‘Bij RegioBank worden we wél persoonlijk geholpen’

Jan en Mieke
Service staat bij RegioBank hoog in het vaandel. Klanten geven de bank daarvoor het rapportcijfer 8,6*. Jan en Mieke de Leijer en Dick van Koppenhagen stapten onlangs over naar RegioBank. Waarom? Omdat ze bij RegioBank wél persoonlijk worden geholpen.

Ver weg en onpersoonlijk

‘We bankierden al 45 jaar bij een andere bank’, vertelt Jan de Leijer uit Bergeijk. ‘Maar we moesten steeds verder reizen voor een beetje hulp bij onze bankzaken. Op het laatst was het dichtstbijzijnde kantoor wel 25 kilometer verderop. De persoonlijke service werd steeds minder, we moesten alles zelf regelen via internet.’ Dick van Koppenhagen uit Lekkerkerk liep tegen precies hetzelfde probleem aan. ‘Het werd bij mijn vorige bank te groot en vooral te onpersoonlijk. Ik kreeg het gevoel dat ze me niet wilden helpen.’

Medewerkers die je helpen

Met een Zelfstandig Adviseur van RegioBank om de hoek was de keus voor Jan en Mieke de Leijer snel gemaakt. ‘We hadden al een Zilvervlootrekening voor de kleinkinderen geopend bij RegioBank, dus we kenden de medewerkers al een beetje. Zij hebben ons uitstekend geholpen met de overstap. Ook toen het aanvragen van een creditcard met één jaar aankoopgarantie maar niet wilde lukken, stonden ze voor ons klaar. Toen hebben we besloten al onze bankzaken bij RegioBank onder te brengen.’

Dick van Koppenhagen hoorde in zijn kroeg verhalen over de goede service van RegioBank.‘ Ik besloot zakelijk over te stappen. Dat werd allemaal netjes voor me geregeld. Toen heb ik mijn hypotheek en mijn verzekeringen ook meteen over laten zetten. Een medewerker was zelfs aanwezig bij een inspectie in de kroeg.’

Warm gevoel

Het echtpaar De Leijer is blij met de persoonlijke service van het kantoor in Bergeijk. ‘Ze hebben altijd tijd voor je, ook als het kantoor eigenlijk al gesloten is. Dat geeft zo’n warm gevoel’, vertelt Jan. Ook Dick van Koppenhagen vindt het prettig dat hij altijd even binnen kan lopen. ‘De medewerkers kennen mij echt en ze helpen me met van alles. Ik heb al een paar mensen overtuigd om ook over te stappen!’

*Bron: Bankenmonitor Consumentenbond, augustus 2018.

Stap ook over naar RegioBank

Delen via