Veilig mobiel bankieren

Met de RegioBank app regel je veilig je bankzaken op je telefoon of tablet. We vertellen je graag hoe dat werkt.

De app downloaden en gebruiken

  • Download de app alleen uit de officiële winkels: de App Store en Google Play.
  • Gebruik altijd de laatste versie van de app. Is er een update beschikbaar? Installeer deze dan.
  • Zorg ook dat de software op je telefoon of tablet up-to-date is.
  • Gebruik alleen een (draadloos) netwerk dat je kent, vertrouwt en dat beveiligd is met WPA-2. Gebruik geen openbare wifispots.
  • Gebruik de app alleen op een toestel waar niet aan is gesleuteld, bijvoorbeeld om hem simlock-vrij te maken of om een app te kunnen installeren die niet uit een officiële app-winkel komt. Dat sleutelen wordt ook wel ‘jailbreaken’ of ‘rooten’ genoemd.
  • Houd je beveiligingscodes en persoonlijke gegevens altijd geheim. Schrijf je code niet op, ook niet in je telefoon.
  • Beveilig je telefoon met een cijfercode, sleep-patroon of vingerafdrukscanner. Gebruik je een cijfercode? Zorg dan dat dit een andere code is dan je mobiele pincode voor de RegioBank app.

Een handige vuistregel: Als je telefoon gewoon uit de winkel komt en je alleen apps uit de officiële App Store of Google Play gebruikt, zit je eigenlijk altijd goed.

Goed om te weten

Heb je een Android telefoon én gebruik je een app om je telefoon extra toegankelijk te maken? Dan geef je deze app toestemming om je gegevens van de RegioBank app uit te lezen.

Inloggen en betalen met de app

De RegioBank app is net zo veilig als Mijn RegioBank. Je installeert de app op je eigen toestel en logt in met je eigen gekozen mobiele pincode of vingerafdruk.

Betalen doe je met je mobiele pincode, vingerafdruk of digipas. Je bepaalt zelf hoeveel je kunt overboeken met je pincode of vingerafdruk in plaats van met je digipas.

Inloggen en betalen met je mobiele pincode

  • Houd je mobiele pincode geheim.
  • Schrijf of sla je mobiele pincode nergens op.
  • Kies een pincode die lastig te raden is (dus niet je geboortedatum of postcode).
  • Zorg dat niemand kan meekijken als je je mobiele pincode intoetst.
  • Geef je mobiele pincode nooit aan anderen. Wij vragen je hier nooit om.

Houd je codes geheim

Geef je codes en passen nooit uit handen

Inloggen en betalen met je vingerafdruk

Gebruik je vingerafdruk alleen als je je toestel niet deelt met anderen. Want alle vingerafdrukken die je instelt, kunnen ook inloggen op en betalen met de RegioBank app.

Betalen met je digipas

Gebruik je een digipas om te betalen? Net als bij Mijn RegioBank beginnen de codes die je op je digipas moet intoetsen om te betalen niet met een 0. Alleen bij het inloggen begint de beveiligingscode met een 0.

Klopt de beveiligingscode niet? Of zie je iets verdachts? Bel ons dan meteen: 030 - 291 42 90.

Goed om te weten

Wij vragen je nooit om je mobiele pincode, andere codes, digipas, betaalpas of creditcard. Niet aan de telefoon, niet in een e-mail of sms en niet in een brief.

Extra beveiliging Android app

Je kunt de RegioBank voor Android niet gebruiken als bepaalde apps actief zijn op je toestel. Denk bijvoorbeeld aan apps die de helderheid van je beeldscherm regelen. Als dit op je telefoon zo is, krijg je daar een melding van. Je kunt de apps dan uitschakelen om mobiel te bankieren.

Let goed op bij een ander inlogscherm

Je gebruikt je pincode of vingerafdruk bij de RegioBank app alleen om in te loggen en te betalen. Ziet het inlogscherm er opeens anders uit? Dan zou het een nepscherm kunnen zijn. Dat kan komen door malware die via een andere app op je telefoon terecht is gekomen.

Een andere app die je hebt geïnstalleerd kan ervoor zorgen dat er een scherm over de RegioBank app komt. Op dat scherm word je dan gevraagd om gegevens in te vullen van bijvoorbeeld je digicode of digipas. Doe dat nooit. Twijfel je bij het inloggen? Bel ons dan op 030 - 291 42 90.

Uitloggen

Klaar met mobiel bankieren? Log dan uit. Doe je dit niet, dan word je na 1 minuut alsnog vanzelf uitgelogd.

Deactiveer de app bij reparatie

Is je scherm kapot of laat je je mobiel of tablet om een andere reden repareren? Deactiveer dan alle gebruikers in de RegioBank app. Dat doe je zo:

  • Klik in de app rechtsboven op het ‘?’
  • Kies voor ‘Afmelden’

App uitschakelen op afstand

Is je mobiel of tablet kwijt of gestolen? Of wil je de app niet langer gebruiken? Schakel de app dan meteen uit (deactiveren). Dat kun je op afstand doen. Log in op Mijn RegioBank, ga naar ‘Instellingen’ en kies ‘De RegioBank app afmelden'. Of bel ons op 030 - 291 42 90.

Meer informatie over de RegioBank app

De RegioBank app downloaden

De RegioBank app activeren

De mogelijkheden van de app