Wat is een DDoS-aanval?

Tijdens een distributed denial of service (DDoS)-aanval wordt een website door kwaadwillenden overladen met (extreem veel) dataverkeer. Met overbelasting en verminderde beschikbaarheid van de dienstverlening tot gevolg.

Ook RegioBank wordt, net als andere (financiƫle) instellingen in Nederland en wereldwijd, soms doelwit van een DDoS-aanval. Hier kunt u dan ook last van hebben. Inloggen of gebruikmaken van regiobank.nl, Internet Bankieren, iDEAL of de Mobiel Bankieren App lukt dan soms niet. We doen er alles aan om misbruik te voorkomen en DDoS-aanvallen af te slaan.

Bij een DDoS-aanval is geen sprake op inbreuk van systemen, er wordt niets gestolen. Uw gegevens en geld zijn dus veilig tijdens een DDoS-aanval. Ook kunt u gewoon pinnen en geld opnemen.

Twijfelt u?

Als u twijfelt, bel ons dan op 030 - 291 42 90.

Vreemde e-mail ontvangen?
Als u een mail heeft ontvangen die u niet vertrouwt, mail ons:
valse-email@regiobank.nl

Kwetsbaarheid melden?

Een (mogelijke) zwakke plek ontdekt in onze online dienstverlening?

Mail ons:
responsible-disclosure@regiobank.nl