnemen en het doen van betalingen zijn maximum bedragen vastgesteld. Die staan in het overzicht hieronder.
In Nederland
Waar opnemen | Standaard limiet | Maximale tijdelijke limiet | Maximale permanente limiet |
---|---|---|---|
Geldautomaten per dag | € 1.000 | € 5.000 | € 1.500 |
In winkels per dag | € 2.500 | € 25.000 | € 10.000 |
In het buitenland, binnen Europa
Waar opnemen | Standaard limiet |
---|---|
Geldautomaten per dag | € 1.000 |
In winkels per dag | € 2.500 |
In het buitenland, buiten Europa
Waar opnemen | Standaard limiet |
---|---|
Geldautomaten per dag | € 500 |
In winkels per dag | € 750 |
Let op: bij de geldautomaat kan per keer tot een maximumbedrag contant geld opgenomen worden. Dit maximum kan getoond worden op het scherm. Voor een hoger bedrag dienen meerdere transacties gedaan te worden.
Limiet verhogen
Staat u voor een grote aankoop, en heeft u meer nodig dan de genoemde bedragen? Dan is het handig om de betaallimiet op uw betaalpas voor één dag te verhogen. U kunt dan tijdelijk een groter bedrag pinnen bij een betaalautomaat in de winkel in Nederland, of meer geld opnemen bij de geldautomaten in Nederland. In het buitenland is een verhoogde limiet niet mogelijk.
Het verhogen van uw limiet op uw betaalpas regelt u via uw Zelfstandig Adviseur van RegioBank. Vraag dit op tijd aan, minimaal twee werkdagen voordat u het nodig heeft.
Meer over het verhogen van uw limiet
Heeft u een ZZP Rekening?
Dan kunt u de limiet op de betaalpas zelf eenvoudig verhogen in Mijn RegioBank Zakelijk > Ondersteuning > Betaalpas. U kunt de limiet ook verhogen in de Mobiel Bankieren app > Instellingen > Betaalpas(sen).
Pinnen buiten Europa
Pinnen buiten Europa staat standaard uit voor de meeste betaalpassen. Gaat u op reis naar een land buiten Europa? Dan regelt u heel gemakkelijk dat u daar gewoon kunt pinnen en betalen.
Bel naar 0031 – 3021 96 870, dan zetten we pinnen buiten Europa direct voor u aan. Of ga naar uw Zelfstandig Adviseur. Na zes weken gaat pinnen buiten Europa automatisch weer uit. Heeft u pinnen buiten Europa aangezet? Dan kunt u pinnen bij een geld- of betaalautomaat met hetzelfde logo als op uw betaalpas staat.
Meer over pinnen buiten Europa
Heeft u een ZZP Rekening?
Dan kunt u betalen buiten Europa zelf aan- en uitzetten in Mijn RegioBank Zakelijk > Ondersteuning > Betaalpas. U kunt dit ook regelen in de Mobiel Bankieren app > Instellingen > Betaalpas(sen).
Verlies of diefstal van uw pas
In Nederland
Is uw betaalpas gestolen of heeft u hem verloren in Nederland? Neem dan zo snel mogelijk contact op met de bankpassenmeldcentrale om misbruik te voorkomen. U belt hiervoor naar 0800 – 03 13.
In het buitenland
Bent u uw betaalpas kwijtgeraakt in het buitenland? Bel dan naar 0031 – 8838 55 372. Uw pas wordt dan onmiddellijk geblokkeerd. Heeft u op dat moment geen andere mogelijkheden meer om aan geld te komen? Bel dan 0031 – 3021 96 870 (24 uur per dag bereikbaar) en vraag Emergency cash aan. Dat is een gratis service van RegioBank waarmee wij contant geld voor u regelen in geval van nood in het buitenland.
Heeft u een ZZP Rekening?
Dan kunt u uw betaalpas ook eenvoudig zelf blokkeren in Mijn RegioBank Zakelijk > Ondersteuning > Betaalpas. Of blokkeer uw pas in de Mobiel Bankieren app > Instellingen > Betaalpas(sen).
Meer over de zakelijke betaalpas
Nieuwe betaalpas aanvragen en activeren